בחודש ספטמבר 2006 החליט מארק צוקרברג לפתוח את הרשת החברתית שיצר לחבריו לקולג לקהל הרחב, משנת 2006 ועד היום מיליוני אנשים הצטרפו לרשת החברתית הגדולה בעולם. כניסת הגלישה הסלולרית למכשירי הסמארט-פון הגבירה גם היא את כמות הגולשים ברשת החברתית וזמן השהות בה.
הרשת החברתית נוצרה על-מנת לשרת צרכים חברתיים בין אישיים אך יחד עם התפתחותה המהירה הגיעה גם אל התחום העסקי. ברשת קיימות מספר אופציות לפרופילים. ישנם פרופילים אישיים של אנשים פרטיים ישנם דפים עסקיים ואפילו דפי מקום. במאמר זה נעסוק דווקא בפן העסקי של פייסבוק וביכולות הקיימות בו.
פייסבוק מציע לעסקים פרסום באמצעות דף עסק, הדף העסקי יכול להיבנות ע?פ קטגוריות של עסקים (אמן, חנות או אפילו תאגידי ענק). חשוב להגדיר את החשבון כדף עסק. ישנם לא מעט עסקים שדפי הפייסבוק שלהם מנוהלים ע?י חובבנים ומוגדרים כאדם פרטי ולא כדף עסק. מה ההבדל בניהם? אז יש לא מעט הבדלים, החשובים שבניהם, זה שכאשר פרופיל מוגדר כאדם פרטי אזי, על מנת שאנשים יכולו לצפות בדף שלך עליהם להציע לך חברות ועלייך לאשר אותם. רק לאחר אישורך הם יוכלו לצפות בדף האישי שלך.לעומת זאת בדף עסקי אין חברים יש לייקים. אדם שחפץ לעקוב אחר הדף שלך כל שעליו לעשות הוא ללחוץ על כפתור הלייק ומאותו רגע הוא באופן אוטמטי יקבל כל העדכונים שאתה תעלה. פרופיל פרטי מוגבל לחמשת אלפים חברים בלבד לעומת פרופיל עסקי שאינו מוגבל בלייקים.
אז לאחר שהקמנו דף עסקי איך אנחנו מייצרים לקוחות חדשים? כל עוד אין לנו אנשים שעשו לנו לייק והצטרפו להיות חברים שלנו אף אחד לא יראה את הפרסומים שלנו. כדי להגיע אל חברים חדשים עלינו ליצור קמפיין בתשלום להפצת הדף שלנו בקרב גולשים. את הקמפיין אפשר להפנות לאוכלוסיות יעד ספציפיות.
מכיוון שלכל פרופיל משתשמש יש הגדרת גיל מיקום וכו? ניתן לפלח את האוכלוסייה בצורה מדויקת. כלומר אם אנו יוצרים קמפיין עבור פלח אוכלוסיה צעירה נגדיר אותו רק עבור פרופילים של משתמשים בגילי 20-30, אם אנו מעוניינים לפרסם מוצר המיועד לאוכלוסיית אמהות אז נגדיר את הקמפיין רק עבור נשים מגילאי 20 ומעלה בסטטוס נשואה. כך למעשה אנו יכולים לבנות מספר קמפיינים כאשר כל אחד מוגדר בצורה שונה לאוכלוסיה שונה. הכח הקיים בפילוח אוכלוסיה בעיקר יעיל עבור חברות ועסקים קטנים, לדוגמה חברת קוקה קולה יכולה לפרסם בכל מקום ותמיד הפרסום שלה יגיע לקהל היעד מכיוון שהוא גדול בהיקפו. אך לעומתה חברה שעוסקת בביגוד לנשים וממוקמת באזור דרום הארץ חייבת להשקיע את תקציב הפרסום שלה בדיוק לפלח האוכלוסייה המתאים ולכן פרסום בפייסבוק יכול להיות עבורה יעיל מאוד!
לסיכום פייסבוק מאפשר לנו לפרסם בצורה יעילה מאוד אך חשוב לבנות את הקמפיין בעזרת איש פרסום שמבין בתחום כדי למקסם רווחים.