עבור כל בעל אתר השלב ההכרחי הבא לאחר הקמתו והכנסת תכנים איכותיים אליו, הינו נושא הקידום שלו במנוע החיפוש גוגל.
בעוד קידום ממומן יכול להניב תוצאות מהירות ואפקטיביות, הכסף הגדול עבור בעלי העסקים אשר מעוניינים כי מירב הגולשים שמחפשים את התחום בו הם עוסקים יגיעו ישירות אליהם, נמצא בקידום אתרים אורגני.
עבור קידום אתרים מוצלח ואיכותי יש לבצע את השלבים הבאים בצורה קפדנית עם ראייה לטווח הרחוק.
היכרות עם התחום בו עוסק האתר – דבר זה מצריך הכרה של האתרים המתחרים באינטרנט, להכיר את הביטויים החזקים בחיפוש בגוגל עבור תחום זה, מהם הקישורים אר מבצע גוגל למילים והביטויים הרלבנטיים לחיפוש ולבסוף הכנה של תוכנית עבודה לשם קידום האתר הכוללת תכנים ומילות מפתח עבור קידום יעיל של האתר.
קוד האתר – יש לבצע אופטימיזציה עבור הקוד של האתר. חשוב לתקן את הקוד ולהתאים אותו למנועי החיפוש בכל הסטנדרטים הנדרשים(שימוש בתגיות, שימוש בכותרות, מפת אתר ועוד...).
תוכן האתר – סידור תוכן האתר בהתאם לשלב הראשון של תוכנית קידום אתרים, והוספה של תכנים תוך ביצוע של SEO עבור כל דפי הנחיתה של האתר. ישנה חשיבות עליונה עבור יצירה של תכנים איכותיים אל האתר מכיוון שבאופן זה הגולש נהנה מתכנים רלבנטיים שמדורגים במיקום גבוה בשל כך על ידי גוגל. מלבד זאת, אתר אשר הינו עשיר בדפי תוכן קרוב לוודאי שימשוך אליו גולשים רבים יותר שמגיעים גם בשל ביטוי זנב ארוך.
לבסוף, אתר אשר מציג תכנים איכותיים יותר יהיה אתר בעל יחס המרות גבוה, אשר בו כל גולש הופך בסופו של דבר ללקוח.
בנייה של קישורים – ככל שיהיה לאתר יותר קישורים מאתרים רלבנטיים ואיכותיים אחרים, באופן זה ישנם ברשת יותר פידבקים לגבי האתר ולכן ישנה חשיבות רבה ליצירה של מערך קישורים חזק על ידי שזירת קישורים באתרי מאמרים, בפורומים, בבלוגים, באתרי אינדקסים וכן על ידי ביצוע של החלפת קישורים.
קידום במבחן התוצאה
אומנם קידום אתרים איכותי הינו יעיל לטווח הארוך, אך גם אם הגענו אל מטרת הקידום הרצויה מול בעל האתר, עדיין יש לבצע פעולות תחזוקה לאורך זמן עבור שמירה של תוצאות חיפוש אלה, אליהן שואפים להגיע חברות מתחרות בכל רגע נתון.
מלבד זאת, לאחר קידום של האתר במספר ביטויים עיקרי, ניתן להמשיך ולקדם את האתר עבור ביטויים נוספים על מנת לבסס את האתר בכמה שיותר חיפושים במנוע החיפוש.