אחד היתרונות העיקריים של הופעה בתערוכה לעומת מכירה ליחידים הוא שזה בדיוק כמו לנהל חנות קמעונאית. אנשים מתדפקים על דלתך כדי לדבר איתך, מה שאתם צריכים לבחון הוא את הערך של המכירה. אתם יכולים להתייחס לזה כערך של מכירה בודדת, או כערך של לקוח לחיים שלמים. אם מכירה לאדם אחד או שניים או שלושה ישלמו עבור ההשתתפות וההפקה של התערוכה - זו אינדיקציה טובה שזה המקום בשבילכם להציג בה.
על פי נתוני המרכז למחקר תעשיית התערוכות (CEIR), 88 אחוז מהמשתתפים בתערוכה בדרך כלל לא נראו על ידי חברי צוות המכירות של חברתכם בשנה החולפת ו-70 אחוז מתכננים לקנות מוצר אחד או יותר. בממוצע, 76 אחוז מהמשתתפים מבקשים הצעת מחיר ו-26 אחוז בסוף חותמים על הזמנת רכש. שבעים ושתיים אחוז מהמבקרים טוענים כי התערוכה עצמה השפיעה על החלטות הקנייה שלהם.
ההשפעה החיובית של ההצגה בתערוכה איננה מוגבלת רק לאירוע עצמו, כאשר 87 אחוז מהמשתתפים יעבירו הלאה חלק מהמידע שהם השיגו ביריד ו-64 אחוז יספרו על זה לפחות לשישה אנשים אחרים. מנקודת מבט עסקית, תערוכות יכולות להיות גם מאוד כדאיות — זה עולה 22 אחוזים פחות להתקשר עם קונה פוטנציאלי בתערוכה מאשר דרך שיחות מכירה מסורתיות בתחום.
כמובן, העובדה כי תערוכות מציעות הזדמנויות רבות להאצת העסקים לא מבטיחה הצלחה. כדי למקסם את התרומה של הופעה בתערוכה, חשוב למצוא את האירועים המתאימים ביותר לקידום החברה שלך, ולהשקיע בהפקת ביתן לתערוכה עם מיתוג חזק ומסרים ברורים ליצירת השפעה על השוק.
עסק קטן, בפרט, צריך לאתר תערוכות בהן הוא איננו רק דג קטן בים הגדול – תערוכות קטנות עשויות להיות יותר אנכיים או ממוקדים לענף מאוד ספציפי.
ברגע שהתערוכות הנכונות זוהו, העסק שלכם צריך לפתח אסטרטגיה כוללת ולוודא כי החברה מיוצגת באור החיובי ביותר האפשרי.
השתתפות בתערוכות הינה שונה מערוצי שיווק ומכירות אחרים. הן יכולות להיות רווחיות – נדרשים רק כמה עסקאות טובות כדי לגרום להן להשתלם, אבל הן יכולות גם להיות יקרות ועתירי עבודה, אם אתם הולכים להוציא לפועל תכנית תערוכה שיווקית, עשו את שיעורי הבית שלכם — חיקרו את התערוכה, למדו כיצד להציג טוב את המוצרים או השרותים שלכם וכיצד למדוד את תוצאותיכם. ההצגה אינה חייבת להיות הצעה חד פעמית. נצלו את ההזדמנות ליצור תוכן (תמונות, סרטי וידאו, הודעות בלוג) עבור ערוצי מדיה חברתית, לערוך חקר שוק וללמוד על המתחרים שלכם.
אתם רוצים יותר מ"כמות" של מבקרים - אתם רוצים איכות - לכן בידקו את ההפניות (לידים) שלכם במהלך התערוכה כדי לראות אם כל איש צוות בביתן כותב הפניות במלואן ובאופן תקין.
למרות שייתכן ולחברה קטנה אין את אותה רמה של משאבים להשקיע בהפקת ביתנים לתערוכות, אין זה אומר כי חברות קטנות לא יכולות להתחרות על תשומת הלב הנכונה ביריד.
היו מקוריים. גודל הביתן הוא לא תמיד מה שקובע - מה שאתם צריכים זה מספיק כישורים אנושיים כדי להתחבר ללקוחות פוטנציאלים ולנהל שיחות טובות. לספר לאנשים איך אתם יכולים לעזור להם ולתת להם ערך מוסף זה הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות. מכיוון שהם כבר הגיעו לתערוכה והשקיעו מזמנם, אין שום דבר פסול בלגשת אליהם ולברר אם הם מעוניינים במה שיש לכם להציע.
Verity Gilony Associate, Production manager Tell +972 (0) 73-7268891 - +972 (0) 52-4313500 www.2Design-pro.com