ממודעות לתוצאות - אימון אישי בהשראת חכמת הקבלה
www.tapuach-coach.com
ביקרו בבלוג המפרסם : www.bloghamudaut.info
--
פסח, הוא חג החירות מאגו. בשפה הקבלית, האגו מוגדר כרצון לקבל לעצמו והוא משלב בתוכו אנוכיות וגאווה יחדיו. במאזן האנרגיה השנתי, משמעות של החג להשתחרר מכבלי האגו או ברמה האנרגטית מתחושת החשיבות שאנחנו מעניקים לעצמנו או ליעדים שברצוננו להשיג בחיים. מבדילים בין שני סוגים של חשיבות. חשיבות פנימית (כשאדם רואה את עצמו כפרסונה חשובה) לבין חשיבות חיצונית (כאשר בן אדם מקנה חשיבות יתר לתהליך או יעד מסוים שלקח על עצמו בחיים). שני היבטים אלו של חשיבות מייצרים עודף אנרגטי שמחייב את הכוחות האוניברסליים של הייקום להוריד רמת החשיבות המדומה שלנו.. לאפס.בדרך כלל הדבר כרוך מדובר בפגיעה בגורם המעורר את החשיבות, במילים אחרות, בנו או ב"אני? שלנו. והתוצאה לרב כואבת מאוד. תחושת החשיבות הממלאת אותנו בדרך המסע הנפשי שלנו הינה האויב המרכזי לעבר החירות האמיתית שלנו. למעשה, במרחב האפשרויות שהחיים מעניקים לנו הדרך היעילה להגיע ליעדים שלנו הופך לעניין פשוט, כאשר אנחנו מבינים שההצלחה היא עניין של בחירה. ברגע שאנחנו משתחררים ממשאות כבדים של חשיבות יתר שאנחנו מעניקים לעצמנו וליעדים שלנו, משתחררים מדימויים כושלים שהאגו מעניק והערכות סרק המיותרות המתלוות לכך, החיים הופכים להיות קלים יותר, פשוטים יותר ומלאים במשמעות אמיתית. איך חג הפסח יכול לעזור? לפי השיטה הקבלית, בחג הפסח מתגלה אנרגיה מיוחדת, המכונה בשפה הקבלית - אור, שמאפשרת לשחרר אותנו מכבלי המוות של מצרים. במילים אחרות, מהחשיבות המדומה המופיעה בחיים שלנו. לחם עוני (מלשון ענווה - שהיא ההיפך הגמור מהגאווה) או המצה, הוא הכלי המרכזי להפעלת השיטה והוא אחד מ-15 השלבים שחלים במהלך החג, שמאפשרים לאנרגיה הזאת להתגלות בפועל בחיים שלנו למשך שנת חיים שלמה. איך מעורבים רגשות אשם בעניין הדימוי העצמי שלנו? דימוי עצמי נמוך (או גבוה) הוא אחד השיטות להפעיל חוסר איזון אנרגטי בחיים שלנו. דימוי עצמי מונע מאיתנו להתחבר לרצון האמיתי בתוכנו ולבקש את הדבר השלם, את הרצון הנכון והאמיתי שלנו באמת - לא דבר מתפשר - ויהיה גדול באשר יהיה. שורש הדימוי העצמי לא מאוזן הוא רגשות אשם. היבטים נוספים של רגשי אשם כפי שמתגלים בתודעתנו פנימה ומכוונים אותנו לקבל את ההיפך המוחלט ממה שאנחנו באמת רוצים בחיים הם - פחד בפני עונש - דימוי עצמי כנזכר, הבאים לידי ביטוי בהערכה עצמית נמוכה או גבוהה מידי. - שליטה באחרים - ניסיון לחזק עמדה אישית ביחס לאחרים. כלומר לא באופן מוחלט אלא בהשוואה לזולת. המטרה הסמויה בדרך כלל, להשיג תחושת ערך עצמי בעיני עצמינו. היבט נוסף של שליטה נמצא בנטייה של אנשים להתכופף למרות של זולת. - שפיטה עצמית.מהו המקור של רגשות אשם? מקור של רגשות אשם טמון במעשה בלתי הגון. איך הדבר משתלשל? אחרי שאנחנו מכירים בעובדה שעשינו משהו "רע", אנחנו מאפשרים בתוכנו להכיר בכך שאנחנו אשמים ואנחנו "ראויים" לשאת את העונש. מן "מגיע לי עונש" כזה שהולך איתנו ומלווה אותנו לאורך הדרך. במקום להכיר בעובדה ולהפרד מהתחושה בשלום ומיד, אנחנו נוטים לסחוב את האשמה בתודעה שלנו. הנקודה הזאת חשובה במיוחד להבנה מכיוון שהיא המפתח המקורי והחזק ביותר לחירות שלנו. למה? כי ברגע שקיבלנו על עצמנו את "האשם" במקום לוותר עליו, אנחנו מסגלים ומזמינים לעצמנו סיטואציות בהם - נותנים פתח לייקום לספק לנו את המבוקש. הייקום שטבעו לדאוג לנו, מספק את הסחורה והתוצאות לעתים קרובות נושאות נזק רב. רגשות אשם הם נקודה פנימית עמוקה וחזקה מאוד, ראויה להתבוננות.. מה הם הפתרונות המעשיים להפטר מרגשות אשם? להתבונן פנימה בלב ובנפש, ולהכיר בהיבטים וסיטואציות בחיים בהם התחושה עולה או מתעוררת. להגיע להחלטה וכוונה פנימית ברורה להיטהר, ולהמשיך בתדר חדש, נקי יותר, פתוח יותר, חזק יותר - העבודה נעשית בעיקר פנימה בתוך הנפש, והפעולה הנדרשת צריכה לבוא מתוך הכוח החיובי של האור בתוכנו. בנוסף אפשר לתרגל פעולות הבאות: 1. לבקש סליחה (מספיק גם רק פעם אחת) 2. לוותר על הנטייה להצטדק 3. להבא לפעול דברים טובים4. מדיטציה קבלית - לכוון על אותיות העבריות (ראה ספרו של יהודה ברג "72 שמות"). צירופים מומלצים: - ה.ח.ש - טיהור והינתקות מרגשי אשם - ה.ה.ה - צירוף המחבר אותנו לכוח ההערכה עצמית. - ר.ה.ע - גילוי היהלום הגולמי בתוכנו. 5. לפעול לפי האמת הפנימית - החזון והמשמעות האמיתית של התכלית הנעלה שלנו. מסופר על אסירים פוליטיים בבתי כלא רוסיים. במטרה לשבור אותם, השלטונות הסובייטיים הכניסו את האסירים לתאים עם פושעים פליליים כבדים במיוחד. למרבה הפלא, אף אחד לא היה נוגע בהם. לעתים אף הפוך מכך. ולמה? כי בתת הכרה, אנשים מסביב הרגישו שמדובר באישיות, ונהגו להתעלם מהם. ולעתים אף העריצו אותם.6. עבודת הקרבנות - פתרון נוסף ולא פחות מסתורי הוא עבודה שמקורה בהקרבת קורבנות בבית המקדש. אחד הקרבנות נקרא קורבן אשם. בכל סידור תפילה מיד אחרי פיטום הקטורת ותפילת 'אנא בכוח' של השחרית, מובאת משנה על קרבן האשם, שנהגו להקריב הכהנים בבית המקדש. כידוע היום במקום להקריב את הקורבן, אנחנו אומרים את התפילות בפה. ( ונשלמה פרים שפתינו'). אני מאמין שבצורה אסוציאטיבית קריאת המשנה הזאת - גם היא בכוחה לנטרל את ההשפעה השלילית של המשא הכבד של תחושת האשם. כידוע התורה היא התרופה הטובה לכל תקלה. -- קרבן אשם בתלמוד: דף נד,משנה ב זבחי שלמי צבור ואשמות אלו הן אשמות אשם גזילות אשם מעילות אשם שפחה חרופה אשם נזיר אשם מצורע אשם תלוי שחיטתן בצפון וקיבול דמן בכלי שרת בצפון ודמן טעון שתי מתנות שהן ארבע ונאכלין לפנים מן הקלעים לזכרי כהונה לכל מאכל ליום ולילה עד חצות: 7. לפרגן לזולת - לטפח את היכולות, הכישורים והערך העצמי של האנשים מסביבך. הסוד: מה שאנחנו ממשדרים לייקום, משודר אלינו בחזרה ובכפל כפליים. אני מאחל לנו שחרור מוחלט מכבלי האגו והשגת חירות אמיתית בחג פסח הקרב והבא עלינו בברכה, שפע ואהבה. לנו ולכל עם ישראל, אמן.
--
ממודעות לתוצאות - אימון אישי בהשראת חכמת הקבלה
www.tapuach-coach.com
ביקרו בבלוג המפרסם : www.bloghamudaut.info
www.tapuach-coach.com
ביקרו בבלוג המפרסם : www.bloghamudaut.info
--
פסח, הוא חג החירות מאגו. בשפה הקבלית, האגו מוגדר כרצון לקבל לעצמו והוא משלב בתוכו אנוכיות וגאווה יחדיו. במאזן האנרגיה השנתי, משמעות של החג להשתחרר מכבלי האגו או ברמה האנרגטית מתחושת החשיבות שאנחנו מעניקים לעצמנו או ליעדים שברצוננו להשיג בחיים. מבדילים בין שני סוגים של חשיבות. חשיבות פנימית (כשאדם רואה את עצמו כפרסונה חשובה) לבין חשיבות חיצונית (כאשר בן אדם מקנה חשיבות יתר לתהליך או יעד מסוים שלקח על עצמו בחיים). שני היבטים אלו של חשיבות מייצרים עודף אנרגטי שמחייב את הכוחות האוניברסליים של הייקום להוריד רמת החשיבות המדומה שלנו.. לאפס.בדרך כלל הדבר כרוך מדובר בפגיעה בגורם המעורר את החשיבות, במילים אחרות, בנו או ב"אני? שלנו. והתוצאה לרב כואבת מאוד. תחושת החשיבות הממלאת אותנו בדרך המסע הנפשי שלנו הינה האויב המרכזי לעבר החירות האמיתית שלנו. למעשה, במרחב האפשרויות שהחיים מעניקים לנו הדרך היעילה להגיע ליעדים שלנו הופך לעניין פשוט, כאשר אנחנו מבינים שההצלחה היא עניין של בחירה. ברגע שאנחנו משתחררים ממשאות כבדים של חשיבות יתר שאנחנו מעניקים לעצמנו וליעדים שלנו, משתחררים מדימויים כושלים שהאגו מעניק והערכות סרק המיותרות המתלוות לכך, החיים הופכים להיות קלים יותר, פשוטים יותר ומלאים במשמעות אמיתית. איך חג הפסח יכול לעזור? לפי השיטה הקבלית, בחג הפסח מתגלה אנרגיה מיוחדת, המכונה בשפה הקבלית - אור, שמאפשרת לשחרר אותנו מכבלי המוות של מצרים. במילים אחרות, מהחשיבות המדומה המופיעה בחיים שלנו. לחם עוני (מלשון ענווה - שהיא ההיפך הגמור מהגאווה) או המצה, הוא הכלי המרכזי להפעלת השיטה והוא אחד מ-15 השלבים שחלים במהלך החג, שמאפשרים לאנרגיה הזאת להתגלות בפועל בחיים שלנו למשך שנת חיים שלמה. איך מעורבים רגשות אשם בעניין הדימוי העצמי שלנו? דימוי עצמי נמוך (או גבוה) הוא אחד השיטות להפעיל חוסר איזון אנרגטי בחיים שלנו. דימוי עצמי מונע מאיתנו להתחבר לרצון האמיתי בתוכנו ולבקש את הדבר השלם, את הרצון הנכון והאמיתי שלנו באמת - לא דבר מתפשר - ויהיה גדול באשר יהיה. שורש הדימוי העצמי לא מאוזן הוא רגשות אשם. היבטים נוספים של רגשי אשם כפי שמתגלים בתודעתנו פנימה ומכוונים אותנו לקבל את ההיפך המוחלט ממה שאנחנו באמת רוצים בחיים הם - פחד בפני עונש - דימוי עצמי כנזכר, הבאים לידי ביטוי בהערכה עצמית נמוכה או גבוהה מידי. - שליטה באחרים - ניסיון לחזק עמדה אישית ביחס לאחרים. כלומר לא באופן מוחלט אלא בהשוואה לזולת. המטרה הסמויה בדרך כלל, להשיג תחושת ערך עצמי בעיני עצמינו. היבט נוסף של שליטה נמצא בנטייה של אנשים להתכופף למרות של זולת. - שפיטה עצמית.מהו המקור של רגשות אשם? מקור של רגשות אשם טמון במעשה בלתי הגון. איך הדבר משתלשל? אחרי שאנחנו מכירים בעובדה שעשינו משהו "רע", אנחנו מאפשרים בתוכנו להכיר בכך שאנחנו אשמים ואנחנו "ראויים" לשאת את העונש. מן "מגיע לי עונש" כזה שהולך איתנו ומלווה אותנו לאורך הדרך. במקום להכיר בעובדה ולהפרד מהתחושה בשלום ומיד, אנחנו נוטים לסחוב את האשמה בתודעה שלנו. הנקודה הזאת חשובה במיוחד להבנה מכיוון שהיא המפתח המקורי והחזק ביותר לחירות שלנו. למה? כי ברגע שקיבלנו על עצמנו את "האשם" במקום לוותר עליו, אנחנו מסגלים ומזמינים לעצמנו סיטואציות בהם - נותנים פתח לייקום לספק לנו את המבוקש. הייקום שטבעו לדאוג לנו, מספק את הסחורה והתוצאות לעתים קרובות נושאות נזק רב. רגשות אשם הם נקודה פנימית עמוקה וחזקה מאוד, ראויה להתבוננות.. מה הם הפתרונות המעשיים להפטר מרגשות אשם? להתבונן פנימה בלב ובנפש, ולהכיר בהיבטים וסיטואציות בחיים בהם התחושה עולה או מתעוררת. להגיע להחלטה וכוונה פנימית ברורה להיטהר, ולהמשיך בתדר חדש, נקי יותר, פתוח יותר, חזק יותר - העבודה נעשית בעיקר פנימה בתוך הנפש, והפעולה הנדרשת צריכה לבוא מתוך הכוח החיובי של האור בתוכנו. בנוסף אפשר לתרגל פעולות הבאות: 1. לבקש סליחה (מספיק גם רק פעם אחת) 2. לוותר על הנטייה להצטדק 3. להבא לפעול דברים טובים4. מדיטציה קבלית - לכוון על אותיות העבריות (ראה ספרו של יהודה ברג "72 שמות"). צירופים מומלצים: - ה.ח.ש - טיהור והינתקות מרגשי אשם - ה.ה.ה - צירוף המחבר אותנו לכוח ההערכה עצמית. - ר.ה.ע - גילוי היהלום הגולמי בתוכנו. 5. לפעול לפי האמת הפנימית - החזון והמשמעות האמיתית של התכלית הנעלה שלנו. מסופר על אסירים פוליטיים בבתי כלא רוסיים. במטרה לשבור אותם, השלטונות הסובייטיים הכניסו את האסירים לתאים עם פושעים פליליים כבדים במיוחד. למרבה הפלא, אף אחד לא היה נוגע בהם. לעתים אף הפוך מכך. ולמה? כי בתת הכרה, אנשים מסביב הרגישו שמדובר באישיות, ונהגו להתעלם מהם. ולעתים אף העריצו אותם.6. עבודת הקרבנות - פתרון נוסף ולא פחות מסתורי הוא עבודה שמקורה בהקרבת קורבנות בבית המקדש. אחד הקרבנות נקרא קורבן אשם. בכל סידור תפילה מיד אחרי פיטום הקטורת ותפילת 'אנא בכוח' של השחרית, מובאת משנה על קרבן האשם, שנהגו להקריב הכהנים בבית המקדש. כידוע היום במקום להקריב את הקורבן, אנחנו אומרים את התפילות בפה. ( ונשלמה פרים שפתינו'). אני מאמין שבצורה אסוציאטיבית קריאת המשנה הזאת - גם היא בכוחה לנטרל את ההשפעה השלילית של המשא הכבד של תחושת האשם. כידוע התורה היא התרופה הטובה לכל תקלה. -- קרבן אשם בתלמוד: דף נד,משנה ב זבחי שלמי צבור ואשמות אלו הן אשמות אשם גזילות אשם מעילות אשם שפחה חרופה אשם נזיר אשם מצורע אשם תלוי שחיטתן בצפון וקיבול דמן בכלי שרת בצפון ודמן טעון שתי מתנות שהן ארבע ונאכלין לפנים מן הקלעים לזכרי כהונה לכל מאכל ליום ולילה עד חצות: 7. לפרגן לזולת - לטפח את היכולות, הכישורים והערך העצמי של האנשים מסביבך. הסוד: מה שאנחנו ממשדרים לייקום, משודר אלינו בחזרה ובכפל כפליים. אני מאחל לנו שחרור מוחלט מכבלי האגו והשגת חירות אמיתית בחג פסח הקרב והבא עלינו בברכה, שפע ואהבה. לנו ולכל עם ישראל, אמן.
--
ממודעות לתוצאות - אימון אישי בהשראת חכמת הקבלה
www.tapuach-coach.com
ביקרו בבלוג המפרסם : www.bloghamudaut.info
ישראל בן דוד
--
מאמן ומדריך רוחני
תפוח - אימון רוחני עסקי
--
מאמן ומדריך רוחני
תפוח - אימון רוחני עסקי