דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק באמצעות ידע 

מאת    [ 08/09/2015 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 2601 פעמים ]

יש 101,000 דרכים לשווק מוצר, 102,000 דרכים לשווק שירות, יש 103,000 דרכים לשווק מותג, הקו הדק המחבר בין מוצר לשירות למותג ובמיוחד בעסקים קטנים בינונים הוא האדם שעומד מאחור...אתם יודעים, בעל/ת העסק ופה מגיע הנושא של שיווק ומיתוג אישי...או שיווק באמצעות ידע.

כול אחד מהאנשים בעולם שפותח עסק הינו בעל ידע מסוים, לא אטען פה לייחודיות או בלעדיות על הידע אלא פשוט להימצאותו של הידע כנכס בר קיימא שלולא הבעלות עליו לא היה נפתח העסק...

 לעידו עסק לממכר פלאפל באמצע שכונה חדשה באזור הצפון, עידו נסע לבקר ב150 פלפליות מומלצות ברחבי ישראל  הוא אכל 3000 מנות פלאפל, טעם 1000 סוגי טחינה וחומוס, בחן 200 סוגי פיתות, למד את הנושא של ירקות, חמוצים, עמבה וחריף, בחן מקררים, מכונות אוטומטיות ו...החל למכור, לעידו יש עסק לממכר פלאפל באמצע שכונה חדשה באזור הצפון ולמעט אנשי השכונה איש לא יודע עליו...

בשיחה איתו גיליתי שהוא השקיע גם כסף ברכישת המתכון האולטימטיבי לקציצות הפלאפל, כך גם לגבי הטחינה שהוא מייצר במקום והחומוס, את העמבה מכינה עבורו סבתא ערקאית מרמת גן, ואת הפיתות הוא מביא ממאפיה שמתמחה בפיתות שאינן נקרעות שדוחסים אותן בכול טוב ...

מי מכיר את הסיפור שלך שאלתי והוא לא הבין, מה פתאום שיכירו זה סוד מסחרי... הבנתי את הטעות שלו, עידו לא עושה הפרדה בין סיפור המעשה לנוסחאות שלו, לקחתי בקבוק קוקה קולה זכוכית ביד והנחתי על השולחן בנינו ...אח איזה משקה מדהים אה ? ועידו מסכים, אתה יודע מה הסיפור של קוקה קולה ? ברור שאני יודע, כולם יודעים !!! ומה הנוסחא ? אה זה סוד ...

לפני כשלושה חודשיים פתח עידו עמוד פייסבוק עסקי, בעמוד הפייסבוק שלו הוא מספר מידי יום בכמה משפטים קצרים בפוסטים שכוללים תמונות ולעיתים סרטונים על הדרך לבחינת הדברים הפועלים בעסק, על המכשירים, על הסבתא והעמבה, על הדרך שעשה ועל כך שאכל 3000 מנות פלאפל, טעם 1000 סוגי טחינה וחומוס, בחן 200 סוגי פיתות, למד את הנושא של ירקות, חמוצים, עמבה וחריף, בחן מקררים, מכונות אוטומטיות... והנה מתחילות תגובות, מתחילה התעניינות ו....המחזור העסקי של עידו עלה ביניים בכ23% והמקום הופך אט אט למקום עלייה לרגל של חובבי פלאפל איכותי , אנשים שרוצים לבחון את הדרך שעשה עידו... אנשים סקרנים ... עידו משווק באמצעות ידע.

דרך נוספת לשיווק באמצעות ידע היא מאמרים, אתם קוראים כרגע מאמר שלי על שיווק באמצעות ידע ולמעשה זה מה שאני עושה...אני משווק באמצעות מוצרי ידע, אני חולק עם הקוראים את הידע שלי ואלו המקבלים תשובות ותבונות יכולים לפנות אלי בין אם בשאלות ובין אם דרך יצירת הקשר, שיווק באמצעות מוצרי ידע הינו שיווק לטווח ארוך ויש שיגדירו אותו כמיתוג אישי ומקצועי....

סיכום


    • שיווק באמצעות מוצרי ידע הינה דרך טובה לחשיפה
    • מוצר ידע יכול להיות כול דבר בו יש לבעל/ת העסק ידע והינו רלוואנטי לקהל הלקוחות שלו/ה
    • אם יש לך ידע רלוונטי לקהל הלקוחות שלך חלוק/י אותו, אין צורך לתת את הנוסחאות ו/או הכלים לביצוע העבודה אלא פשוט לספר על הידע שלך ולאפשר לאנשים לעשות 1+1
    • ידע הוא כוח, השתמשו בכוח הזה בכדי לשווק את עצמכם .

אבא, בשלן, בלוגר, יזם, מגשר, מרצה, בלגניסט ומלווה עסקים 
דברו איתי על עסקים, דברו איתי על רעש ברשתות חברתיות .


אני תמיד זמין לחיוכים ובלאגן


0544716703




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב