עוד ב1927, כשכתב את הספר שנמכר ב71 מליון עותקים מאז, (71 מליון!!) נפוליון היל דיבר על כך ש"ידע" זה לא כוח, אלא "כוח פוטנציאלי" בלבד.
כי תחשבו על זה, אני יכול למצוא את כל הידע שאני רוצה בלחיצה אחת בגוגל. אבל מה הבעיה? שמלמדים ומלמדים אותנו חומר, אבל אף אחד לא מלמד אותנו - איך ללמוד?
או איך ללמוד ביעילות יותר. בקיצור - את המיומנות ללמוד.
אני יכול ללמוד את החומר של הפסיכומטרי, ללמוד ולשנן מלא מילים בעברית, מלא מילים באנגלית, לשנן לשנן ולשנן, אך מעולם לא לימדו אותי איך לזכור? או איך המוח זוכר טוב יותר?
נער בכיתה י''א היה אצלי בקליניקה, בטענה שהוא לא מצליח ללמוד שום דבר. הבעיה האמיתי שלו היא שבהסטוריה ספרות ותנ''ך הוא נכשל כי הוא לא הצליח לשנן את החומר כמו כולם. במילים אחרות, המוח שלו לא למד איך לזכור בצורה יעילה יותר.
לכן על ידי כך שלימדתי אותו שיטה שמגדילה את הזיכרון ומאפשרת לזכור חומר בצורה תבניתית טובה וברורה יותר, מתלמיד של 40-50 במקצועות הללו הבאתי אותו לרמה של 75 - 90 תוך שלושה שבועות בלבד.
אני מזכיר את זה לא כדי להתרברב בהישגים שלי כמטפל NLP אלא כדי להסביר לקהל הרחב את ההבדל בין ידע למיומנות.
הרי גדלנו על המושג ש"ידע זה כוח". אבל מה לעשות שזה פשוט לא נכון.
אותנו לידמו שידע זה כוח וככל שיש לך יותר ידע, אתה תהיה יותר מוצלח.
מיומנות וידע הם שני דברים שונים.
מה עם המיומנות לתקשר? המיומנות לדבר? המיומנות להבין?
אם אני ארצה להתקבל לחברת שיווק גדולה, האם הם יקבלו אותי על פי הידע שאני יודע על עולם השיווק??
לא!
הם יקבלו אותי מאחר ויש לי את המיומנות לשווק!
וזה בדיוק ההבדל. או כמו שרוברט דילץ, טריינר בין הגדולים בעולם של NLP אומר: ההבדל שעושה את ההבדל.
ברגע שמבינים ומפנימים את ההבדל בין שני המושגים הללו - ידע ומיומנות, נוכל ליצור הרבה יותר הצלחה בקרב בני הנוער שרק מנסים לקבל כמה שיותר ידע, מבלי לחזק קודם את המיומנות.
אז בשביל להצליח במטרות העתידיות שלכם, איזה מיומניות אתם מנסים לפתח?
אילו מיומניות הכי חשובות בשבילכם?
בשביל להמשיך לקרוא, ולקבל סוגסטיות לתת המודע במתנה, לחצו כאן:
http://pazoshran.ravpage.co.il/gift?ref=nir
אם לא, המשך קריאה מהנה
http://pazoshran.ravpage.co.il/gift?ref=nir