מבחינת קידום האתר יש לבצע מספר פעולות חשובות, שעל שתיים מהן נעמוד כאן: כותרת העמוד ותיאור האתר.
ראשית לכל, בהקשר זה, עלינו לוודא שהן מבחינת הגולשים הצופים בכותרת והן מבחינת הרובוטים של מנועי החיפוש הסורקים את העמודים, מילות החיפוש יספקו תוצאות זהות של שם העמוד ושל תיאורו.
נקודה זו חשובה מאחר שאם רק צד אחד, כלומר או הצד ה"קדמי", כלומר זה שהגולשים רואים, או הצד ה"אחורי", כלומר בהגדרות האתר לצורכי קידום, תופיע האינפורמציה הזו, לא השגנו את המטרה.
כדי לחדד את הנושא, הצד ה"אחורי", לצורך העניין הוא מה שנקרא page title (כותרת העמוד) וה-meta description (תיאור תוכן העמוד) ואם להיות עוד יותר ספציפיים, כותרת העמוד היא הטקסט שמתקבל כאשר עוברים עם העכבר על החלק העליון של האתר, בעוד שתיאור האתר מתייחס לאותו טקסט שאנו רואים בדף תוצאות החיפוש, כאשר אנו מקלידים מילות חיפוש.
החשיבות הגדולה של שני אלמנטים אלה, נובעת מכך שבלעדיהם לא ניתן יהיה לראות את האתר במקום נכון ובוודאי לא גבוה בדף תוצאות החיפוש. ללא כותרת הולמת, מילות החיפוש לא יפגישו גולשים עם האתר שלנו, וגם אם הצלחנו ליצור כותרת טובה, לא בטוח שהגולשים ירצו להגיע אל האתר אם הטקסט התיאורי לא מנוסח היטב ויגרום לנו לרצות להכנס.
כותרת
משום כך, כתיבה נכונה של הכותרת צריכה להיות קרובה ככל האפשר למילות החיפוש ולא סתם כותרת סתמית כדי למלא את הצורך בכותרת. יתרה מכך, הניסוח צריך להיות בסיגנון של שיחה "נורמלית". זאת, מאחר שגוגל דוחפת יותר ויותר בעדכונים האחרונים של האלגוריתמים שלה, לכיוון הגולשים, כלומר לספק להם תוצאות על שאילתות הנשאלות בניסוח יומיומי רגיל.
בהקשר זה נזכיר, כי מנועי החיפוש מגבילים את מספר התווים המותרים בכותרת (ומעבר להם הכותרת נחתכת): גוגל מאפשרת כותרת באורך של 71 תווים בעוד שבינג ויאהו, מאפשרים 70 תווים.
תיאור האתר, או העמוד
תיאור האתר או העמוד נועד לגרות את הגולשים להגיע אל האתר או אל העמוד הספציפי ולכן חשוב לכתוב את התיאור בלשון מושכת מספיק כך שתגרום לגולשים המגיעים דרך מנוע החיפוש להעדיף דווקא את האתר שלנו ולא של המתחרים. גם כאן, כמובן, יש מיגבלות על מספר התווים שמנועי החיפוש מתירים להשתמש בהם: לא יותר מ-150 תווים בגוגל (כאשר גם הרווחים נספרים במניין התווים).
מבחינת קידום האתר יש לבצע מספר פעולות חשובות, שעל שתיים מהן נעמוד כאן: כותרת העמוד ותיאור האתר.
ראשית לכל, בהקשר זה, עלינו לוודא שהן מבחינת הגולשים הצופים בכותרת והן מבחינת הרובוטים של מנועי החיפוש הסורקים את העמודים, מילות החיפוש יספקו תוצאות זהות של שם העמוד ושל תיאורו.
נקודה זו חשובה מאחר שאם רק צד אחד, כלומר או הצד ה"קדמי", כלומר זה שהגולשים רואים, או הצד ה"אחורי", כלומר בהגדרות האתר לצורכי קידום, תופיע האינפורמציה הזו, לא השגנו את המטרה.
כדי לחדד את הנושא, הצד ה"אחורי", לצורך העניין הוא מה שנקרא page title (כותרת העמוד) וה-meta description (תיאור תוכן העמוד) ואם להיות עוד יותר ספציפיים, כותרת העמוד היא הטקסט שמתקבל כאשר עוברים עם העכבר על החלק העליון של האתר, בעוד שתיאור האתר מתייחס לאותו טקסט שאנו רואים בדף תוצאות החיפוש, כאשר אנו מקלידים מילות חיפוש.
החשיבות הגדולה של שני אלמנטים אלה, נובעת מכך שבלעדיהם לא ניתן יהיה לראות את האתר במקום נכון ובוודאי לא גבוה בדף תוצאות החיפוש. ללא כותרת הולמת, מילות החיפוש לא יפגישו גולשים עם האתר שלנו, וגם אם הצלחנו ליצור כותרת טובה, לא בטוח שהגולשים ירצו להגיע אל האתר אם הטקסט התיאורי לא מנוסח היטב ויגרום לנו לרצות להכנס.
כותרת
משום כך, כתיבה נכונה של הכותרת צריכה להיות קרובה ככל האפשר למילות החיפוש ולא סתם כותרת סתמית כדי למלא את הצורך בכותרת. יתרה מכך, הניסוח צריך להיות בסיגנון של שיחה "נורמלית". זאת, מאחר שגוגל דוחפת יותר ויותר בעדכונים האחרונים של האלגוריתמים שלה, לכיוון הגולשים, כלומר לספק להם תוצאות על שאילתות הנשאלות בניסוח יומיומי רגיל.
בהקשר זה נזכיר, כי מנועי החיפוש מגבילים את מספר התווים המותרים בכותרת (ומעבר להם הכותרת נחתכת): גוגל מאפשרת כותרת באורך של 71 תווים בעוד שבינג ויאהו, מאפשרים 70 תווים.
תיאור האתר, או העמוד
תיאור האתר או העמוד נועד לגרות את הגולשים להגיע אל האתר או אל העמוד הספציפי ולכן חשוב לכתוב את התיאור בלשון מושכת מספיק כך שתגרום לגולשים המגיעים דרך מנוע החיפוש להעדיף דווקא את האתר שלנו ולא של המתחרים. גם כאן, כמובן, יש מיגבלות על מספר התווים שמנועי החיפוש מתירים להשתמש בהם: לא יותר מ-150 תווים בגוגל (כאשר גם הרווחים נספרים במניין התווים).