מאז שהוקמה גוגל בשנת 1998 הם נוהגים לעשות עדכון באלגוריתם שלהם בכדי להפוך את המוצר שלהם לאיכותי ביותר. מטרת העל של גוגל היא להציע את המידע הרלוונטי ביותר לגולש, לפי הביצוע שאותו חיפש הגולש. מעבר לכך גוגל עומדים על כך שהאתרים שיגיעו למקומות הראשונים הינם אתרים איכותיים עם תוכן איכותי ומקורי. במהלך השנים מקדמי אתרים מצאו מגוון של פריצות וקיצורי דרך בתחום קידום אתרים אורגני. כל פעם שגוגל זיהתה בעיה מסויימת אשר יכולה לפגוע בדירוג של גוגל, ובכך גם לפגוע באמינותה של גוגל כמוצר, הם הוציאו עדכון חדש אשר מטרתו למנוע את הבעיה. שניי עדכונים מפורסמים ומהחשובים ביותר בעולם הקידום האורגני הם עדכון פנדה ופינגווין.
עדכון פנדה
עדכון פנדה יצא לאור לראשונה בשנת 2011, ומטרתו העיקרית היא לבחון את איכות התוכן באתרים ולהוריד בדירוג אתרים בעלי תוכן ירוד. עדכון פנדה סורק את את התוכן של האתרים ולפי ממדים מסויימים קובע את מידת איכותם במידה והאתר שלך הוא בעל תוכן לא איכותי(על פי גוגל) יש מצב שהאתר שלך יפול בדירוג. אילו פרמטרים יכולים לגרום לתוכן להיות לא איכותי על פי מדדי גוגל?: הכפלת תוכן באתר, תוכן קצר ולא מתומצת, שגיאות כתיב, תוכן לא מקורי, תקיעה מלאכותית של מילות מפתח בשביל לקדם את הדף, משך זמן הגולש באתר, כמות שיתופים של המאמר ברשת. משך זמן הגולש באתר, וכמות השותפים ברשת ביא מבחינת גוגל הגושפנקא הסופית לאיכות האתר כמקצועי בתחומו.
עדכון פנדה הפך את עבודת מקדמי האתרים למסובכת יותר, לא ניתן יותר לכתוב מאמרים קצרים ולפוצץ אותם במילות מפתח כדי להגיע לתוצאות הראשונות מכיוון שגוגל מזהה את המניפולציה הזאת. יש לזכור שמבחינת גוגל האתר אמור להגיע לתוצאות טובות בצורה טבעית מכיוון שהוא איכותי, ולא עקב מניפולציה כזו או אחרת של מקדמי אתרים. פיתרון של של הרבה חברות לקידום אתרים היא להשכיר כותב מקצועי אשר יכתוב להם מאמרים על פי תחום ההתמחות שלו, בכדי לשמור על מקצועיות התוכן שבאתר שברצונם לקדם.
עדכון פנגווין
עדכון פנגווין יצא לאור ב2012 כאשר מטרתו העיקרית היא לפגוע בקישורים לא איכותיים. איכות אתר נקבעת גם על פי כמות ואיכות הקישורים החיצוניים של האתר. עקב עובדה זו קמו מלא מקדמי אתרים שראו הזדמנות לתמרן את מנועי החיפוש, ולהפציץ את האתר בקישורים חיצוניים בלי הגבלה ובלי ביקורת. בנוסף מקדמי אתרים נהגו לדחוס מילות מפתח ללא הגבלה באתר. עדכון פינגווין בא למגר את התופעה, העדכון גם מזהה ברגע שאתר מנסה לקדם מילת מפתח אחת בצורה לא טבעית.
מעבר לכך שגוגל איננו מעוניין ש"תפמפם" מילות מפתח, הוא גם מעוניין שהקישורים באתר יהיו רלוונטים לנושא האתר. לדוגמא אם בעבר הייתי יכול לרכוש לינקים חיצוניים ללא הגבלה, היום הנושא צריך להיות קשור לנושא שלי. במידה והעסק שלי הוא בנושא משקאות חריפים, אסור שהאתר שלי יקושר לאילוף כלבים, מכיוון שזה יראה מלאכותי. מבחינת גוגל קישורים חיצוניים אמורה להיות פעולה טבעית, ללא אינטרס, שבה גולשים מכירים באתר כמומחה בתחומו. אז נכון שגם היום עניין הקישורים הוא לא לגמרי תמים אבל יש לנהל את העניין בחכמה.
יוראי גלמן מקדם אתרים מקצועי ומנהל מדיה חברתית
www.artemitter.com