איך נפיק את המיטב מהתערוכה בה אנו עומדים להשתתף?
עסקים וארגונים רבים מתלבטים ושואלים את עצמם, האם להשתתףבתערוכה או לאו.
ההשתתפות ולקיחת חלק פעיל תוך הצגה של עצמך כמותג, עסק או מוצר בתערוכה העוסקת בנישה מסוימת, יכולה להפרש כהשקעה טובה, אך מצד שני, זה גם יכול לעלות הרבה מאוד כסף לעסק שלנו. אז מה עושים?
ראשית, כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום הפקת תערוכות, ולשאול אותם האם כדאי לנו לקחת חלק בתערוכה בנושא מסוים. אותם מומחים, תפקידם להעריך את סוגיית ההשתתפות, ביחס לענף שבו אתם והעסק שלכם פועלים אל מול נושא התערוכה, המקום בו נערכת התערוכה ומשתנים נוספים, אותם יש לקחת בחשבון.
למשל, כאשר מדובר בתערוכה חקלאית, נעדיף להציג את העסק שלנו בתערוכות בארץ, ולא בתערוכות אשר נערכות מעבר לים, זאת משום שלישראל יש שם טוב בענף החקלאות והיא נחשבת ליצואנית גדולה בתחום זה, הן מבחינת סחורה והן מבחינת טכנולוגיה, פיתוח והמצאות.
דבר לא פחות חשוב הוא לבדוק מי החברות אשר כבר הבטיחו את השתתפותן בתצוגה.
כאשר מציעים לנו להשתתף בתערוכה, הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא לבקש מהמארגנים את רשימת החברות המשתתפות.
אם נשים לב כי חברות נוספות אשר פועלות בענף שלנו, מציגות באותה תערוכה ואף נחשבות למתחרות שלנו, יכול מאוד להיות שהן כבר ביצעו חקר שוק, התייעצו עם מומחים והבינו שמשתלם להן להשתתף. לכן, הגיוני שגם לנו כדאי להשתתף בתערוכה זו.
אם בחרנו להשתתף בתערוכה, הדבר המהותי ביותרכעת, הוא נראות הביתן שלנו.
לא נוכל למשוך אל ביתן החברה לקוחות פוטנציאליים אם הוא יהיה משעמם ולא ייראה מושקע. ישנן בשוק חברות אשר עיקר עיסוקן הוא עיצוב ביתנים לתערוכות, ואנו ממליצים לשכור את שירותיה של חברה כזו, על מנת לשדרג את ביתן החברה בתערוכה ובכדי שהעיצוב ימשוך אלינו את מירב הלקוחות פוטנציאליים.
עלינו לזכור, כיתחום עיצוב תערוכות באופן כללי, ועיצוב ביתנים לתערוכות בפרט הוא מקצוע לכל דבר ועניין. לא תמיד אנו מבינים היכן כדאי למקם את הדוכן שלנו, באיזו דרך כדאי לנו לעצב את פנים הדוכן ואילו מוצרים כדאי לנו להציג ואיך, ולכן כדאי לנו להיעזר במקצוענים אשר מבינים את המקצוע.
דבר לא פחות חשוב הוא לייצר גימיק כלשהו בתערוכה, לדוגמה להביא לביתן שלכם מפורסם/מפורסמת או דוגמן/דוגמנית, שכל לקוח פוטנציאלי שמבקר בביתן שלכם, יוכל להצטלם איתם- רעיון נוסף שאת התמונה שצולמה, ניתן יהיה להוריד מאתר החברה באינטרנט, דבר שיעודד כניסה לאתר החברה גם לאחר התערוכה. פעולה שיווקית מעולה. אפשר ליצור את אותו האפקט עם עוד רעיונות שיווקיים טובים.
כאשר משתתפים בתערוכה עלינו לעשות מספר דברים אשר יסייעו לנו בהתנהלות העתידית ויובילו להצלחה עסקית -
הדבר הראשון, הוא בזמן התערוכה להסתובב כמה שיותר בין דוכני המציגים האחרים ולנסות ליצור קשרי עסקים. תערוכה היא לא רקמקום למגנט אליו לקוחות חדשים או אופציה להיפגש עם לקוחות פוטנציאליים, תערוכה היא הזדמנות לנסות ולראות עם אילו עסקים אנו יכולים לשתף פעולה, במטרה למנף את העסק וכמובן גם לאסוף מודיעין על המתחרים שלנו.
הדבר השני שעלינו לעשות הוא ליצור מעגל לקוחות. כל אדם אשר בחר להגיעלביתן שלכם, הוא לקוח פוטנציאלי וחשוב להפנים זאת. לכן, יש לקחת את פרטי ההתקשרות המדויקים של כל אחד, ובתום התערוכה להתקשר לאותם לידים ולהניע תהליך לעבר מכירה..
Verity Gilony Associate, Production manager Tell +972 (0) 73-7268891 - +972 (0) 52-4313500 www.2Design-pro.com