הריבוי של ספקי שירות סלולרי בישראל בשנים האחרונות עשה רק טוב למחירים שאותם אנו משלמים כעת עבור ספק הסלולר שבו בחרנו. האפשרות לעבור מספק לספק היא פשוטה וכל הזמן אפשר לברר את העלויות של מנוי בחברה המתחרה ולעבור אליה כדי לקבל מחיר משתלם במיוחד. בשל כל זאת ישנה חשיבות ניכרת לביצוע של השוואת חבילות סלולר בצורה קפדנית כדי שאלה יעניקו את החבילה שתספק את כל הצרכים האישיים לכל אדם ולכל משפחה.
איך מבצעים את ההשוואה הזאת?
ניתן להתקשר לכל אחת מן החברות ולשאול מהי החבילה שהכי מתאימה לכם לפי הדרישות שאתם מציבים, את ההצעה ניתן לבקש לשלוח לפקס או למייל לעיון והשוואה בשעה הנוחה לכם.
אפשרות נוספת היא להיכנס את האתר של כל ספק סלולר ולבדו מהן החבילות שקיימות כרגע ולבצע את ההשוואה אונליין לאחר שאוספים את המידע מכל אתר של כל חברה.
לבסוף ישנם האתרים שאוספים את כל המידע הנדרש בעצמם עבורנו ומביאים את כל החבילות הסלולריות שקיימות אצל כל ספק נכון להיום ומה שנותר הוא לראות מה הכי מתאים מכל הבחינות.
ממה בנויה חבילה
• דקות של שיחה - יכול להיות עם מספר מסוים או ללא הגבלה, בהתאם לחבילה.
• ג'יגה עבור גלישה - לרוב לא יהיה ללא הגבלה.
• כמות של מנויים - ישנן הצעות אטרקטיביות עבור שני משתמשים והלאה.
• הודעות טקסט - לרוב תהיינה ללא הגבלה.
• דקות שיחות לחו"ל - יש לבדוק באופן פרטני מול כל ספק.
• אופציות נוספות - קו לפקס, מכשיר מוזל, טאבלט, מודם סלולרי. כל אלה יכולים לשנות במידה רבה כל השוואת חבילות סלולר במידה ועלות זו הינה נגזרת של המחיר.
למה יש לשים לב בחבילה שמוצעת?
• לכמה זמן החבילה - לרוב החבילות תהיינה לשלנה אבל חייבים לוודא לאיזו תקופה המחיר ומה המחיר לאחר תום תקופה.
• מה קורה כאשר חורגים מן המכסה הקיימת - כל ספ מתנהל בצורה קצת שונה שיכולה לעשות את ההבדל בין חשבוית תפוחה לכזו שסביר לקבל אחרי חריגה.
• מה העלות עבור כרטיס סים - יש חברות שמבקשות עלות אבל במקרים רבים ניתן להתעקש ולהוריד עלות זאת.
• מה קורה כאשר מבקשים ניתוק - וודאו שאין עלות עבור אי החזרת סים לאחר שמסיימים חוזה ומתנתקים מחברה אחת ועוברים לחברה אחרת. זה אומנם נשמע לא סביר, אבל בהחלט יכול לקרות.
מטרתי בכתיבת המאמרים היא לספק ביקורת צרכנית נוקבת הנוגעת לתפעול של שירותים ומוצרים ישראליים שונים.