הטרנדים החמים של עיצוב תערוכות לשנת 2015
רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו מספר פעמים רב בשנה מטיילים בתערוכות בחו?ל או אפילו בתערוכות בארץ, בין אם זה מטעם החברה בה אנו עובדים או בין אם זה למען מטרות כמו הקמת עסק חדש, שדרוג עסק קיים וכדומה. מעבר בין תערוכות בארץ או בחו?ל, הוא חלק בלתי נפרדמתהליך?גישוש? בתעשייה, בתחום מסוים אליו אנו שואפים לחדורוהוא גם חלק מבדיקהשל הטרנדים האחרונים אשר התפתחו בתחום בו אנו פועלים.
יחד עם זאת, עיצוב תערוכות הפך בשנים האחרונות למקצוע חשוב וחיוני, זאת בעקבות העובדהכי חברות רבותמשכילות להבין שתערוכה טובה יכולה לשדרג הן את הקשרים העסקיים שלהן והן את טור ההכנסות במאזן השנתי. בימים אלה חברות, עסקים וארגונים משקיעים יותר ויותר בעיצוב ביתן לתערוכה בצורה ייחודית ומקורית, על מנת למשוך אליו כמה שיותר לקוחות.
במאמר הבא נחשוף בפניכם את הטרנדים החמים של תחום עיצוב הביתנים, נכון לשנת 2015.
עיצוב ביתנים - זה לא מה שחשבתם!
חברות כיום מודעות יותר מתמיד שלא רק נראות המותג חשובה, אלא גם איך הוא מרגיש, איך הוא מריח ואיזה טעם יש לו, כאשר אסטרטגיות נועזות יותר זוכות להעלאת תשומת הלב ונתפשות בתור קונספט חדש ומיוחד.
כיום לקוחות מקבלים החלטות לא רק בהתייחס לנתונים, אלא בעיקר על פי אינטראקציה שבאה עם המותג והתחושות שלהם כלפיו, לכן בעזרת גירוי החושים של הלקוח הפוטנציאלי אנו מגדילים את הסיכויים ליצירת אותו קשר בין המותג ללקוח. גירוי החושים יכול להיות על ידי טעימות מזון (חוש הטעם), המחשה של צבעים נועזיםהלוקחים חלק מעיצוב הביתן וצורתו (חוש הראייה), הכנת סרט וידאו על המוצר (חוש הראייה והשמיעה) וכדומה.
לאונג?ים בתוך הביתן
אזורי הישיבה בתוך הביתן הם כבר מזמן לא רק תחנת מנוחה, אלאהפכולמקום בו ניתן להטעין את הטלפון הנייד והטאבלט, מקום בו מגישים קפה וכיבוד קל בחינם, אך יותר מהכל זה המקום בו המשווקים מנסים באותו זמן מנוחה, ליצור לכם אינטראקציה עם המוצר. איך הם עושים את זה? לדוגמא על ידי קיבוע הטאבלט לספה בה תשבו -הטאבלט יציג לכם את המוצר בצורה ויזואלית בממשק נוח בעל חווית משתמש נפלאה. לעתים גם תחשפו לקיבוע של המוצר עצמו לספות או לשולחנות בלאונג? בו אתם נמצאים, תוך ניסיון ממשי למנף את מנוחתכם לעסקה בפועל.
ביתן אפקטיבי הוא כזה שמעורר את החושים
עד היום, עיצוב ביתנים עסק והתמקד בתפיסה הראייתית של הלקוח, זאת על ידי הצגת המוצר ועיצוב הביתן בצורה יוצאת דופן ומקורית ככל הניתן. בנוסף, החלו בשנים האחרונות להבין את המשמעות של חווית המשתמש והחלו להפעיל את חוש המישוש, זאת על ידי הדגמת המוצר ללקוח תוך מתן שימוש במוצר ב Live. ברוב התערוכות בחו?ל בהן ביקרנו בשנה זו, ראינו את המציגים בוחרים להפעיל למבקרי הדוכן את חוש הטעם והריח, זאתבאמצעותשימוש בטכניקת אירוח ונתינהכחלק מערבי קוקטיילים שכוללים אלכוהול ואוכל מקומי, דבר שקושר את אותם מבקרי הדוכן באופן ריגשי למותג; מה שמאפשר יצירת הזדמנויות לנטוורקינג ולמינוף העסקאות.
ביתן אינטרקטיבי
משטחי ושולחנות התצוגה פינו את מקומם בשנים האחרונות לטובת מסכי הטלוויזיה והטאבלטים.
כאשר אנו עוסקים בעיצוב ביתנים, חברות מפחיתות את ההשקעה במבנה הדוכן, ועל פניו מפנות תקציב לטובת אותם אמצעים אלקטרוניים שיאפשרו ללקוחות לחוות את החוויה האינטראקטיבית עם המוצר.
כך נהפך הביתן הרגיל אותו אנו מכירים ל- Open Space של תצוגה ומכירה, כאשר גם המכירה עצמה מתבצעת באמצעות אותה טכנולוגיה של טאבלטים או מסכי מגע.
השראה חיצונית - אין לוותר עליה
כחלק מעיצוב הביתן, המעצבים מנסים לשלב אלמנטים חיצוניים ולהכניסם אל התערוכה, זאת באמצעות מחשבה המשלבת מאפיינים שוניםשל אותה העיר בה מתבצעת התערוכה עצמה.
למשל שילוב של אתר מפורסם מאותה העיר, שכונה, רובע מפורסם או אפילו פארק או מזרקה, בכך קושרים את הביתן עם העיר המארחת והלקוחות עוברים חוויה בתערוכה שמשלבת את המסע שלהם באותה עיר בה הם מתארחים למטרת הביקורבתערוכה.
Verity Gilony Associate, Production manager Tell +972 (0) 73-7268891 - +972 (0) 52-4313500 www.2Design-pro.com