מה זה מותג?
המונח מותג ( BRAND)מתייחס על פי רב למוצר פיזי, עסק או שירות ש"תופרים" לו חיבור רגשי.
למה עושים את זה?
בעיקר כדי לחזק את הקשר עם הלקוחות, וכמובן להגדיל ולהרחיב את מעגל הלקוחות.
בעידן הדיגיטלי, בו תם עידן "הלקוחות השבויים" והוחלף בלקוחות מוסחים (לקוחות שעמוסים בהצעות בו זמנית מהמחשב הנייח והנייד, מהסמארטפון, מהטאבלט, בדר"כ תוך שמיעת רדיו ובהייה בטלוויזיה, ובה בעת גם בשלטי חוצות ופרסומות נוספות), העניין הבסיסי הוא ל"צוד" את הלקוח, ורב העסקים נאבקים נואשות על תשומת לבו של הלקוח. המיתוג מהווה קלף מנצח.
המיתוג עובד על החיבור הרגשי אל הצרכן. המותג מעניק ללקוחות הרגשה שאיתו הם שווים יותר, יפים יותר, מוצלחים מאד, עליזים יותר, רגועים יותר וכד'
כלומר: המיתוג פורט על האינטליגנציה הרגשית שלנו. אנחנו מרגישים שבלי המוצר הזה אנחנו לא נהנים, פחות טובים, פחות מאושרים...
אפשר לומר שהמיתוג מעצב את "חוויית הלקוח", שאנחנו, כבעלי העסק, מבקשים לייצר לשירות, לעסק או למוצר.
איך עושים את זה?
בשלב הראשון מאפיינים את הקהל – למי המוצרים או השירות או העסק שלנו פונים.
בשלב השני מאפיינים את המוצר, השירות והעסק שלנו. (מה הוא עושה?, איזה ואקום הוא ממלא?)
בשלב השלישי בוחנים את המתחרים (לומדים איזה איום הם מהווים כלפי המוצר, השירות או העסק שלנו) – כדאי לבדוק מה החולשות ומה החוזקות של המוצר, השירות או העסק ביחס למתחרים.
שלב המיתוג, הוא השלב המכריע – כאן כבר צריך לגבש החלטה מה הם הערכים של המותג (חיים טובים, ידידות, בריאות, חדשנות, מקוריות, פונקציונליות, יוקרה וכיוצ"ב), מה המסר שלו ? מה הוא "מבטיח" ללקוחות (רק תזכרו שהוא מחוייב לקיים את כל מה שהבטיח, כדי שהלקוחות שלכם לא יאבדו את האמון, וישמרו לכם נאמנות ארוכת טווח).
אגב, ערכי המותג, מהווים את המרכיב העיקרי ביצירת הסלוגן (Slogan) למותג. סלוגן נבהיר הוא מסר קצר, תמציתי ותכליתי שאותו אנחנו מבקשים לצרוב במוחם של הלקוחות (כמו: "קוקה קולה – טעם החיים" או "פרי גת בטבע שלנו").
עכשיו נותר רק לצקת לתוך המסרים מעין קורות חיים. קורות החיים ילוו את המוצר, השירות או העסק למשך כל חייו.
בשלב זה כדאי כבר לעצב למוצר, לשירות ולעסק שלכם לוגו (הלוגו מורכב תמיד מצורה וצבע) – הלוגו אגב יכול להיות כל איור או צורה גרפית שתבחרו (גם אם אין לה קשר ברור למותג). כמו: דמוי מרובע ואדום (כמו זה של בנק הפועלים, למשל), או מעין שבשבת (כמו של חברת הביטוח הראל, וגם של חברת שטראוס), או דמוי כוכב (כמו זה של חברת מרצדס), ואפילו סתם איור סכמטי ולא מחייב (כמו ה"ת" של תנובה).
בסופו של יום, הרעיון הוא, שהלקוחות שלך יזהו את המוצר, השירות או העסק שלך בתוך ים המותגים המסיחים את דעתם.
בהצלחה
יצירת תכנים מקצועיים ומקוריים, שיווק נכון ויעיל של הנכסים הדיגיטלים שלך, בפלטפורמות הנכונות לך, וקידומם במנועי החיפוש, בתוך זמן קצר מאוד. http://www.wordswales.com/blog