כתיבה שיווקית ? דרך קטנה לעתיד גדול
כשפרסום בעיתונות עולה עשרות אלפי שקלים, קמפיין טלוויזיוני לוקח חודשים ארוכים לעלות לאוויר ופחות ופחות אנשים מאזינים לתחנות הרדיו השונות, נולד הצורך השיווקי העז בפתרון חדש, מהיר, זול ונוח שיגיע לכמה שיותר אנשים. אז תכירו, כתיבה שיווקית ? שיטת פרסום יעילה שכל חברה או עסק יכולים להתנסות בה.
כתיבה שיווקית ? למה הכוונה?
חברות ועסקים רבים יוצאים חדשות לבקרים בפרסומים או קמפיינים גדולים ויקרים באמצעי המדיה השונים, מבלי בכלל לדעת שישנה אופציה פשוטה בהרבה שתתפוס את הלקוחות הפוטנציאליים בדיוק במקום שבו הם נמצאים במרבית שעות היממה, רשת האינטרנט. מדובר כאמור על כתיבה שיווקית שנחשבת כאמצעי השיווק הזול, הנוח ובעיניי רבים ? היעיל ביותר. הרעיון פשוט: מאמרים וכתבות בסגנונות שונים (שיווק ישיר וברור או עקיף ונסתר), אורכים שונים (לרוב החל מ-150 מילים ועד 500 ויותר), אשר יופיעו במקומות שונים (אתרי צרכנות, רשתות חבריות, אתרי חדשות) ומטרתם ? להודיע ללקוחות פוטנציאליים על קיומכם, להסביר להם מה השירות / המוצרים אותם אתם מציעים ולגרום להם להבין מדוע כדי להם להיות לקוחות שלכם.
מהם יתרונות הכתיבה השיווקית?
תהליך הכתיבה השיווקית הינו פשוט, מהיר וזול (ומכאן יתרונו הגדול על פרסומים "כבדים" ואיטיים להפקה). חברות כתיבה ושיווק המתמחות בקטגוריית שיווק זו יעשו עבורכם את העבודה בקלות. כל שתצטרכו זה להעניק להם את כל המידע הדרוש, הבקשות והדרישות, לאשר וקדימה ? עולים לרשת. כאמור, עלויות הכתיבה השיווקית נמוכות במאות אחוזים ממרבית אמצעי השיווק והפרסום האחרים. אין הדבר עומד שרק עסקים קטנים ודלי תקציב משתמשים בכלי הנפלא הזה, אך בהחלט ניתן לומר שהוא מתאים לכל תקציב. יתרונות נוספים של כתיבה שיווקית: אין צורך להעביר מסר ב-2-3 מילים כמו בפרסום שגרתי, ניתן להעלות בו זמנית כתבות ומאמרים רבים במקומות שונים, ניתן לבחון יעילות ולשנות אסטרטגיה בכל רגע נתון, ניתן ממש "לשוחח" עם הלקוח הפוטנציאלי, לפנות אליו "בשפתו", בגובה העיניים וליצור קשר ראשוני חיובי וחזק ביחס לפרסומים אחרים.
כללים חשובים לכתיבה שיווקית חכמה
אמנם מוטב להשאיר את מלאכת הכתיבה השיווקית בידיהם של החברות המקצועיות, אך עדיין חשוב לשים לב למספר כללי כתיבה שיווקית נכונה. ראשית, לא להפריז במילים. עדיף מאמרים של עד 500 מילים ובהחלט לא יותר מ- 800. אנחנו בטוחים שיש לכם הרבה מה לספר על עצמכם, אבל אל תעייפו את הקוראים יתר על המידה. שנית, על סגנון הכתיבה להתאים לקהל היעד. עסק למוצרים למשרדי רואי חשבון לא "יפנה" לקהל שלו כמו חלקי חילוף למוסכים. שלישית, שבח ? עצמי הוא נפלא כשהוא במידות קטנות ומגוחך כשהוא מוגזם. לכלוך על המתחרים הוא נוראי בכל מידה שהיא. וכמובן, שמרו על עברית תקינה, מסר ברור וחיובי והימנעו מחזרה על דברים.
בהצלחה!