כללים להצלחת העברת מסרים ע"י איש יחס"צ / דובר לעיתונאים
1. הכרת העיתונאים בתחום בכלל ובפרט עיתונאים מולם תעבוד בתחום התמחותך.
2. טפח ושמור על יחסים חבריים לא רק כשאתה זקוק לעיתונאי אלא באופן קבוע.
3. כתיבת קומוניקטים אטרקטיבים ומסקרנים, עם נתונים רלבנטים לנושאי סיקור העיתונאי לפי כללי היסוד לכתיבת קומוניקט.
4. שמור על קשר רציף מול העיתונאי לפני ואחרי משלוח הקומוניקט. ספק לו חומר נוסף אם ידרוש ,או אם ידוע לך שהוא מתכנן כתבה בנושא התחום בו הלקוח שלך עוסק.
5. לקראת מסיבת עיתונאים- התכונן כראוי ולמד את החומר אותו ברצונך להעביר כולל שאלות אפשריות ע"י העיתונאים ותשובות מדוייקות.
6. הכן "תיק עיתונאי" מכובד עם כל החומר הדרוש על הלקוח שלך ונושא ה"אייטם" כולל מצגות מולטימדיה אם צריך (ע"ג C.Dוכדומה).
7. שמור על נימוס ואדיבות כלפי העיתונאים גם במצבים לא נעימים ו/או בהצגת שאלות מביכות מצידם. התאם את שפת הגוף שלך למסר המילולי.
8. אם אינך יודע את התשובה לשאלה מסויימת ,אמור שתבדוק את הנושא ותשיב בהקדם.
9. זכור- מה שתמסור לפרסום ע"ג ההודעה לעיתונות או במסיבת העיתונאים, יתכן שיפורסם במלואו או בחלקו, אל תמסור מידע רגיש שאינך רוצה שיפורסם.
10. הכן את הלקוח שלך לתסריטים אפשריים ליחסי ציבור בזמן משבר,קבע ביחד עם ההנהלה צוות ניהול משבר ונוהלים. תרגל את הצוות והמעורבים בטיפול נכון במשבר.
מוטי קפלן- תקשורת שיווקית אתר: www.mkimc.com דוא"ל : kaplans@netvision.net.il
1. הכרת העיתונאים בתחום בכלל ובפרט עיתונאים מולם תעבוד בתחום התמחותך.
2. טפח ושמור על יחסים חבריים לא רק כשאתה זקוק לעיתונאי אלא באופן קבוע.
3. כתיבת קומוניקטים אטרקטיבים ומסקרנים, עם נתונים רלבנטים לנושאי סיקור העיתונאי לפי כללי היסוד לכתיבת קומוניקט.
4. שמור על קשר רציף מול העיתונאי לפני ואחרי משלוח הקומוניקט. ספק לו חומר נוסף אם ידרוש ,או אם ידוע לך שהוא מתכנן כתבה בנושא התחום בו הלקוח שלך עוסק.
5. לקראת מסיבת עיתונאים- התכונן כראוי ולמד את החומר אותו ברצונך להעביר כולל שאלות אפשריות ע"י העיתונאים ותשובות מדוייקות.
6. הכן "תיק עיתונאי" מכובד עם כל החומר הדרוש על הלקוח שלך ונושא ה"אייטם" כולל מצגות מולטימדיה אם צריך (ע"ג C.Dוכדומה).
7. שמור על נימוס ואדיבות כלפי העיתונאים גם במצבים לא נעימים ו/או בהצגת שאלות מביכות מצידם. התאם את שפת הגוף שלך למסר המילולי.
8. אם אינך יודע את התשובה לשאלה מסויימת ,אמור שתבדוק את הנושא ותשיב בהקדם.
9. זכור- מה שתמסור לפרסום ע"ג ההודעה לעיתונות או במסיבת העיתונאים, יתכן שיפורסם במלואו או בחלקו, אל תמסור מידע רגיש שאינך רוצה שיפורסם.
10. הכן את הלקוח שלך לתסריטים אפשריים ליחסי ציבור בזמן משבר,קבע ביחד עם ההנהלה צוות ניהול משבר ונוהלים. תרגל את הצוות והמעורבים בטיפול נכון במשבר.
מוטי קפלן- תקשורת שיווקית אתר: www.mkimc.com דוא"ל : kaplans@netvision.net.il
מוטי קפלן יועץ ומרצה לתקשורת שיווקית
http://www.mkimc.com
http://www.mkimc.com