כאשר הילדים מגיעים ליומם הראשון בכיתה א', מובהר להם שזהו לא מקום למשחק. לימוד הוא דבר רציני.
מכאן הדגש העיקרי הוא על פיתוח יכולות אקדמיות. ההתעלמות מרגשות, מאינטואציה ומיצירתיות מובילה להדחקתם.
אנשי מקצוע ומומחים בתחומם מפתחים כיום את הקשר לרגשות.
בעידן שלנו איש המקצוע כבר לא יכול להיות רק שקוע בצורה קרה בנתונים כלכליים וארגוניים.
אם יפגין אינטלגנציה רגשית, יוכל לנטוע מוטיבציה, לעודד את פעילותו המקצועית ולהגיע להצלחה רבה יותר.
לכן חשוב שאנשי מערכת החינוך וההורים עצמם יפתחו את האינטלגנציה הרגשית של התלמידים.
על הילדים ללמוד לזהות רגשות אצל אחרים ואצל עצמם ולדעת איך להתנהל בעקבות רגשות אלו בצורה תקשורתית בונה.
בנוסף לכך, הקשר בין רגשות ולמידה מודגש על ידי מומחים לאינטליגנציה רגשית ונחקר כיום בצורה עמוקה.
ילד שמרגיש בטוח וממומש, חופשי לקלוט ידע חדש.
בכך שנפתח את האינטלגנציה הרגשית שלו, נפנה לו מקום ללמידה ונעזור לו להגיע להצלחה.
אבל יש צד אחר למשוואה זו. חשוב שתלמידים לא ירק ילמדו רגשות, אלא גם ילמדו רגשית.
התלמידים כיום לומדים בעיקר אקדמית. עליהם לשנן וללמוד חומר בעל פה כדי להצליח בבחינות.
אבל האם הם יזכרו חומר שנלמד כך לטווח הארוך?
כאשר אנחנו עוזרים לתלמידים להתקשר רגשית לידע חדש, אנחנו עוזרים להם ללמוד, להפנים ולזכור.
הכוונה היא לכך שנשוחח עם התלמידים, כדי לראות איך הם מקשרים את הידע החדש לחוויות שלהם, אילו רגשות עולים בעקבותיו. שיחה היא יותר מדיון. בשיחה מעורבים רגשות.
בנוסף, ניתן להם זמן ליצירה חופשית, כדי להביע את האסוציאציות, התובנות והרגשות שהתעוררו.
בכך שנעודד אותם להציג את מה שיצרו ולספר על כך, ניתן הזדמנות לשיחה נוספת להתפתח. יהיה מעניין לראות איך התלמידים קישרו חומר חדש לידע שרכשו בעבר, אפילו כזה מעולמות ידע שנראים רחוקים לכאורה.
למידה כזו לא רק שעונה על הצרכים של התלמידים האינטליגנטיים והיצירתיים של ימינו, אלא גם עוזרת להם ללמוד שיעורים חשובים לכל החיים.
אימוץ שיטות כאלו חיוני כיום כדי להשלים את הלמידה הקלאסית ואת הלמידה הדיגיטלית המתפתחת.
לא היינו רוצים לגדל דור שהוא רק אקדמי וטכנולוגי.
התלמידים של ימינו עתידים לחיות בעידן בו למכונה יכולות העולות על אלו של האדם. היצירתיות תהיה היתרון שלהם.
"בהתמודדות עם אנשים, זכור שאתה לא מתמודד עם יצורים של הגיון, אלא עם יצורים של רגשות."
דייל קרנגי
"כמעט בלתי אפשרי ללמד ילד שאינו פנוי ללמידה"
דניס ליטקי
"הבעיה היחידה והגדולה ביותר של המקצוע שלנו הוא שאף פעם לא למדנו להתמודד עם רגשות בבית הספר"
רוברט סילבסטר