אבחון שיווקי לעסק שלך הוא בדיקה של מצב השיווק של העסק, ושל השיפורים ודרכי ההתייעלות האפשריות באסטרטגיה השיווקית של העסק שלך. אבחון שיווקי מאפשר לך להתאים אסטרטגיה שיווקית נכונה ולגבש תוכנית שיווקית המבוססת על מצב השוק, מידע על המתחרים שלך ועל הלקוחות הקיימים וכמובן קהלי היעד של העסק, כלומר, הלקוחות הפוטנציאלים שלך. כדי לערוך אבחון שיווקי אפקטיבי בעצמך אנחנו ממליצים לך להיעזר בכמה שיותר גורמים שמעורבים בעסק שלך (עובדים, ספקים, לקוחות, לקוחות עבר, לקוחות פוטנציאליים שלא קנו בסופו של דבר וכדומה) ולשאול כמה שיותר שאלות. התשובות עשויות להיות מפתיעות ולגרום לשיפור משמעותי באסטרטגיה השיווקית שלך. בנוסף, אפשר לערוך מחקר עצמאי לגבי השוק והמגמות השולטות בו, המתחרים וקהלי היעד למוצרים שלך. לשם כך ניעזר כמובן באינטרנט וניתן להיעזר בכלים נוספים, דוגמת לקוח סמוי.
נושאים שכדאי לחקור לצורך ביצוע אבחון שיווקי אפקטיבי:
• אבחון שיווקי בוחן מקרוב את המגמות בשוק: אבחון שיווקי משיג מידע על טרנדים, הזדמנויות וגורמים שעשויים לאיים על העסק שלך. הוא בוחן את ההשפעות של גורמים דמוגרפיים, כלכליים, רגולטוריים, טכנולוגיים, ותחרותיים בשוק על מנת לזהות איומים והזדמנויות שכדאי לנצל כדי להצמיח את העסק שלך.
• אבחון שיווקי טוב מספק לך תשובות על המתחרים שלך: אבחון שיווקי טוב בודק מה המתחרים שלך עושים בשוק בהתייחס לתמחור, לפיתוח המוצרים ולקידום המוצרים שלהם ואיך הם נתפסים בשוק ובוחן כיצד זה יכול להשפיע על האסטרטגיה של העסק שלך.
• אבחון שיווקי מתייחס אל קהלי היעד שלך: אבחון שיווקי מספק תשובות על קהלי יעד אפשריים, על מי שקונה את המוצר או השירות שאתה מציע, על מיהם או מהם הגורמים העיקריים המשפיעים על הבחירות שלהם, ובמה נבדל קהל הצרכנים מאנשים אחרים.
• באמצעות אבחון שיווקי תוכל לשפר את המוצר שלך ואת מאפייניו: אבחון שיווקי בודק את התאמת המוצר לקהל היעד. כך למשל: עיצוב המוצר, אילו טקטיקות יועילו בקידום המוצר והאם התמחור תואם את ציפיות הלקוח. אבחון שיווקי בודק את דרך ההצגה הטובה ביותר של המוצר כלפי הלקוחות, ואת השירותים והתמיכה הטובה ביותר שניתן להציע ללקוחות.
• אבחון שיווקי יספק לך דרך ליצירת בידול מהמתחרים שלך: אבחון שיווקי טוב ייתן לך מענה לשאלה "במה אני שונה מהמתחרים שלי". מה מייחד את המוצר שלי? אבחון שיווקי טוב יאפשר לך למצוא פלח שוק ייחודי שייתן עדיפות למוצר שלך.