מודעות אבל
מודעת אבל המתפרסמת בעיתון, מודיעה על פטירתו של אדם וסידורי הלווייתו, וכן כהבעת השתתפות בצער מותו.יחד עם זאת מופיעות במדור מודעות האבל, מודעות המבשרות על קיום אזכרה ביום השנה למותו של אדם, פרטים טכניים הקשורים באזכרה, ולעיתים גם מספר מילים אישיות הנכתבות ע"י משפחת המנוח/ה.
את המודעה המפורסמת, תולים גם בסביבות מגוריו של הנפטר, במקום עבודתו וכו'.
מבנה מודעת האבל
לרוב נשמרים במודעה המבנה והנוסח בתבניות קבועות, אשר מהם ממעטים לחרוג. צורתה של מודעת האבל היא בדרך כלל מלבנית, אשר רוחבה גדול מגובהה, מודגשת במסגרת שחורה עבה. גודל מודעת האבל משתנה בהתאם לתקציב העומד לרשות המפרסם. במודעות האבל שמפרסם צה"ל על נפילתם של חייל/ת, גובה מודעת האבל, גדול מרוחבה. בקרב העיתונות החרדית שונים בתכלית גודלן וסגנונן של מודעות האבל, מזה של מודעות האבל בעיתונות הרגילה בישראל.
רוחב שגרתי של מודעת אבל בעיתונות הישראלית הוא שני טורים.
עבור המדיה הכתובה ומשרדי פרסום, נחשב תחום מודעות האבל כתחום רווחי במיוחד, שלא נדרשת בעבורו התמחות מיוחדת בתחומי הניסוח והעיצוב. הזמנת מודעת האבל מתבצעת טלפונית, ואת הנוסח המועבר לעיתונים, נותן לרוב הלקוח בעצמו.
חשוב לציין כי תעריף פרסום מודעת האבל, הינו מהגבוהים ביותר בעיתונות הכתובה.
בשנים האחרונות הצטרפה רשת האינטרנט כפלטפורמה לפרסום מודעות אבל, ומודעות אבל ברשת הן כיום מחזה שגרתי ונפוץ.
על פרסום, כבוד ומודעות אבל
בחלוף השנים הפכה מודעת האבל, כמעין "מקדמת מכירות" ויח"צנית של חברות ואנשים פרטיים. במודעות האבל נראים יותר ויותר לוגואים, טלפונים ותחומי פעילות של החתומים על המודעות. גם מימד הגודל משחק תפקיד ונותן תמונה על מעמד המפרסם.
ישנם ימים שבהם מתפרסמות בעיתונות מספר מודעות אבל המעידות על מותו של אותו אדם, ועל השתתפות רבה בצער האבלים. דבר כזה קורה לרוב, כשהנפטר היה בחייו בעל מעמד חשוב: ממשפחה חשובה, איש ציבור, פוליטיקאי או איש צבא.
לסיכום:
מודעות אבל כאמור הן נפוצות ויומיומיות. בני אדם אינם חיים לנצח, ונראה כי מודעות האבל יישארו איתנו עוד שנים רבות.
מודעת אבל המתפרסמת בעיתון, מודיעה על פטירתו של אדם וסידורי הלווייתו, וכן כהבעת השתתפות בצער מותו.יחד עם זאת מופיעות במדור מודעות האבל, מודעות המבשרות על קיום אזכרה ביום השנה למותו של אדם, פרטים טכניים הקשורים באזכרה, ולעיתים גם מספר מילים אישיות הנכתבות ע"י משפחת המנוח/ה.
את המודעה המפורסמת, תולים גם בסביבות מגוריו של הנפטר, במקום עבודתו וכו'.
מבנה מודעת האבל
לרוב נשמרים במודעה המבנה והנוסח בתבניות קבועות, אשר מהם ממעטים לחרוג. צורתה של מודעת האבל היא בדרך כלל מלבנית, אשר רוחבה גדול מגובהה, מודגשת במסגרת שחורה עבה. גודל מודעת האבל משתנה בהתאם לתקציב העומד לרשות המפרסם. במודעות האבל שמפרסם צה"ל על נפילתם של חייל/ת, גובה מודעת האבל, גדול מרוחבה. בקרב העיתונות החרדית שונים בתכלית גודלן וסגנונן של מודעות האבל, מזה של מודעות האבל בעיתונות הרגילה בישראל.
רוחב שגרתי של מודעת אבל בעיתונות הישראלית הוא שני טורים.
עבור המדיה הכתובה ומשרדי פרסום, נחשב תחום מודעות האבל כתחום רווחי במיוחד, שלא נדרשת בעבורו התמחות מיוחדת בתחומי הניסוח והעיצוב. הזמנת מודעת האבל מתבצעת טלפונית, ואת הנוסח המועבר לעיתונים, נותן לרוב הלקוח בעצמו.
חשוב לציין כי תעריף פרסום מודעת האבל, הינו מהגבוהים ביותר בעיתונות הכתובה.
בשנים האחרונות הצטרפה רשת האינטרנט כפלטפורמה לפרסום מודעות אבל, ומודעות אבל ברשת הן כיום מחזה שגרתי ונפוץ.
על פרסום, כבוד ומודעות אבל
בחלוף השנים הפכה מודעת האבל, כמעין "מקדמת מכירות" ויח"צנית של חברות ואנשים פרטיים. במודעות האבל נראים יותר ויותר לוגואים, טלפונים ותחומי פעילות של החתומים על המודעות. גם מימד הגודל משחק תפקיד ונותן תמונה על מעמד המפרסם.
ישנם ימים שבהם מתפרסמות בעיתונות מספר מודעות אבל המעידות על מותו של אותו אדם, ועל השתתפות רבה בצער האבלים. דבר כזה קורה לרוב, כשהנפטר היה בחייו בעל מעמד חשוב: ממשפחה חשובה, איש ציבור, פוליטיקאי או איש צבא.
לסיכום:
מודעות אבל כאמור הן נפוצות ויומיומיות. בני אדם אינם חיים לנצח, ונראה כי מודעות האבל יישארו איתנו עוד שנים רבות.
ניר כהנא, משרד פרסום "מוקד המודעות הארצי". קבוצת "מוקד המודעות הארצי" מתמחה במגוון אפיקי פרסום: מודעות בעיתונים כגון מודעות אבל, מודעות דרושים וכדומה, וכן פרסומות ברדיו, בשלטי חוצות ובכל סוגי המדיה.