5 מגמות בפיתוח אפליקציות שצפויות להפתיע בשנת 2015 - 2016
תעשיית פיתוח אפליקציות משגשגת וממשיכה להתפתח שנה אחר שנה. ב- 2014, חזינו בהתרחבות שוק פיתוח האפליקציות ממכשירי מובייל חכמים וטאבלטים, לפרטי לבוש ותחומי אינטרנט. כמו כן, הייתה התמקדות מוגברת בניתוח אפליקציות (analytics) ושיווק אפליקציות מובייל. כעת ששנת 2015 בסביבה, להלן 5 מגמות בתעשיית פיתוח האפליקציות שצפויות השנה.
[הניתוח באדיבות Gapps - חברה לפיתוח אפליקציות]
1. האצה התפתחותית בפיתוחי מובייל
ארגונים מתקשים לעמוד בקצב הביקוש ליישומי ניידים. הודות לדרישה הולכת וגדלה, עסקים רבים צפויים להשיק אפליקציות מהר יותר מאי פעם. התמקדותם העיקרית של מפתחי אפליקציות בשנת 2015 תהיה לקצר את מחזור הפיתוח והפחתת הזמן בין רעיון להשקה. צפוי שנבחין בכלי פיתוח אפליקציות מהירים. חברות פיתוח אפליקציות רבות השיקו לאחרונה פתרונות למטרת סיוע בבניית האפליקציות עבור לקוחותיהן. הפתרונות מגיעות מהנחה פילוסופית של הענקת ערך רציף ללקוחות, בכל שלב הפיתוח, כשהמרכיב העיקרי הוא דגש על מהירות השקה. תגובת לקוחות היא לא פחות מפנטסטית.
2. פתרונות ענן
טכנולוגיית הענן תשחק תפקיד מרכזי בעולם פיתוח האפליקציות בשנת 2015. עם השימוש הגובר במכשירים ניידים ופרטי לבוש טכנולוגיים, מפתחי אפליקציות יאלצו לשלב סנכרון של אפליקציות עבור מספר פריטים ומכשירים. גישת הענן תאפשר למפתחים בניית אפליקציות בעלות יכולת גישה אליהן ממספר רב של מכשירים בעלי אותן פונקציות, תכונות ונתונים.
3. אבטחת אפליקציות
ב- 2014, דווחו לא מעט מקרים של פריצות ודליפות מידע. על פי הערכת מומחים בתחום, כ- 75% מאפליקציות מובייל יכשלו בבדיקות אבטחה בסיסיות. ההאקרים ימשיכו לנצל את פערי האבטחה בתחום האפליקציות לצורך גישה למידע רגיש. אבטחה נותרת אתגר גדול מאוד בכל הקשור לעולם האפליקציות לניידים. בכך, צפוי שנראה חדשנות ויזמויות חדשות בכל הקשור לאבטחת מידע בשנת 2015.
4. פרטי לבוש
הודות ל- Apple Watch, טכנולוגיה לבישה הייתה אחד הנושאים החמים ביותר בענף הטכנולוגיה ומוצרי האלקטרוניקה בשנת 2014. עד עתה, אפליקציות עבור פרטי לבוש התמקדו בעיקר בתעשיית הכושר והבריאות. אולם, שנת 2015 צופה לנו התרחבות בתחום, כשיזמים וארגונים עשויים לרתום את הטכנולוגיה לטובת שיפורי התייעלות ופרודוקטיביות. כמו כן, קיים לא מעט רעש סביב תעשיית האופנה והטקסטיל לגבי אימוץ הטכנולוגיה הלבישה. בשורה התחתונה, בשנת 2015 - 2016 מפתחי אפליקציות יסיטו את המיקוד שלהם מטלפונים חכמים לפרטי לבוש בשלל התעשיות.
5. פרסום וצרכנות מובנים באפליקציות
על פי מחקר חדש מאת "חברת ג'וניפר למחקר", הוצאות פרסום מובנות בתוך אפליקציות יגיעו לסכום משוער של כ- 7.1 מיליארד דולר בשנת 2015. רשתות פרסום בניידים ילכו מעבר למודעות באנרים, ישלבו ויתנסו בפורמטי מודעות שונים. פרסום אפליקציות לניידים ורכישות יישומיות יתמקדו בעיקר על מונטיזציה והמפתח להצלחה כשיותר ויותר מפתחי אפליקציות סוטים ממודל ההורדה בתשלום המסורתי.
בברכה, gapps.co.il