קידום אתרים באינטרנט מתבסס על שני כלים: קידום ממומן באמצעות מודעות מילים, באנרים על בסיס פלאש, באנרים ב-HTML5 ומודעות תמונה המובילים אל האתר. הליך הקידום הזה הוא בעל אופי מכרזי ומתבסס על גודל ההוצאה הכספית ומעקב אחר התחרות הקיימת בכל תחום קידום. קידום אורגני מבוסס על פעולות קישור ורישות של האתר, התאמתו לתקנים של מנועי חיפוש ובעיקר השבחת והרחבת תוכן.
לצורך ביצוע של קידום אורגני אנחנו מבצעים פעולות טכניות שונות באתר שמטרתן הסרת מכשולים טכניים שמוקללים במדד הדירוג של מנוע החיפוש, כאשר Google הוא המנוע העיקרי שלדויווחי האיכות שלו מתייחסים.
אחד הדו"חות המניבים מידע רב על האיכות הטכנית של האתר הוא דו"ח המהירות של גוגל, המציג משאבים חסומים באתר, משאבים שמכבידים על העלייה שלו וכיו"ב.
חשוב לציין שישנם אתרים עם דו"חות מהירות ממוצעים ומטה שהדירוד שלהם לא נפגע בגלל הרלוונטיות של התוכן שלהם.
אך אם לא מועיל תמיד, לפחות לא מזיק.
לאתרים המופעלים על ידי מערכת ניהול תוכן, למשל ג'ומלה, ישנם כלים שמסייעים לבצע קידום אורגני יעיל לאתר חוסכים זמן יקר בהשבחות סקריפטים וכיו"ב.
אחד הכלים האלה, שמעלה את ציון המהירות של האתרבכ-5 עד 20 נקודות, נקרא JCH ויש לו גרסאות גם למערכות ניהול תוכן אחרות. ההרחבה הזו מכווצת סקריפטים שונים לכדי קובץ אחד, מנקה תווים ריקים ועוד. כמוה ישנן הרחבות נוספות המתמקדות בפעולות אחרות.
אך לפני הכל, נבדוק איפה נמצא האתר בדירוג של גוגל.
כאשר ניגשים לבדוק מצבו של אתר אינטרנט לפני התחלה של קידום אורגני לאתר, בודקים מה הדירוג שלו בתוצאות חיפוש באחד ממנועי החיפוש הגדולים (SERP - Search Engine Page Ranking).
לאחרונה נתקלתי באתר של חברה, העוסקת בקידום אתרים אורגני, המציגה מנוע המאפשר בדיקה מהירה של הדירוג. לא משנה מה היו האתר ומילת החיפוש שנבדקו, התוצאה הקבועה שהתקבלה היתה: "האתר אינו נמצא בין 100 התוצאות הראשונות", ובהמשך הצעה לפנות אליהם לקבלת הצעה לקידום האתר.
מאחר וביצעתי בדיקה לאותו המנוע עם נתונים ידועים, היה הדבר מאוד מוזר, במיוחד עבור אתרים שהופיעו ממש ב-10 תוצאות החיפוש הראשונות. לא נשאל: מה קורה פה? אלא, נפנה מיד לכלי אמין וחינמי המבצע בדיוק מירבי את אותה הפעולה:
https://serps.com/tools/rank_checker
כל שנותר לעשות הוא להזין את מילת המפתח או ביטוי המפתח המבוקשים, כתובת האתר שרוצים לבדוק את המיקום שלו בתוצאות החיפוש ובחירת השפה.
שימו לב שבישראל מוצגות שלוש שפות לבחירה: עברית, אנגלית וערבית.
סטודיו אלעד מרמור - עיצוב גרפי בניית אתרים וקידום אורגני | 050-8481322 || http://www.emarmor.co.il