דרושות לנו בראש ובראשונה יזמה, רגישות לתנאים שבסביבתנו וגמישות. עלינו להיות בעלי יכולת לבצע החלטות נכונות, וכדי לעשות זאת, עלינו להעמיד חלופות שנוכל לבחור ביניהן. והדבר האחרון, עלינו להתנגד ללחץ הן להיות מרוצים מ"חשיבה בקטן", המבוססת על מידע חלקי, והן מהשקפת עולם לא נכונה.
היזמה היא תחילתה של כל הגשמה יצירתית. היא סוג של אנרגיה פוטנציאלית, העשויה להתקיים בכל אחד מאתנו. כשנוצר קשר בין יזמתנו לבין הבעיה שיש לפתור, אנרגיה פוטנציאלית זו אמורה להשתחרר.
הצעד הראשון לשחרור יזמתך תלוי בעניין שיש לך בבעיה, ובצורך בפתרונה. השחרור האמיתי יתרחש אחרי שהאדם יחליט לבצע צעד מועיל כלשהו לקראת פתרון הבעיה. אם אתה אחד מרבים המתקשים ליזום, חפש בעיה שיש לך בה עניין ונסה לפתור אותה.
תכונותיו של אדם יצירתי בעל יזמה:
התלהבות:
משחקת תפקיד לא מבוטל בהופעת היזמה ובשחרורה. דרושה התלהבות בסיסית לפתור את הבעיה העומדת בפניך.
הרפתקנות:
נובעת בדרך כלל מהדחף ומהחקירה בפועל של הלא ידוע ומהרצון להשיג פתרונות לא מקובלים.
הרגישות היא היכולת לזהות בעיות המחייבות פתרון. אנשים יצירתיים רואים לא רק את מה שקיים, אלא גם את מה שיכול להיות קיים. אדם רגיש שואל יותר מאדם ממוצע. ככל שתרבה לשאול כך תתפתח רגישותך היצירתית. כל שאלה מגלה מאפיין שלא היה נהיר לך לפני כן.
הגמישות היא היכולת להתאים את עצמך למצבים שטרם התנסית בהם. דעות קדומות מפחיתות את גמישותך. העלאת גמישותך תביא להפחתת הנטייה להשתעבד לדעות קדומות.
ניצול הזדמנויות: אדם חייב להיות רגיש מספיק כדי לזהות את ההזדמנות והעיתוי המתאים ולהיות אמיץ מספיק כדי לקחת סיכון מחושב ולפעול. יש הטוענים שלהיות מנצל הזדמנויות טוב, חשוב יותר מאשר להיות פותר בעיות טוב. כדי לנצל את ההזדמנויות בצורה יעילה, עליך גם לדעת מה אתה רוצה, ואז המבט החטוף מדי פעם מספק לך מספיק מידע כדי לממש את רוב ההזדמנויות הנעות לקראתך.