מיתוג עסקי ובניית לוגו
לפני שניגשים לכתיבת הקוד של האתר, חשוב מאוד שיהיה לאתר המיועד לוגו ייחודי המאפיין את העסק או המוצר אותו רוצים לפרסם. מטרתו של הלוגו היא להציג בפני הלקוח באופן חזותי את מטרת העסק או את אופי המוצר אותו רוצים לשווק, ולהבדיל אותו ממוצרים/עסקים אחרים המציעים שירותים דומים. בנוסף לבניית לוגו, רצוי מאוד להוסיף סלוגן שמטרתו דומה לזו של הלוגו, אלא שבמקום להשתמש באלמנטים חזותיים נשתמש במילים בודדות שלדעתנו יעבירו את המסר אותו אנו רוצים להעביר בצורה הברורה ביותר.
לאחר שיצרנו לוגו, עלינו להתאים את הקו העיצובי של האתר ללוגו, בין אם זה בצבעוניות, בפונט או באווריה הכללית (קו זורם, מהוקצע, משדר יוקרה וכדו').
בניית אתר תדמית
אתר תדמית מוצלח הינו אתר המהווה "חלון ראווה" שנועד לחשוף את המוצר שלך לקהל הלקוחות הפוטנציאלים אליהם אתה מבקש להגיע.
אתר מוצלח מאופיין ביכולתו להעביר לצופה מידע במהירות וביעילות. השוני בין אתר טוב לבין כזה שאינו, בא לידי ביטוי הן מבחינה וויזואלית והן מבחינה טקסטואלית.
אמנם מבחינה טכנית אין הגבלה למספר הדפים בתפריט העליון שבאתר, אך רצוי מאוד לא להעמיס על הגולש יותר מדי אפשרויות. ישנם חמישה דפים עיקרים אשר בהם ניתן להעביר את המידע הנחוץ בצורה האופטימלית.
מטרת תפריט זה הינה למקד את הגולש ולבאר לו מהו עיקר "השירות" שאותו אנו מספקים.
פירוט הדפים המהותיים בתפריט העליון
דף הבית – הינו הדף הראשי, אותו הגולש רואה בפעם הראשונה ולכן דף זה צריך להיות מרשים ומזמין! יתרה על כך, מחקרים הוכיחו כי לוקח בממוצע בין חמש לשבע שניות לגולש להחליט אם להישאר באתר או לצאת ממנו, על כן מומלץ לכתוב בדף הבית מספר משפטים אודות המטרה של האתר. רצוי להימנע מריבוי מלל היות והוכח שהגולש הממוצע לא אוהב לקרוא הרבה מילים כאשר הוא מחפש משהו. הגולש לא קורא, הוא מרפרף! הוא סורק את האתר עם העיניים וממשיך הלאה. לכן יש לתמצת את המלל לשלושה/ארבעה משפטים קצרים שיתמצתו את השירות אותו האתר מציע (שאר המידע יפורט בדף "אודות"). בנוסף למלל, מומלץ להוסיף תמונה רלוונטית שתמשוך את עינו של הגולש, שהרי "תמונה אחת שווה אלף מילים!"
דף אודות – בדף זה נכתוב את כל מה שיש לפרט אודות המוצר.
המלל צריך להיות הרבה יותר אטרקטיבי מהטקסט הלקוני הקיים כיום במרבית האתרים.
המלל צריך להציג את המוצר או החברה בצורה עניינית ומפורטת, אך עם זה, חשוב מאוד שהטקסט יהיה מעניין ולא מלאה.
בדף זה ניתן להוסיף גם תמונה יפה וייצוגית אך רצוי שהיא לא תהיה בולטת מידי כיוון שהפעם הטקסט הוא העיקר.
דף גלריה – לדף זה ניתן להכניס תמונות של המוצר בצורת גלריה, בין אם התמונות מתחלפות ובין אם הן סטטיות וניתנות להגדלה לפי בחירת הגולש.
חשוב לעדכן את התמונות מדי תקופה גם בשביל לשדר לגולשים שהאתר נושם ובועט, וגם בשביל לקדם את האתר בגוגל בקידום אורגני.
דף צור קשר – מתחלק לשני חלקים.
החלק הראשון הוא טופס ליצירת הקשר אשר יגיע לכתובת מייל אותה קובעים מראש.
החלק השני כולל פרטים אודות יצירת קשר עצמאית כגון - טלפון, כתובת מייל, כתובת לשליחת מכתבים וכו.
רשתות חברתיות - קישורים
חשוב מאוד להוסיף קישורים לדפים של המוצר ברשתות החברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, לינקדין, גוגל+ ועוד.
את הקישורים הללו מומלץ לשים בכל דף באתר, כאשר המיקום המומלץ הוא או בחלקו העליון של הדף (Header) או בחלקו התחתון (Footer), אך כמובן שהכי טוב הוא לשים בשניהם. קישורים אלה תורמים לקידום האורגני של אתר.
מוריה דסקל - מנהלת מחלקת עיצוב וקריאיטיב בחברת אלגומה
072-2456283