אופטימיזציה של אתרי אינטרנט ( SEO -קידום אתרים אורגני ) זהו הליך של פעולות רבות לאורך זמן ב 3 מישורים :
• אופטימיזציה בתוך האתר
• אופטימיזציה מחוץ לאתר
• גורמים טכניים
המטרה שלנו היא לקחת את האתר אותו אנו מקדמים ולהפוך אותו לכמה שיותר נעים , קריא ואיכותי לקורא ולמנועי החיפוש .
האופטימיזציה בתוך האתר היא נקודת ההתחלה שלנו , אחת הטעויות הנפוצות היא לנסות לקדם מספר רב של ביטויים ומילות מפתח בעמוד אחד . אסטרטגיה זאת לרוב לא תניב תוצאות טובות .
פיתרון יעיל יהיה להפריד כמה שיותר ביטויים לעמודי תוכן ייחודיים שונים . בנוסף עלינו לחקור ולראות היכן אנחנו עומדים בכל אחד מהביטויים אותם אנו רוצים לקדם , את מה צריך לשפר ומה נמצא כרגע במצב טוב .
שום דבר לבד לא יתן את נוסחת הקסם , להיות בגוגל בתוצאה הראשונה.יש מעל 200 גורמים שונים בגוגל לפיהם גוגל מדרגים אתרים והם משתנים מיום ליום .
הדגשים לאופטימיזציה בתוך האתר :
• תוכן איכותי – הוא המפתח העיקרי לקידום האתר שלך, מנועי החיפוש רוצים את התוכן האיכותי ביותר , תפקידך הוא לספק את התוכן האיכותי והרלוונטי ביותר בתחום שלך .
• כתובת ידידותית אשר תואמת את מילות המפתח אותם אנו מקדמים.
• Title Tag- כותרת עליונה בדפדפן אשר צריכה להיות יחודית ומעניינת .הכותרת מוגבלת ל -70 תווים.
• Meta Description - מעבר למשמעות במנועי החיפוש, הטקסט שיוצג יהיה בפועל מכתב שיווקי לעמוד שלך, עלייך להפוך אותו לכמה שיותר מעניין ורלוונטי, על מנת להגדיל את מספר הכניסות.
• Alt Text – נותן טקסט אלטרנטיבי לתמונות שנעלה, מקל על מנועי החיפוש בהבנה של מהי התמונה ומעבר לכך בעל משמעות גדולה לאנשים עיוורים למשל.
• קישורים נכונים – בתוך האתר , לקשר לדפים רלוונטיים אחרים בחוכמה .
• תאימות לגלישה בסלולר ולדפדפנים שונים , אנו גולשים לא רק במחשב האישי ,אתר מקודם צריך להתאים לכל הפלטפורמות.
אופטימיזציה מחוץ לאתר מתחילה בלינקים חיצוניים איכותיים לאתר שלך , האופטימיזציה בתוך האתר לא תספיק בשביל שהאתר שלך יקודם במנועי החיפוש למושגים תחרותיים . גוגל משפרת את האלגוריתם שלה פינגווין , שבודק את איכות ומקור הלינקים לכן כל השיטות הישנות שפעם עבדו היום לא עובדות בטווח הארוך.
הדגשים לאופטימיזציה מחוץ לאתר:
• מדוד את איכות הלינקים שלך , מאיפה הם מגיעים וכיצד גוגל רואה אותם Open Site Explorer הוא כלי מצוין שבודק את זה .
• בעזרת Open Site Explorer לאחר שבדקת את כל הלינקים על האתר שלך , בדוק את כל הלינקים של המתחרים לעומק באותה הצורה , התובנות יהיו משמעותיות .
• הוספת לינקים איכותיים דרך שותפים עסקיים , ספקים , בלוגים ,פורומים , מאמרים .
גורמים טכניים :
• בדיקה האם גוגל הוסיף את האתר שלך לאינדקס , דרך לבדוק את זה היא לרשום בגוגל "site:yoursite.co.il" , רוב עמודי האתר צריכים להופיע .
• מהירות הטעינה של האתר , זהו גורם חושב בדירוג , אתר שנטען מהר יקבל נקודות זכות אצל גוגל ביחס לאתר איטי עם תוכן זהה .
• שרת מהיר ויציב , אם השרת שלך נופל הדירוג שלך יפגע .
• וודא שיש לך מפת אתר (sitemap) עדכנית שעוזרת לגוגל לקרוא את האתר שלך.
• וודא שכל הקישורים שלך באתר תקינים שאין לינקים "שבורים".
• מומלץ להשתמש ב schema.org שעוזר לכל מנועי החיפוש להבין בדיוק מה יש לך בתוך האתר .
כל שלושת הגורמים ביחד יעזרו לך לקדם את האתר במנועי החיפוש .
www.Seonpoint.co.il