טיפול ב"לידים" מהתערוכה
החלטת להציג בתערוכה, שכרת שטח מהמארגנים, השקעת בעיצוב הביתן וחשבת איך לתכנן את השטח של הביתן בצורה הטובה ביותר. התקשרת מול לחברה לעיצוב והפקת ביתנים לתערוכות. הגעת לתערוכה יום לפני פתיחת התערוכה, הביתן מוכן, המוצרים מסודרים במקום, הסרט תדמית עובד. נראה שהכול מוכן..... נשאר דבר אחד אחרון, אבל הכי חשוב!!! איך לטפל ב"לידים" שנאספים בזמן התערוכה בצורה האפקטיבית ביותר בשביל להגדיל את התפוקה ואת הרווח.
אז הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם:
1. הכנת הצוות - כנסו ישיבת צוות ערב פתיחת התערוכה. כנסו את אנשי המכירות ועברו יחד על טופס ה"ליד". קראו ביחד ובקול את כל הסעיפים שיש למלא. הדגישו מהם הסעיפים שחובה למלא בטופס. ככל שאנשי המכירות יכירו את הטופס לעומק כך יהיה להם קל יותר למלא אותו.
2. הדרכת הצוות - הגדירו מהו המידע הנחוץ על מנת לייעל את תהליך המעקב לאחר התערוכה. למדו את אנשי המכירות שלכם איזה שאלות לשאול על מנת שיוכלו לאסוף את המידע הזה מהמבקרים שמגיעים לביתן שלכם. ככל שייאסף מידע יותר מדויק וממוקד כך תהליך הבקרה על ה"לידים" בסיום התערוכה יהיה מהיר יותר ויעיל יותר.
3. מיון לקטגוריות - כל "ליד" צריך לקבל מספור בין 1 ל 3 בהתאם לרמת החשיבות של הטיפול ב"ליד". החליטו מהם הקריטריונים לקביעת רמת חשיבות. האם זה גודל החברה של הלקוח המתעניין, כמות או מגוון המוצרים שהוא מתעניין בהם, מדינה מסוימת שהיא שוק היעד שלכם או שלא וכדומה. ככל שצוות המכירות בתערוכה יעבוד לפי אותן הגדרות כך הטיפול ב"לידים" לאחר התערוכה יהיה אפקטיבי יותר.
4. ניהול ה"לידים" - בחרו מראש אדם אחד שתפקידו לנהל את הבקרה על ה"לידים" בסיום התערוכה. באחריותו לשלוח מכתב תודה לכל מבקר שהגיע לביתן שלכם בתערוכה. למלא טבלת אקסל עם כל פרטי הלקוח המתעניין החשובים שהגדרתם מראש. לטבלה יש להוסיף את התקדמות הטיפול ב"ליד" עד לסגירתו בסופו של דבר בין אם נסגרה עסקה או שלא. ניהול ה"לידים" יאפשר לכם לקבל תמונה אמתית של הצלחת התערוכה במימד של זמן שכן טיפול בליד יכול להתמשך גם שנה....
5. לוחות זמנים לטיפול ב"לידים" - מצד אחד מומלץ לטפל ב"לידים" כמה שיותר סמוך לסיום התערוכה. מצד שני צריך לזכור שהמבקרים בתערוכה לא היו במשרד כמה ימים ומן הסתם הצטברה להם ערימה של דברים לטיפול. המתנה של מספר ימים (עד שבוע) תאפשר לך לדאוג לארגון ולסידור ה"לידים". לאחר כשבוע אפשר להתחיל לדוור את מכתבי התודה למבקרים בביתן שלכם. לאחר כיומיים משליחת מכתה התודה כדאי להתחיל בתהליך טיפול ב"ליד" לקראת סגרת עסקאות עם לקוחות חדשים מהתערוכה. חשוב להקפיד שפרק הזמן לא יעלה על שבועיים. שכן מי שביקר בביתן שלכם ביקר גם בביתנים של המתחרים שלכם. אתם רוצים להישאר אצלו בתודעה ולהגיע אליו לפני המתחרים שלכם.
Verity Gilony
Associate, Production manager
Tell +972 (0) 73-7268891
Fax +972 (0) 72-2345438
Mobile +972 (0) 52-4313500
href="mailto:verity@2Design-pro.comverity@2Design-pro.com">">verity@2Design-pro.com