המותגים הזולים
ביניהם: JKO, XMAX ודומיהם – מתאימים להורים לילדים או אנשים שעושים נסיעות קטנות מהרכבת למקום העבודה. מחירם לא עולה על 3,000 ש"ח והם לרוב כוללים אחריות של היבואן למשך שנה. מותגים אלו הם מה שהיה נקרא בעבר "מותגי מדבקה" – חברת היבואן מייבאת אופניים מחומרים באיכות ירודה יחסית, משדרגת אותם לפי הצורך במידה וזה נצרך, מוסיפה כל מיני אביזרים משלה – ומדביקה על האופניים מדבקה עם שם מיוחד, כשמחלקת השיווק של חברת הייבוא מתעסקת בליצור באזז סביב השם.
מדובר במותגי אופניים חשמליות שהם בעצם לא מותגים: זה שם כותרת שנתנו ליצרן עלום שם. במקרים כאלו מי שחשוב לדבר איתו, זה יבואן האופנים החשמליות – מה כוללת האחריות, במידה ומתקלקל חלק – מה עושים וכו'. מידע נוסף על קניית אופנים חשמליות תוכלו למצוא באתר המצוין הזה.
המותגים היקרים
ביניהם: Geoby, Lianmei, Neo ודומיהם – מתאימים לאנשים שנוסעים נסיעות ארוכות עם האופניים אבל לא מעוניינים להגיע לטווחי מחיר של רכבים או אופנועים בסמ"ק קטן. מחירם מתחיל מ-3,000 ש"ח והם כוללים אחריות של מותג הבית – לרוב, סיני – כשהיבואן אחראי לקשר מולם. חשוב להבין את ההבדל בין הסעיף הזה לסעיף הקודם: עצם העובדה שהיצרן הסיני שומר על זהות מותגית ומשווק את עצמו באותו השם ברחבי העולם מאפשרת לנו להבין כי מדובר בעסקה משתלמת. יש בהכרח מישהו שעומד מאחורי האופניים האלו ומספק חוויית קניה הכוללת שירות לקוחות. זה לא סתם מותגי אופניים חשמליות. מצד שני יש לזכור, כי התמורה למחיר היא בהתאם: לא קניתם אופנוע.
בחודשים האחרונים אנו גם רואים כניסה של מותגים יקרים יותר, מתעשיית הרכב, שמצטרפות לטרנד: BMW, UMI ואחרות שמעניקות שירות ככל כלי רכב אחר, והמחיר בהתאם. למותגים אלו לרוב יש סוג הנעה שעדיין אינו חוקי בארץ והמהירות שלהן דומה לכלי רכב אמיתיים, אבל בכל זאת - כדאי לשים עין גם עליהן ולברר.
לסיכום
אופניים חשמליות מסתמנות כאמצעי תחבורה שלא מבייש את עצמו, עם יכולת להגיע מא' לב' בצורה יעילה מהרגיל, בלי פקקים ובחיסכון אדיר של דלק. עד היום זה היה טרנד ירוק, אבל היום זה הרבה יותר מצעצוע, גאדג'ט או עניין של "מחבקי עצים" וחובבי איכות הסביבה. כמו כל טרנד, כמות החנויות, המומחים-בכאילו והמותגים - יכולים לבלבל.