עולם העסקים הוא עולם דינמי שכל הזמן משתנה. מין הסתם, עסקים לא מתנהלים כיום באותה גישה שבה הם התנהלו לפני כמה שנים. העולם משתנה ולפי השינויים בו גם העסקים משתנים, כדי להצליח ככל האפשר ולהתאים את העסק לסביבה ולמתחרים החזקים שלו בשוק. תמיד צריך לפתח את העסק ולעבוד בצורה הכי יעילה שאפשר. כיום זה בוודאי מתאפשר בזכות ההתפתחות הטכנולוגית של השנים האחרונות וההיי טק המשוכלל שקיים ומאפשר לנו לעבוד בצורה הכי יעילה ומדויקת אי פעם, במגוון רחב של שירותים ומוצרים. עסקים חייבים להתפתח בכל התחומים בהם הם עוסקים, וכמובן גם בתחום השיווק. תחום זה הושפע במיוחד מהמהפכה הטכנולוגית שאנחנו עוברים בשנים האחרונות, ועל כן אנחנו חייבים להתאים את העסק שלנו למצב החדש. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי ניהול לידים.
איך לנהל לידים בצורה יעילה?
כאמור, המהפכה הטכנולוגית מחייבת אותנו להסתכל על תחום השיווק מזווית אחרת. כיום בזכות השיווק ברשתות החברתיות, בצ'אטים אוטומטיים באינטרנט, באתרי אינטרנט ודפי נחיתה ועוד, יש קהל מתעניינים גדול לכל מוצר שמשווק באינטרנט. כל מתעניין בשירות שלכם נקרא ליד, זה בעצם לקוח פוטנציאלי. מדובר על משספר גדול מאוד של לידים. פרסומות בפייסבוק, לדוגמא, יכולות להגיע למאות אלפי אנשים שיתעניינו ויהיו לקוחות פוטנציאלים של העסק שלכם. הדרך הטובה ביותר לנהל את המתעניינים האלה, היא על ידי מערכת לניהול לידים. מדובר על מערכת שקולטת את כל הלקוחות הפוטנציאלים שהתעניינו במוצר שלכם בכל דרך אפשרית. זה מה שמאפשר לכם לפנות אליהם ולהפוך אותם ללקוחות בפועל בצורה היעילה ביותר.
חסכון בכוח אדם
היום הדבר החשוב ביותר בעסקים הוא להתנהל בצורה יעילה. זה אומר שאם אפשר לחסוך בכוח אדם – נעשה את זה. זאת מכיוון שבראש ובראשונה חסכון בכוח אדם הוא חסכון בכסף, מדובר על משכורות רבות שלא צריך לשלם. חסכון בכוח אדם הוא גם חסכון בזמן. ברגע שמכונה מבצעת פעילות של בני אדם, אין ספק שהתהליכים יתנהלו הרבה יותר במהירות. זה מה שיאפשר לעסק שלכם לצמוח מהר במיוחד. חסכון בכוח אדם מאפשר לכם גם להשקיע משאבים במקומות חשובים בהם דווקא צריך עובדים אנושיים. אם כן, ניהול לידים טוב נעשה תוך חסכון בכוח אדם. מערכת ניהול יכולה לאפשר חסכון כזה, משום שהיא פועלת על פי הגדרות ויכולה לבצע פעולות רבות בצורה אוטומטית, כמו בן אדם – רק יותר טוב.
מערכת דיוור
כאשר מדברים על ניהול לידים מדברים גם על הקשר שנוצר מטעם העסק אל מול הלקוחות שהתעניינו במוצר או בשירות של אותו העסק. יש כל מיני דרכים לבצע את הקשר הזה, כאשר הדרך הטובה ביותר היא על ידי מערכת דיוור. יש כיום אפשרות לשלוח הודעה המונית לכל המתעניינים בעסק או רק למתעניינים הרלוונטיים, ישירות לטלפונים שבכיסהם.
יוסי מלמד כתיבה שיווקית