ניהול שיווק לעסקים קטנים צריך להתאים לגודל העסק. עסקים זעירים, עסקים קטנים ועסקים בינוניים מוגדרים על פי מספר העובדים בעסק ועל פי מחזור המכירות השנתי שלהם. לעסק זעיר יש עד 5 עובדים ומחזור מכירות של עד 10 מליון ש"ח בשנה. לעסק קטן יש עד 50 עובדים ועד 25 מליון ש"ח בשנה. לעסק בינוני יש בין 50 ל100 עובדים ומחזור המכירות שלהם גבוה מ25 מליון ש"ח לשנה. הצרכים השיווקיים של עסקים מקבוצות שונות הם שונים ויועצים שיווקיים צריכים לייעץ בהתאם לצרכים של קבוצות אלו. להלן פירוט לגבי ניהול שיווק לעסקים קטנים ובינוניים:
ניהול שיווק לעסקים קטנים ולעסקים בינוניים:
• ניהול שיווק לעסקים קטנים מאוד: כאן הכוונה היא לעסקים זעירים. למשל: עסקים של אדם אחד: יועץ, מטפל אלטרנטיבי, גנן, ספר וכדומה. המאפיין אותם הוא שבעל העסק אחראי על כל התחומים הנלווים לעסק לרבות התחום השיווקי. בעת חיפוש יועצים שיווקיים שעיסוקם ניהול שיווק לעסקים קטנים מאוד, ניתן לבחור בין שתי דרכים שיעמדו בתקציב המוגבל: דרך אחת היא להתמקד בנישה אחת מבין אפשרויות השיווק הרבות – כגון קידום האתר, קמפיין דיגיטלי וכדומה. דרך שנייה היא לבחור ביועץ שיספק לבעל העסק כלים לניהול השיווק באופן עצמאי רצוי תוך ליווי אישי. המטרה היא לפתח את היכולת השיווקית של בעל העסק כך שבהמשך הוא יוכל לפעול גם בעתיד ללא עזרה, או לפחות שידע לבחור בעזרה המתאימה לו ביותר.
• ניהול שיווק לעסקים קטנים: ניהול שיווק לעסקים קטנים הוא טיפול בתחום השיווקי של עסקים שיש בהם מספר עובדים. למשל, המכולת השכונתית, מוסך, מסעדה או משרד עורכי דין, מרפאה פרטית, חברות ועסקים בתחום התיירות, חברות מסחריות וחברות תעשייתיות. לעסקים אלו יש תקציב שיווקי גדול יותר. ניהול שיווק לעסקים קטנים מבוצע במקרה זה על ידי פניה לשירות של ניהול שיווק במיקור חוץ. יועצים שיווקיים לניהול השיווק יציע ושירות הכולל גיבוש אסטרטגיה שיווקית, ביצועה בפועל, מעקב אחרי תוצאות ושינויים אסטרטגיים בהתאם, וליווי של בעל העסק בביצוע התהליך השיווקי.
• ניהול שיווק לעסקים בינוניים:העסקים הנכנסים לקטגוריה זו הם חברות מסחריות, מפעלים תעשייתיים, רשתות, ומרכזי שירות ומכירה ועוד. על פי רוב לעסקים אלו יש מנהל שיווק או מחלקה שיווקית משלהם. הם עשויים לפנות לספקי שירותי שיווק בהתאם לצורך: לכתיבה שיווקית, ייעוץ שיווקי לצורך שיפור תהליכי המכירה, לצורך שיווק פנים למתן תמריץ לעובדים ועוד.
לילך כרמון, שותפה ומנהלת ב'מאה הימים', שירותי ניהול שיווק חיצוני לעסקים. היכנסו לאתר מאה הימים ומלאו שאלון אבחון שיווקי קצר וקבלו את התוצאות בחינם ומיידית לתיבת המייל www.100days.co.il