חשיבות התוכן בעידן הדיגיטלי
מנוע החיפוש גוגל רואה בתוכן טוב ואיכותי כאבן הפינה של רשת האינטרנט. החשיבות הזאת מופיעה בהצהרת הכוונות של תאגיד גוגל- "ארגון המידע שבעולם והפיכתו לנגיש ומועיל באופן אוניברסלי." לכן, יצירת תוכן מעודכן, איכותי, העונה על צרכיהם הרלוונטיים של הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים צריכה להיות המשימה החשובה ביותר לכל בעל אתר המעוניין בהגדלה ושמירה על כמות הגולשים לאתרו. למעשה, מבחן האצבע מאד פשוט – ככל שמידת ההתאמה בין צרכי החיפוש של הלקוח לרלוונטיות התוכן גבוהה יותר, כך דירוג התוכן ברשת יהיה גבוה יותר. היופי שבעניין הוא שבכדי להגיע למידת התאמה גבוהה לא צריך משאבים גדולים או תשתיות נרחבות, צריך רק להיות קשוב למגמות השוק ולצרכי קהל היעד ולהפיק תוכן איכותי בהתאם.
ב-2016, תוכן רלוונטי חשוב יותר מבעבר והיא אפשר להמעיט בחשיבות זו. אם בעבר, גורמי המפתח לדירוג של עמודים ואתרי אינטרנט היו מילות מפתח, כיום המגמה נעה לעבר טקסטים ארוכים יותר. מגמה זו מתאפשרת בזכות פיתוחם של כלים טכנולוגיים המאפשרים ניתוח של טקסטים בכדי לזהות משמעויות ומילים וכוונות נרדפות. ניתוחים אלו מאפשרים למנוע החיפוש לזהות את כוונת המאמר ולקבוע את הרלוונטיות ומידת ההתאמה של הטקסט לצרכי החיפוש של הגולש.
נקח לדוגמא גולש שמקליד את המונח 'עגלת תינוק חדשה'. בעבר, בכדי להגיע לדירוג גבוה לא היה צריך הרבה יותר מלהקליד את המונח 'עגלת תינוק חדשה' בכל מקום אפשרי בגוף התוכן, בכותרת ובתיאור העמוד ובמילות המפתח המוגדרות לעמוד. כיום, גוגל מנתחת את התוכן באופן שונה ובכדי לקבל דירוג גבוה לעמוד העוסק בעגלות תינוק חדשות מעל למתחרים, על כותב התוכן להשקיע ביצירת תוכן איכותי הנותן ערך מוסף לגולש המחפש, כגון מה חשוב לדעת בעת קניית עגלת תינוק חדשה, מה ההבדל בין עגלה חדשה למשומשת, ועוד. מנוע החיפוש גוגל יודע לזהות ולתגמל אתרים הקולעים לכוונות החיפוש של הגולש ומעניקים לו מענה איכותי של מידע.
עם עליית החשיבות באיכות ורלוונטיות התוכן, ישנה ירידה בחשיבותן של מילות המפתח (KEYWORDS) בתחום קידום האתרים (SEO). המומחים בתחום רואים שיותר ויותר אתרים המדורגים גבוה בגוגל לא משתמשים במילות מפתח בגוף התוכן ובתיאורי העמודים. תופעה זו תואמת למגמה שתוארה לעיל. מילות המפתח עדיין מהוות חלק אורגני אך הן חייבות להיות חלק מתוכן טוב ואיכותי כיוון שהן מאבדות משמעות וחשיבות כאשר הן מופיעות באופן תלוש וללא רלוונטיות לתוכן ולמבנה כפי שהפרקטיקה הייתה בשנים עברו.
כאמור, מגמת ההתרחקות ממילות מפתח המוכנסות ללא רלוונטיות ומבנה אל עבר תוכן רלוונטי הולכת ומתגברת עם התפתחות הטכנולוגיה שמצליחה להבדיל יותר ויותר בין הטפל לבין העיקר ולהבין טוב יותר את כוונת המשתמש כפי שהיא מתבטאת בתוכן המובנה באופן איכותי ולוגי.