כל בעל רכב מכיר את הסיטואציה הזאת.
רכשתם רכב די חדיש, מתי שהוא מגיע הרגע שהרכב צריך לעבור טיפול, בין אם בגלל תקלה או טיפול שגרתי במוסך.
כאן כל בעל רכב מתחיל להתלבט, האם לטפל ברכב במוסך מורשה? אולי במוסך מרכזי ? או אצל המוסכניק הרגיל שאותו אתה מכיר,
יש איזה הרגשה שהוטבעה בצרכנים שלטפל אצל היצרן זה טוב יותר.
החלקים מקוריים וטובים יותר, הם מכירים את הרכבים טוב יותר ובכלל מילת המפתח היא טוב יותר.
כמובן שלזה תמיד מתלווה המרמור הנפוץ של המחיר, ברור לכל בעל רכב שטיפול כזה יהיה יקר יותר משמעותית ממוסך רגיל.
בוא נצא מנקודת הנחה שרוב בעלי הרכבים שנמצאים על הכביש 3 שנים ואילך יבחרו לטפל ברכב שלהם במוסך רגיל,
שמוכר להם.
כאן נכנסת השאלה של איזה חלקי חילוף לרכב שלי? האם עדיין שווה לרכוש חלקי חילוף מקוריים (כאלה עם הלוגו של היצרן)
או שאפשר לרכוש חלקי חילוף חלופיים (OEM) שמיוצרים על ידי מיטב היצרנים בעולם כחלקים תואמי מקור.
ההבדל הוא תמיד במחיר והצרכנים גם עלולים לחשוב (בהטעייה כמובן) שיש הבדל באיכות.
אז כדאי לעשות קצת סדר - חלק נכבד מיצרניות הרכב המובילות בעולם רוכשות את החלפים שלהם ישירות מאותם חברות
שמייצרות חלפים תואמים, ההבדל היחידי הוא המיתוג - ה BRAND של היצרן שמוטבע על האריזה. זה ההבדל.
המיתוג הזה מטעה את בעלי הרכבים וגורם להם לחשוב כי יש איזה שהוא הבדל בין החלקים כשלמעשה החלקים הללו
הם באיכות זהה ואף לפעמים טובה יותר ממה שמוגדר מקור.
אז מה בכל זאת ההבדל?
יש להפריד בין יצרני OEM מוכרים לבין יצרנים סיניים , יצרני ה OEM המורשים על ידי אותם היצרנים לייצר חלפים תואמי מקור, חלק מהם כפי שהזכרנו מייצרים עבור היצרנים עצמם את החלקים. כך שלמעשה כל מה שנשאר הוא האיכות והמחיר,
איכות החומרים והניסיון של אותו יצרן חלפים.
יצרנים מובילים כמו :
FERODO , ATE , NIPPARTS , BOSCH , DELPHI , ICER , LPR , FRENKIT , OJD , MOOG , FEBI , VALEO
הם יצרני חלפים בעלי שם עולמי בקרב קהלי רכב מקצועיים. רכישת חלפים מיצרנים כאלה היא שוות ערך (ואף יותר) לרכישת חלקים עם הלוגו של היצרן.תוכלו בדרך זו לחסוך כסף רב ברכישה מבלי לוותר על איכות החלק.
ברלו חלקי חילוף לרכב- מנוע חיפוש לחלקי חילוף לרכב