"ידע הוא כח" קבע פרנסיס בייקון, אי שם בשלהי המאה ה-17. ובכך סלל אולי את ההבנה לכך שמידע הוא עוצמה.
גוגל אנליטיקס ( Google Analytics ) הוא פיצ'ר (Feature), שפיתחה גוגל, והוא מאפשר לנו לקבל נתונים סטטיסטיים על התנועה (טראפיק) באתר. ועל האתר עצמו. גוגל גם מאפשרת לנו להגדיר באמצעות הכלי הזה מה הנתונים שמעניינים אותנו ספציפית.
באמצעות גוגל אנליטיקס אנחנו יכולים ללמוד על כמות ומהות האנשים שביקרו באתר שלנו.
נוכל לדעת כמה אנשים נכנסו לאתר, כמה זמן שהה כל אחד מהם באתר, באילו ימים ושעות, באילו דפים הם ביקרו, כמה זמן שהו בכל דף, האם מדובר בגולשים שכבר ביקרו באתר בעבר. מה היחס בין הגולשים החוזרים לגולשים החדשים.
גוגל אנליטיקס מאפשר לנו גם ללמוד על נתוני המהירות של האתר שלנו – האם האתר מהיר או איטי, מה משך זמן טעינת הדפים באתר.
הגוגל אנליטיקס מנטר גם נתונים דמוגרפיים על מי שגלשו באתר, מאיזה אזורים בעולם הם מגיעים, באיזו שפה הם מדברים, גילם, מינם, האם הם משתמשים במכשירים נייחים או ניידים, מה הם תחומי העניין שלהם. מה הן מילות המפתח שגילגלו אותם לאתר שלנו, האם הם הגיעו לאתר ישירות דרך מנועי החיפוש ברשת או "קפצו" אליו דרך קישור (לינק) ששיתף אתר אחר.
השימוש בגוגל אנליטיקס מאפשר לנו לעקוב גם אחר "המסע" שערכו הגולשים באתר שלנו, מה היה הדף הראשון בו ביקרו, לאן דילגו ממנו, ומה הוא הדף ממנו יצאו מהאתר.
למה כל הנתונים האלה חשובים לנו ?
הנתונים האלה חשובים לנו מהרבה מאד סיבות, בין היתר: כדי שנוכל לעדכן את האתר, לשבח אותו, לכוון לליבם של הגולשים שלנו, להגדיל את התנועה באתר, להגדיל את ציון האיכות שלו ולשפר את הדירוג של האתר במנוע החיפוש של גוגל.
כאשר אנחנו יודעים מי הקהל שלנו, מאיפה הוא מגיע, מה גילו, מה מינו ומה הוא מחפש – נוכל לספק לו את מה שהוא מבקש.
אנחנו יכולים לדעת איפה ברשת כדאי לנו למקם את עצמנו. מי הם האתרים / מנועי חיפוש שמפנים אלינו גולשים. אילו ערוצים מניבים לנו תוצאות איכותיות. וכמובן – גם איפה פחות כדאי לנו להתמקם.
אנחנו יכולים גם ללמוד מהנתונים על הליקויים באתר שלנו.
טעינה איטית של האתר כולו או של דפים מסויימים בו. כאשר אנחנו מבחינים שתנועת הגולשים נעצרת, נבלמת ומסתיימת בדף מסויים. יציאה מיידית של גולשים מעמוד מסויים, תנועה נמוכה, או אפילו אפסית, באתר. כל אלה מצביעים על בעיות שראוי להתעכב עליהן ולתקן אותן.
הבנת מילות המפתח בהן השתמשו הגולשים כדי להגיע לאתר שלנו, מסייעת לנו לייצר מודעות פרסום מניבות ברשת.
אנחנו יכולים לקדם את התכנים שלנו באופן טוב יותר, כאשר אנחנו יודעים מה הן מילות המפתח שהביאו את הגולשים לאתר.
למעבר לבדיקת נתוני האתר שלכם בגוגל אנליטיקס: https://www.google.com/intl/iw/analytics/
אשמח להשיב על כל שאלה
יצירת תכנים מקצועיים ומקוריים, שיווק נכון ויעיל של הנכסים הדיגיטלים שלך, בפלטפורמות הנכונות לך, וקידומם במנועי החיפוש, בתוך זמן קצר מאוד. http://www.wordswales.com/