כאשר מקדמי אתרים חושבים על העבודה שלהם, הם בדרך כלל מסתכלים על היררכיה באתר, על התוכן שמפורסם בו ועל מערכת הקישורים הפנימית והחיצונית. אך יש נקודה נוספת שכל מקדם אתרים צריך להסתכל עליה וזה עיצוב האתר.
לכאורה לעיצוב האתר אין משמעות מבחינת קידום, בהנחה ושלושת הנקודות שציינו קיימים בו, אך זה לא כך. בשביל שהאתר יתקדם, הוא צריך להיות מעוצב בצורה נכונה, כך מצד אחד הוא ייקרא על ידי גוגל, ומצד שני יהיה נגיש לגולש, ובסופו של דבר זה הדבר שאמור לעמוד בראש מעניינו כשאנחנו מקדמים אתר.
דוגמאות לנקודות בהם עיצוב האתר משפיע על קידומו
אנחנו נסקור כאן כמה דוגמאות להשפעה של עיצוב האתר על תהליך הקידום שלו בגוגל. לאחר מכן נציג מספר מאפיינים שיכולים להטיב עם האתר באופן כללי.
גודל ומיקום התמונות – אחד המשתנים שמשפיעים על הצלחתו של אתר במנוע חיפוש, הוא הגודל שלו ומהירות הטעינה שלו. מכאן שחשוב מאוד, שהאתר יהיה עם תמונות קלות משקל ולא תמונות של מגה בייטים. כך הוא יעלה במהירות ויהיה קל גם לעבור מעמוד לעמוד. הממוצע צריך להיות עד 3 שניות במקסימום.
חלוקה נכונה של אובייקטיבים בעמוד – הכוונה היא, שהעמוד יחולק בצורה ברורה, ששום אובייקט לא יעלה על אובייקט אחר, שהגולש יוכל למצוא כל דבר בצורה קלה וברורה
אתר רגיל ולא פלאש – זה מכבר ידוע שאתרי פלאש לא יכולים ליהנות מקידום כמו אתרים רגילים HTML, ולכן חשוב שהאתר ייבנה בצורה רגילה.
אתר נגיש – לגולג ישנם כללים ברורים לנגישות, כך שגם מי שאיננו מתמצא באינטרנט יוכל לשוטט בו בקלות, למצוא כל דבר שהוא מחפש בקלות.
הנעה לפעולה –מצד אחד האתר חייב לכלול הנעה לפעולה בצורה נוחה וחברתית, מצד שני, אסור שיהיו בו יותר מדי pup-ups, אחרת הגולש פשוט יתקשה לעמוד בהם ויעדיף לעזוב את האתר לגמרי.
גולשים, בדרך כלל, מקבלים רושם ראשוני מאתר תוך 7-8 שניות. מאחר ויש להם אפשרות לעבור לאתרים אחרים בלחיצת כפתור, הם לא חוששים לעשות זאת. לכן אנחנו צריכים לתפוס את העין שלהם במהירות. מכאן שהאתר שאנחנו צריכים להציע להם צריך להיות נקי, חלק, פשוט, ידידותי למשתמש, למשל:
• אתר עם רקע בהיר שקל לקרוא אותו
• כותרות נוחות ופשוטות
• כפתורים מודגשים וברורים
• תפריטים נגישים
• קיצורי דרך איכותיים , למשל בשביל לעבור לעמודים מסוימים או לעלות לראש העמוד.
• בלי פרסומות מיותרות
www.topeak.co.il
דן סונגו,
בעלי Topeak | מינוף דיגיטלי לעסקים