..."אני לא מבין מדוע אני לא מצליח יותר! אני בעל ידע מקיף, איש מקצוע מעולה, מדוע לא מגיעים אלי יותר לקוחות?"
..."אני עובדת מעולה, המתחרה שלי לעלייה בדרגה רק מדבר, אבל הבוס בטוח שהוא זה שעושה את כל העבודה ולכן החליט לקדם אותו ואני נשארת מאחור".
אנו נתקלים במצבים כאלה בעבודה מדי יום. מה עומד בבסיסם?
ובכן, בעבודה מתקיימים בד בבד שלשה ממדים עיקריים:
הממד המקצועי.
הממד השיווקי.
הממד הבינאישי.
בממד המקצועי: עשה את עבודתך על הצד הטוב ביותר.
בממד השיווקי: ספר על הצלחותיך לכל מי שחשוב שידע עליהן: הממונים עליך אם אתה שכיר ולקוחות קיימים ופוטנציאליים אם אתה עצמאי.
בממד הבינאישי: גרום להרגשה טובה של אנשים סביבך (קולגות וממונים) ואל תסתמן כאיום. בממד המקצועי כל אחד פועל על פי כישוריו והמוטיבציה האישית המאפיינת אותו. אין לשכוח שמידת ההצלחה בעבודה נקבעת לא פחות גם בשני הממדים האחרים.
הממד השיווקי - רבים מהססים לספר על הצלחותיהם והסיבות לכך רבות: "לספר על הצלחותי" זה מאד לא צנוע", "מי שצריך - יודע" הן שתי סיבות בולטות שמניעות אנשים להימנע משיווק עצמי. העובדות בשטח מראות שבמקרים רבים: עשית ולא סיפרת - כאילו לא עשית.
הממד הבינאישי - ממד זה מורכב ביותר. אתייחס לשני משתנים בהקשר זה: זמינות ופירגון.
האם אתה זמין לפניות ובקשות? האם אתה מפרגן לאנשים שעובדים איתך? גם בממד הבינאישי אנשים רבים מהססים לפעול באופן שיוביל אותם להצלחה. גם כאן התירוצים רבים ומגוונים. הבולטים ביניהם: "ללקק?", "להתחנף"? - זה לא אני. להיות זמין? מה אני "פראייר?"
גם כאן מסתבר שאם תהיה זמין לממונים עליך, הם אכן יפנו אליך יותר ומבחינה מעמדית תבלוט מעל אחרים. מחמיא לממונים? כל אחד אוהב התייחסות חיובית. כל אדם נוטה לחזור למקומות בם הוא מרגיש טוב, מקומות בהם הוא מקבל חיזוק חיובי. גם מנהלים.
לסיכום:
אם אתה מקצועי מאד אבל לא משווק את הצלחותיך - באי שיווק הצלחותיך אתה פוגע בסיכוייך להתקדם.
אם אתה לא מקצועי אבל הדימוי שלך בעיני כולם טוב - הדימוי יפעל לטובתך.
אם אתה איש מקצוע מעולה אבל מה- לא "פראייר" ובטח אף פעם לא מחמיא לאחרים - אתה לא פועל באסטרטגיה שתקדם אותך בעבודה.
ב ה צ ל ח ה
..."אני עובדת מעולה, המתחרה שלי לעלייה בדרגה רק מדבר, אבל הבוס בטוח שהוא זה שעושה את כל העבודה ולכן החליט לקדם אותו ואני נשארת מאחור".
אנו נתקלים במצבים כאלה בעבודה מדי יום. מה עומד בבסיסם?
ובכן, בעבודה מתקיימים בד בבד שלשה ממדים עיקריים:
הממד המקצועי.
הממד השיווקי.
הממד הבינאישי.
בממד המקצועי: עשה את עבודתך על הצד הטוב ביותר.
בממד השיווקי: ספר על הצלחותיך לכל מי שחשוב שידע עליהן: הממונים עליך אם אתה שכיר ולקוחות קיימים ופוטנציאליים אם אתה עצמאי.
בממד הבינאישי: גרום להרגשה טובה של אנשים סביבך (קולגות וממונים) ואל תסתמן כאיום. בממד המקצועי כל אחד פועל על פי כישוריו והמוטיבציה האישית המאפיינת אותו. אין לשכוח שמידת ההצלחה בעבודה נקבעת לא פחות גם בשני הממדים האחרים.
הממד השיווקי - רבים מהססים לספר על הצלחותיהם והסיבות לכך רבות: "לספר על הצלחותי" זה מאד לא צנוע", "מי שצריך - יודע" הן שתי סיבות בולטות שמניעות אנשים להימנע משיווק עצמי. העובדות בשטח מראות שבמקרים רבים: עשית ולא סיפרת - כאילו לא עשית.
הממד הבינאישי - ממד זה מורכב ביותר. אתייחס לשני משתנים בהקשר זה: זמינות ופירגון.
האם אתה זמין לפניות ובקשות? האם אתה מפרגן לאנשים שעובדים איתך? גם בממד הבינאישי אנשים רבים מהססים לפעול באופן שיוביל אותם להצלחה. גם כאן התירוצים רבים ומגוונים. הבולטים ביניהם: "ללקק?", "להתחנף"? - זה לא אני. להיות זמין? מה אני "פראייר?"
גם כאן מסתבר שאם תהיה זמין לממונים עליך, הם אכן יפנו אליך יותר ומבחינה מעמדית תבלוט מעל אחרים. מחמיא לממונים? כל אחד אוהב התייחסות חיובית. כל אדם נוטה לחזור למקומות בם הוא מרגיש טוב, מקומות בהם הוא מקבל חיזוק חיובי. גם מנהלים.
לסיכום:
אם אתה מקצועי מאד אבל לא משווק את הצלחותיך - באי שיווק הצלחותיך אתה פוגע בסיכוייך להתקדם.
אם אתה לא מקצועי אבל הדימוי שלך בעיני כולם טוב - הדימוי יפעל לטובתך.
אם אתה איש מקצוע מעולה אבל מה- לא "פראייר" ובטח אף פעם לא מחמיא לאחרים - אתה לא פועל באסטרטגיה שתקדם אותך בעבודה.
ב ה צ ל ח ה
דינה קידר, מאמנת אישית לחיים ומאמנת עסקית, יועצת ארגונית ומגשרת.
מאמנת אנשים למציאת, מיקוד ושיפור דרכם התעסוקתית האישית והמשפחתית.
0544-984436
http://keidar.net/lifecoaching/
מאמנת אנשים למציאת, מיקוד ושיפור דרכם התעסוקתית האישית והמשפחתית.
0544-984436
http://keidar.net/lifecoaching/