דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


7 שלבים לכתיבת תוכנית אסטרטגית עוצמתית בעמוד אחד - חלק א 

מאת    [ 01/12/2016 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 1681 פעמים ]

פעמים רבות כשאני נפגש עם מנכ"לים ומוזכרת המילה 'אסטרטגיה', אני רואה את ההסתייגות שלהם, כי בעיניהם אסטרטגיה הוא מונח גבוה, תיאורטי שלא פותר להם את הבעיות, אתם הם מתמודדים ביום יום.

לאחר שיחה קצרה הם מבינים שאסטרטגיה היא דרך לעזור להם להגשים את מטרותיהם ושהם יכולים לעצב אותה על פי הדרך הייחודית שלהם.

החלטתי לשתף גם אותך, כמנהל או בעל עסק ברעיון, לפיו ניתן לכתוב תוכנית אסטרטגית שלמה למספר שנים על עמוד אחד בלבד, ועל כך אני מפרט במאמר זה.

למה חשוב שהתוכנית האסטרטגית תהיה כתובה על עמוד אחד בלבד?

חברות נוהגות לכתוב תוכניות אסטרטגיות ארוכות ולעיתים מיגעות, התוכניות מוגשות בחוברות, הכוללות מידע רב, לעיתים מיותר, ובדרך כלל אותן חוברות נשכחות במגירה.

המטרה של כתיבת תוכנית על דף אחד היא להציף רק את הנושאים המשמעותיים ביותר להתקדמות החברה.
פורמט של דף אחד מאלץ אותנו להתמקד, להתנסח בבהירות, בשפה מובנת, כך שכל אחד מהעובדים החל בעובד הזוטר ועד המנכ"ל יוכל להבין ולהפנים את האסטרטגיה. 
אותו דף ניתן להפצה בקלות לכל הגורמים שיש להם זיקה לחברה (עובדים, מנהלים, משקיעים, ספקים, לקוחות).

ככל שהמידע על התוכנית העתידית של החברה יהיה נחלת הכלל, כך עולה הסיכוי לשיתוף פעולה של כל הגורמים והתוצאה שהתוכנית אכן תצליח להתגשם.

עקרונות לכתיבת התוכנית האסטרטגית

התוכנית האסטרטגית תהיה זמינה עבורך בכל פעם שתתקל בשאלה, אתגר, דילמה, התלבטות או תגיע לצומת דרכים עסקית. תמיד תוכל לחזור אליה ולקבל את התשובות.

התוכנית צריכה להיות כתובה בשפה שלך, מובנת לך ומעולם החזון והדימויים שלך, היא אישית ולא נוצרה בחברת ייעוץ יוקרתית.

אל תשכח שאסטרטגיה היא לא מילת קסם היא "הדרך" להשיג את החזון, המטרות והיעדים שלך – היא הדרך הבלעדית שלך, ושל החברה שלך ולכן צריכה להתאים לך.

כפי שציינתי קודם, כל התוכנית אמורה להיכנס לעמוד אחד בלבד (בפונט רגיל LOL) דבר שיאלץ אותך לקצר במילים, להתמקד בעניין האמתי. 
אני מעודד אותך לכתוב עוד היום את התוכנית שלך, גם אם היא אינה מושלמת בעיניך. תמיד תוכל לעדכן את התוכנית, אך הבסיס כבר קיים.

עדיף תוכנית כתובה שנמצאת כבר בידיך, מתוכנית מושלמת שעדיין בתהליך כתיבה. 
ובאנגלית:  Get it done, then get it right.

אז קדימה צא לדרך והתחל , אל תחפש שלמות פשוט תן לזה לזרום.

במאמר המשך אפרט ואסביר את 7 הנושאים המרכזיים שאמורים להיכלל בדף האסטרטגיה.

אתה מוזמן ליצור קשר ונשוחח רק על החברה / עסק שלך בחינם


 


אמיר דרורי


 


אסטרטג עיסקי


 


050-7859777

drorimst@gmail.com


 


בנוסף כתבתי מדריך מתנה


 


להורדה לחץ על הקישור 


 


http://business-israel.ravpage.co.il/strategic-code-guide




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב