החשיבות של סטודיו למיתוג
כאשר בוחנים את ההבדלים בין חברות ועסקים שהצליחו בגדול לכאלו שנחלו כישלון חלקי או מוחלט, עולה במרבית המקרים נושא המיתוג. בעוד המצליחנים השקיעו את מרצם, זמנם וכספם במיתוג מקצועי, ראוי, נכון ומדויק, אלו שכשלו לא הפנימו את חשיבות העניין והתייחסו אליו כאל אלמנט זוטר בחשיבותו. מציאות העולם העסקי בשנות האלפיים ברורה מאי פעם ? מיתוג העסק הוא המנוף להצלחה שלו. ובלי מנוף, הרבה יותר קשה להגיע לגבהים משמעותיים... לכן חשוב לבחור סטודיו למיתוג שמתמחה בנושא ולהעניק לעסק שלכם את המוניטין הראוי לו.
סטודיו למיתוג ? בשביל מה צריך את זה?
מיתוג הוא שם כולל לפעולות שיווקיות שונות אשר מטרתן היא יצירת זהות ומטען רגשות חיוביים אצל הלקוח הפוטנציאלי. במילים אחרות, במיתוג מחפשים לגרום לקהל לקוחות גדול ככל הניתן לזהות את החברה / המוצר שלכם, להתחבר אליו, להבין את יתרונותיו ולהעדיפו על פני המתחרים. זוהי משימה מאתגרת ולא פשוטה כלל וכלל, שרק סטודיו למיתוג עם צוות מומחה ומנוסה יוכל לעמוד בה בהצלחה. הצורך בתהליכי מיתוג מגיע לרוב עם פתיחתה של חברה חדשה, שינוי מתבקש בחברה קיימת (לרוב בגלל תוצאות שאינן משביעות רצון) או משבר כלשהו שהתרחש בחברה, אשר בעקבותיו מנסה ? היא לשנות את תדמיתה.
בהנחה סבירה שאין בארגז הידע שלכם את כישורי המיתוג המקצועיים הנדרשים לביצוע נכון שלא סתם יגזול כסף מכיסכם, נמליץ בחום להיעזר במומחים. סטודיו למיתוג איכותי יידע לזהות את קהל היעד שלכם ומאפייניו ולהתאים לו סגנון מיתוגי ש"ידבר אליו" בשפתו ויגרום, בסופו של תהליך, לתוצאות עסקיות משביעות רצון. בבחירת הסטודיו חשוב לעמוד מקרוב על יכולותיו (תיקי עבודות), התאמתו לסגנון המיתוג הרצוי לכם, יכולותיו לפעול במהירות ומקצועיות וכו'.
כיצד המומחים של הסטודיו יוכלו לעזור לכם?
מיתוג, בבסיסו, שונה מחברה לחברה וממוצר למוצר, אך במשך השנים הצטברו מספר כללי יסוד אשר רלוונטיים כמעט לכל המקרים וכל סטודיו למיתוג איכותי פועל לפיהם. הנה החשובים ביותר מתוכם: נתחיל מהגדרת החזון הכללי של החברה, אבני היסוד שלה ויעדי המיתוג. ללא הגדרה מדויקת של אלו, המיתוג עלול להיות מבולבל ולא ממוקד. שנית, זכרו שמיתוג אמור להכיל מסר ברור, קל להבנה ונגיש, וכמובן ? כזה שמסונכרן עם ערכי החברה. ודאו שכל האלמנטים תואמים מסר זה. לדוגמא, רוצים לשדר רושם של חברה צעירה ומגניבה? סטודיו למיתוג שמבין עניין ידאג לעשות זאת בכל הפרמטרים ? קמפניי הפרסום (עיתונות, תקשורת משודרת, אינטרנט, פליירים), השיווק, כרטיסי הביקור, מראה המשרדים, סלוגן, לוגו וכדומה. שלישית, שמרו על רמת אמינות גבוהה. אם ידוע שאתם לא הכי זולים בשוק, אל תמתגו את עצמכם ככאלו. חוסר אמינות מזוהה בקלות על ידי קהל הצרכנים ומתקבל בדחייה גורפת. לסיום, ניסוי וטעייה. אל תשקיעו מאות אלפי שקלים לפני שבחנתם את הצלחת המיתוג הראשוני. היו פתוחים לשינויים עד להשגת המיתוג המנצח!
בהצלחה!