כאשר יזם מגיע עם רעיון מסוים הוא צריך לגייס כסף. נכון, הוא יכול לפנות לבני משפחה או מכרים שיסייעו לו בכך, אבל לא בטוח כי לבני משפחה או חברים יהיה את סכום הכסף המתאים וגם בני משפחה או חברים אינם בקיאים מספיק בכל הקשור לפיתוח מיזם וכאן אפשר לפנות למקום מתאים.
דרך אחרת היא לפנות אל חממה טכנולוגית. מהי חממה טכנולוגית? מדובר בחברה שהוקמה לצורך תמיכה במיזמים טכנולוגיים, כאלה הנמצאים בתחילת הדרך והיזמים זקוקים לסיוע כספי. מטרת החממה היא לאפשר לאותם יזמים להפוך את הרעיונות שלהם למעשים באמצעות השקעה פרטית. חממה מסוג זה נועדה לכל מי שמעוניין להקים סטארטאפ בתחום הטכנולוגיה ומחפש מקום. למעשה, מדובר בפלטפורמה המאפשרת ליזמים להתנהל בראש שקט, היות והם יודעים כי יש מקום שידאג לגיוס הכספים ועד לליווי עסקי.
מה מציעה החממה ליזמים פרטיים
חממה טכנולוגית מציעה מספר דברים ליזמים:
- מימון: חממה טכנולוגית מציעה מימון לזימים על מנת להקים את המיזם, מה שמאפשר להם להתמקד במיזם.
- שירותים אדמינסטרטיבים: חממה טכנולוגית מציעה שירותים אדמינסטרטיבים הכוללים שירותי הנהלת חשבונות, שירותי ייעוץ עסקי וכן שירותי שיווק. כיום כאשר מיזמים רבים קמים, חשוב מאד להקדיש זמן לנושא השיווק על מנת לאפשר ולהציב את המיזם במקום טוב.
- התקשרות עם חברות אחרות בחממה: על מנת לפתח את המיזם חשוב מאד לדעת לתקשר עם חברות אחרות. כאן נכנסת לתמונה החממה הטכנולוגית המאפשרת יצירת קשר בין המיזם לבין מיזמים אחרים.
האם כל אחד יכול להתקבל לחממה?
אמנם ישראל נחשבת למעצמה לא קטנה בכל הקשור לנושא של הייטק, לכן ניתן לראות כל כך הרבה יזמים טכנולוגיים המפתחים רעיונות חדשים בכל עת. מטרת היזמים היא להבשיל על מנת להתפתח בסופו של דבר לחברת סטארטאפ. החממה מאפשרת לאותם יזמים להתפתח, אך אין מקום לכולם ולא כולם יכולים להתקבל. מי כן יכול להתקבל?
- חדשנות טכנולוגית: בישראל קיימים מרכזי חממה טכנולוגית כגון לאומיטק ושאר מרכזים. על מנת להתקבל לתכנית יש להציג חדשנות טכנולוגית, כלומר לשקוד על פיתוחו של מוצר אשר לא נראה בעבר אלא מביא איתו חדשנות.
- פוטנציאל עסקי גבוה: בהמשך לסעיף הקודם, חשוב מאד לשקוד על פיתוח של מוצר אשר מהווה פוטנציאל עסקי גבוה כזה שניתן למכור אותו ללקוחות.
- צוות מוביל: על מנת לקדם מוצר חשוב מאד להעסיק צוות איכותי, כזה שיש לו ניסיון בכל הקשור להובלה של פרוייקט מהפכני.
- ייחודיות: תנאי נוסף הוא ייחודיות על פני המתחרים. ככל שהמוצר יהיה ייחודי יותר, כך קיים סיכוי גבוה כי המוצר יזכה לאישור.