דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לדבר עם הלקוח 

מאת    [ 07/12/2005 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 5667 פעמים ]

לדבר עם הלקוח


כשאתה רוצה לתקשר עם הלקוח, השתמש בטלפון, לא באימייל או בפקס.

לדוגמא:

רון רצה למכור לרונית את שרותי החברה שלו, ונזקק למידע נוסף על החברה שלה, כדי לשלוח לה הצעה. הוא התישב מול המחשב ושלח לה בדואר האלקטרוני את שאלותיו.
רונית לא ענתה לו, לכן הוא שלח לה מייל נוסף עם הצעה שהכין מבלי לקבל את תשובותיה לשאלותיו. כמובן שרונית גם הפעם לא השיבה. הוא המשיך לשלוח לה אימיילים .
לבסוף טילפן אליה במשך שישה חודשים, לא הצליח לדבר אתה וכמובן לא לסגור מכירה, עד שהתיאש ממנה.

דוגמא אחרת:

לאה היא אשת מכירות של תוכנת
ERP
היא נפגשה עם אילן ודיברה אתו על צרכי העסק שלו. בסוף הפגישה הראשונה היו לאילן מספר שאלות בקשר לחברתה ולמוצר שלה.
לאה בדקה ושלחה לאילן אימייל עם התשובות לשאלותיו. כשלא קבלה ממנו תשובה היא שלחה לו מייל נוסף. אחרי שבוע היא טלפנה אליו והוא לא היה. היא השאירה הודעה קולית והוא לא חזר אליה.
אחרי כמה ימים היא ניסתה שוב ושוב ולבסוף הצליחה לתפוש אותו במשרדו. הוא הודה לה על המידע שסיפקה לו וכשלחצה אותו סיפר לה שכבר רכש ממישהו אחר.
לאה התאכזבה מאוד כי חשבה שיש בידה לקוח "חם".

שני הסיפורים האלה נראים לך מוכרים? האם אחד מהם קרה גם לך?
בוודאי קרה לך שחשבת שיש לך לקוח ביד, שלחת פקס, אימייל וללא תוצאות, ללא מכירה, רק בזבוז זמן.

מדוע זה קורה?

כי אתה מבזבז מידע בעל ערך מבלי לקבל התחייבות של הלקוח.
נראה ששוכחים שאנו בעסקים כדי לסגור מכירות, לא כדי לבזבז מידע. השתמש בטלפון להעביר מידע, לא באימייל או בפקס. אנשי מכירות רבים חוששים להשתמש בטלפון, מדוע?
כי אין להם כישורי מכירה טלפוניים טובים. הם לא יודעים מה לומר. צריך ללמוד ולהתאמן לפתח כישורי מכירה טלפוניים.
תמיד השג מחוייבות. תמיד סיים פגישה או שיחה טלפונית כשבידך התחייבות לצעד הבא.

במקרה של רון, הוא היה צריך להתקשר לרונית ולקבוע פגישה להבהיר כמה נושאים.
רון לא יכול היה לסיים את ההצעה ולשלוח אותה, לפני שדיבר עם רונית. ההצעה היתה צריכה להיות אישית, לדון בה בטלפון. לא היתה צריכה להישלח במייל.
זכור, אי אפשר לסגור מכירה בדואר אלקטרוני או בפקס.
אתה צריך לחשוב על חוזים, לא על הצעות.

במקרה של לאה, היא לא צריכה לשלוח לאילן תשובות לשאלותיו באימייל. היא צריכה להתעקש על פגישה נוספת, או שיחה טלפונית.
צריכה לומר: "אשמח להשיב לשאלותיך, אני צריכה כמה ימים להכין אותן, הבה נקבע פגישה ליום רביעי בשעה... או ליום חמישי בשעה...

אם בסוף הפגישה לא מושגת התחייבות לפגישה נוספת או שיחה טלפונית, זה בדרך כלל סימן שאין לך הזדמנות מאוד טובה. כשלקוח אומר: שלח לי חומר ואבחן אותו, תן לי לחשוב על כך, אשוב אליך אם יהיה לי עניין... הוא בעצם אומר שאינו מעוניין.

עזוב אותו. נוע הלאה אל מישהו שיש לו בעייה שהוא רוצה לפתור. אל תזבז את חייך בנסותך לרבע עיגולים. החיים קצרים.

השתמש בטלפון למצוא עיגולים שמתאימים לחורים עגולים.
מצא את האדם הנכון במקום הנכון, במקום למצוא את האדם הלא נכון במקום הלא נכון.







בני ישראלי, M.B.A, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות, ספרי: "איך להצליח בחיים", ומנהל אתר האינטרנט:
http://www.loveyoursuccess.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב