בעבר הלא רחוק הדרך העיקרית בה התבצע חיפוש העבודה היה באמצעות חיפוש במודעות הדרושים בעיתון ואתרי הדרושים באינטרנט. כיום, עם כניסתן של הרשתות החברתיות לתמונה המצב השתנה ללא היכר. חיפוש עבודה באמצעות הרשתות החברתיות כיום הולך ותופס מקום מרכזי. ידוע לכל מחפש עבודה כי על כל משרה שמתפרסמת ישנם כמות לא מבוטלת של מועמדים וזאת בכל התחומים החל מהייטק ובכירים וכלה במשרות ביניים ומשכות זוטרות. היום, חשוב מתמיד להגיע למשרות מהר ככל שניתן ועדיף אף לפני שהמשרות מתפרסמות.
הפייסבוק הינה פלטפורמה מעולה ליצירת נטוורקינג ווירטואלי במטרה שיהפוך למוחשי, כמו גם מקור בלתי נדלה למודעות דרושים. כיום מרבית החברות נעזרות במדיה זו ומדיות חברתיות אחרות על מנת לגייס ולמיין מועמדים.
מדיה חברתית נוספת אשר נחשבת לאידיאלית לחיפוש עבודה היא כמובן לינקדין, אשר נחשבת לרשת חברתית מקצועית ועסקית מובילה בעלת מיליוני משתמשים ברחבי העולם. יש לא מעט מגייסים אשר נכנסים באופן קבוע ללינקדין על מנת לאתר מועמדים פוטנציאלים.
פתיחת חשבון ויצירת פרופיל רציני בכל אחת מן המדיות החברתיות המובילות כגון פייסבוק ולנקדין מגדילה באופן משמעותי את הסיכוי למציאת עבודה. עיניהם של חברות ההשמה והמעסיקים הפוטנציאלים בהחלט סורקים את המדיות החברתיות במטרה למצוא מועמדים פוטנציאלים.
כיצד מחפשים מודעות דרושים במדיה החברתית? ברשתות החברתיות מתפרסמים מדי יום אלפי הצעות עבודה בקבוצות,דפים ופרופילים. היתרון הגדול במודעות דרושים אלו הוא כי המעסיקים וחברות ההשמה אינן משלמות בעבור פרסום הצעות עבודה אלו. לכן ברגע שנפתחת להן משרה הן ממהרות לפרסמה ברשתות החברתיות השונות. לכן, המשרות הרבות ביותר והטריות ביותר נמצאות במדיה החברתית. הבעיה המרכזית בחיפוש עבודה במדיה החברתית היא מציאת אותן המשרות. על מנת למצוא את המשרות יש להכיר ולנבור שעות על גבי שעות בהרשתות החברותיות בחיפוש אחר משרות רלוונטיות ללא אפשרות חיפוש אמיתית ויעילה.
לאחרונה פותח מנוע חיפוש חיצוני אשר מהווה כלי המקל מאוד על חיפוש העבודה במדיה החברתית. לכלי קוראים ג'ובספיידר והוא מאפשר חיפוש משרות במדיה החברתית בדרך קלה, מהירה ויעילה.
קיימים כמה דרכים לחיפוש עבודה. חיפוש עבודה באמצעות חיפוש במודעות דרושים (אקטיבי) וחיפוש עבודה פסיבי בו מחפש העבודה שולח קורות חיים למעסיקים פוטנציאלים ולחברות השמה רלוונטיות וזאת תוך תקווה כי הן מחפשות מועמד למשרה שרלוונטית בשבילך. גישה זו של "שלח לחמך" היא גישה מאוד יעילה וזאת מכמה סיבות:
1. למעלה מ -30 אחוז מהמשרות מפורסמות על ידי חברות ההשמה.
2. טרם פרסום המשרות, חברות ההמשה וגם המעסיקים מחפשות מועמדים שנמצאים כבר במאגר שלהן, וכמובן בקורות החיים שהגיעו זה עתה למייל שלהן. לכן הסיכוי למצוא משרה שעדיין לא פורסמה הוא גבוה.
קיימים היום שירות חינמיים אשר מפיצים קורות חיים לחברות השמה. שירות מוכר ויעיל זהו הראנר, אשר שולח קורות חיים לחברות השמה רלוונטיות למקצוע ולאיזור המועמד. חיפוש עבודה באמצעות מערכת הפצת קורוות חיים לחברות השמה הינה דרך יעילה ומומלצת.
בהצלחה!