ילדים יוצרים
ילדים הם יוצרים מוכשרים בהווייתם. היצירתיות וכושר ההתבוננות הנקיה, שאיתן הם נולדים, מאפשרות להם לפתח עולם עמוק ומרתק, בו הם מביאים את עצמם לידי ביטוי בדרכים מדויקות ומעוררות השראה. לילדים יש יכולת וכישרון לגעת בכל חומר שהוא, וליצר ממנו תוצרים המביעים את רעיונותיהם באופן ישיר ללא תיווך או פרשנות. בילדים קיימת התבונה לקבל השראה מחומרים ומהתרחשויות המתקיימות בסביבתם הקרובה, הרגישות שלהם, ונקודות המבט היחודיות להם, מעניקות להם חוזקות המחדדות את חושיהם, דרכן הם מיצרים את האופן המיוחד להם, להיות תקשורתיים מאוד עם עצמם, כדבר ראשון, ועם סביבתם, כפועל יוצא, גם דרך שפות נוספות שאינן שפת הדיבור המקובלת. ילדים יודעים בדיוק מה הם רוצים, הם יודעים מה נכון להם, הם רק צריכים שיהיה מי שיקשיב להם.
ילדים רואים את העולם ואף מגיבים אליו, באותנטיות, מתוך חיבור רגשי מנטאלי ישיר ללא סינונים, עכבות ודעות קדומות או מוסכמות חברתיות. כאשר מתקיים מרחב חופשי ופתוח, מלא בגירויים, המעניק אפשרויות לביטוי עצמי ללא הגבלות, תתעצם בהם הקרקע הפורייה לצמיחה והתפתחות אישית עמוקה ויצירתית. מרחב יצירתי כזה משקף לילדים את עצמם, מעודד אותם ומבסס את ביטחונם העצמי, מנכיח את יכולותיהם ומעניק להם נגישות ישירה לחוזקותיהם. כאשר הילדים יוצרים במרחב מאפשר, הם לומדים להוקיר את עצמם וכך מכירים ומוקירים גם את הזולת.
כאשר ההתיחסות למרחב היצירתי היא חלק קבוע ומתמשך בחייהם של הילדים, כשהוא מורכב ממערכות יחסים תקשורתיות המיצרות מרחב מכבד וקשוב, בקבוצות, המקבלות משנה תוקף כאשר הן משולבות בכיתה, או בזמנם הפנוי וכחלק מהמערך המשפחתי והחברתי בחיי היום יום שלהם, שבו מתקיים דיאלוג או רב שיח יצירתי ואישי עם כל אחת ואחד מהם, הכישורים החברתיים והבין אישיים מועצמים וכך נוצר גרעין תומך וחזק באישיותם המתפתחת, הגדל להיות בסיס איתן להתנהלות עתידית בכל תחומי חייהם, כילדים, כמתבגרים וכאנשים מבוגרים.
סביבה יצירתית חמה ומאפשרת, מחבקת לתוכה ילדים המפתחים את כישוריהם, מעצימים את חזקותיהם ומבססים את יכולותיהם, גם ואולי בעיקר, כשהם מתמודדים עם אתגרים, כשהם מתגברים על לקויות ומגבלות, או מצויים בתקופות מורכבות בחייהם.
השיטה היחודית שפיתחתי, המשלבת גילוי חוזקות, העצמת יכולות ופיתוח יצירתיות, מקבלת את הילדים ומשפחותיהם לחיקה באהבה רבה, תוך מתן מענה יצירתי לצרכיהם הבסיסיים להתבטא, ולחזק את מערכות היחסים שלהם, דרך הכרות עם עצמם ויצירת תקשורת מעצימה עם סביבתם כחלק מהתפתחותם האישית באמצעות ציור ויצירה.