לנהל את דור ה-Y
כיום קיימים אתגרים רבים עימם על מנהלים להתמודד. אחד האתגרים העכשוויים הינו לנהל את העובדים הנמנים על דור ה-Y . דור ה- Y הינם ילידי סוף שנות ה-,80 וה-90, אשר גדלו אל תוך עידן המידע והמדיה התקשורתית הרחבה. זהו דור שמונע מאוד , ע"י השגיות ומודעות להגשמה עצמית.הביטחון העצמי שלו גבוה, והוא עצמאי ודעתן. הם מ אד מאמינים ביכולת העצמית שלהם ולא מהססים לקחת סיכונים גם כאשר שהם חווים כישלון. יחד עם זאת הם עדין מצפיםל "מבוגר אחראי" ויד שתכוון אותם.
מניסיוני בעבודה עם דור זה ומנהלים שממונים עליו, הרי שקיים אתגר לנהל ולהניע את בני דור ה-Y זאת במיוחד בתפקידם עם אחוזי שחיקה גבוהים, ובכדי לנהל אותם בהצלחה,אין לשפוט אותם וחשוב מאד להכיר אותם ואת המניעים שלהם.האתגר הניהולי הגדול כיום, הינו לנהל ולהניע אותם בתפקידים זוטרים עם אחוזי שחיקה גבוהים,ושלא נשארים בהם פרק זמן ארוך.
מנהלים רבים על אף ניסיונם העשיר בניהול, מגיעים עימם לעיתים קרובות לקונפליקטים. קיימים מספר גורמים לכך .הנפוץ שבהם ,מקורו בהשוואה התנהגותית של אותו מנהל, לעובד השייך לדור ה- Y. שבא לידי ביטוי בין היתר במשפט "כאשר הייתי בגיל שלך לא העזתי להתנהג ככה". סיבה נוספת הינה חוסר בידע ומודעות ,וכן בחוסר מיומנויות ניהוליות המתאימות לדור זה.חשוב מאד לזכור, שזהו דור שעשוי לעזוב את מקום עבודתו בגלל חוסר שביעות רצון מהמנהל הישיר,ורק לאחר מכן בגלל רמת השכר. בארגונים בענפים שונים, שבהם בצעתי ליווי תהליכים , ,הייתי עד לא פעם למצב בו עובד מדור ה-Y נשאר בתפקידו אף על פי שעשוי היה להשתכר יותר בארגון אחר.
כמאמן ויועץ למנהלים ,פעלתי להתאים את התהליכים שאני מלווה בארגונים, לניהול והנעה של עובדים מדור ה- Y .ואחד העקרונות להצלחה בניהול דור ה-Y , הינו העיקרון של "רגישות מחד ונחישות מאידך". לעיקרון זה ניתן להתאים כמעט לכל סגנון ניהולי. מדובר במצבים שבהם יש להפעיל אינטליגנציה רגשית גבוהה לצרכים שלהם, למחשבותיהן ושאיפותיהם. ככל שהמנהל יידע להיות בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה, ובעל יכולת להבין את עולמם , יהיה באפשרותו להניע אותם ולהביא אותם להצלחה . יש צד נוסף ,הנחישות. יש לשים דגש על נהלים שנקבעו ,יעדים שיש לעמוד בהם, משמעת ושמירה על מטרות הארגון. זכרו זהו דור שנוהג למתוח גבולות.
מספר כלים נוספים לניהול נכון של דור ה- Y:
• חשוב ליידע אותם על אפשרויות קידום בארגון- כך שיש ברשותכם דוגמא הנוגעת לעובד מהמחלקה שקודם לאחרונה , השתמשו בה.
• חשוב לנהל עימם שיחות בגובה העיניים-במיוחד בשיחות אימון או משוב. אמרו להם את האמת ושתפו אותם בתחושה שלכם.
• דור ה-Y נוטע להשתעמם בקלות, לכן אם קיימת אפשרות לגוון עבורם את התפקיד או להאציל סמכויות מומלץ לעשות זאת.
• המנהל שלהם חייב להיות מומחה בתחומו, הנעה מהמקום של מומחיות מקצועית תביא לתוצאות טובות הרבה יותר.
• עמוד על המילה שלך, אם לקחת החלטה דע לעמוד על שלך כמנהל. זיגזג לאור זמן יביא זלזול ולחוסר הערכה מצדם.
• אחריות הדדית-חשוב להם לעבוד עם קולגות שמחויבים למשימה-הקפד על תקשורת בריאה בצוות שלך.
בהצלחה
מיכאל בן יוסף.פתרונות להצלחה בעסקים .www.michaelby.com
מיכאל בן יוסף פתרונות להצלחה בעסקים http://www.michaelby.com 054-5491491