מרשל מקלוהן, חוקר התקשורת הידוע, טבע את הביטוי "המדיום הוא המסר". כאשר מדובר בכתיבה שיווקית, המדיום בהחלט משפיע על המסר- יש להתאים את המסרים השיווקיים באופן כזה שיתאימו לצופה, בין אם מדובר בפרסום בטלוויזיה, פרסום בעיתון וכמובן - פרסום באינטרנט.
בעולם המערבי כמו גם בישראל, חשופים הצרכנים למאות מסרים פרסומיים ביום. כתוצאה מכך, הצרכנים למדו לסנן מידע לא רצוי, ולהתעלם מצורות הפרסום הקונבנציונאלי כגון באנרים, פופ-אפים ודואר זבל. יתרה מכך, הגולשים התקינו במחשבים האישיים עזרים טכנולוגים שנועדו לחסום תכנים פרסומיים כאלו ואחרים, כמו מסנן דואר, סרגל כלים המונע הודעות קופצות (pop-up, Top-layer) וכו'.
כחלק מההתפתחויות הללו בכלל, והודות לתצורת web 2.0 בפרט, תוכן גולשים ותוכן מותאם למנועי חיפוש הפך להיות האמצעי השיווקי החזק ביותר.
כאן המקום לציין כי תוכן שיווקי אינו בלעדי לאינטרנט. יותר ויותר מפרסמים עושים בו שימוש גם בטלוויזיה, למשל שילוב תכנים שיווקיים בתוכניות טלוויזיה, כחלק מהתסריט עצמו. תוכן שיווקי אינו זר גם לעולם המגזינים והעיתונות, המשלב בין תוכן מגזיני לבין נותני חסות. יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה שתוכן שיווקי הפך לכלי הפרסום המרכזי דווקא באינטרנט.
אם כן, תוכן שיווקי הינו כל טקסט שמטרתו לקדם מסרים שיווקים ופרסומים שונים, לקהל יעד מוגדר מראש על בסיס פלטפורמה של תוכן אינפורמטיבי או בידורי בעל ערך מוסף לצרכן. השאלה הנשאלת היא - כיצד יכולים הגולשים לאתר את התוכן השיווקי שלנו?
התשובה היא כמובן, מנועי חיפוש ובראשם- גוגל. עיקר החיפוש באינטרנט נעשה היום באמצעות גוגל. בהתאם לנתונים אחרונים, בכל יום מוקלדות בגוגל כ- 2 מילארד שאילתות ברחבי העולם. על מנת להגיע לקהל היעד, על המפרסמים לדאוג לכך שגוגל יצליח לאתר אותם בהצלחה, וכמה שיותר עבור כל שאילתא בתחום. כיצד עושים זאת? בעזרת תוכן מותאם גוגל כמובן. כאן אנו נכנסים לעולם המושגים החדש, בהם אופטימיזציה, תנועת גולשים וקידום אתרים.
מפרסמים ובעלי אתרים נאלצים לעקוב במרץ אחר ההתפתחויות והשינויים בגוגל המתרחשים ללא הרף, על מנת להצליח ולהופיע במקומות ריאליים בתוצאות החיפוש. ככל שגוגל יסרוק יותר תוכן רלוונטי, כך הסיכוי לעלות בתוצאות גבוה יותר. לפיכך, ניהול תוכן מקצועי עוזר לבעלי אתרים ולמפרסמים באשר הם לדאוג למקסום התוכן שלהם במנועי החיפוש, תוך שמירה על עניין אמיתי עבור הגולשים באתר. קופירייטרים אינם מתמחים היום רק בכתיבת ססמאות פרסומיות.
הקופירייטר החדש יודע, כי הפרסום האפקטיבי הינו חלק ממערך תוכן כולל, המורכב משילוב בין מינון של מילות מפתח לבין עניין אמיתי לקורא.
לפרטים נוספים : http://156.sarah.googlepages.com/home