חושבים על שיווק מאסיבי אך למעט בהוצאות? כך תעשו זאת נכון
אחת השאלות הגדולות שעולות בעולם השיווק היא איך למעשה אפשר לשווק את העסק או המוצר שלנו בצורה הטובה ביותר – ואם אפשר גם שיהיה כמה שיותר זול, כך שנוכל לנתב את הכסף גם למקורות שיווק נוספים. ובכן, אם אתם לא חברת ענק אשר מחזיקה בתקציב פרסום של למעלה ממיליון שקלים בשנה, ככל הנראה תצטרכו להיות הרבה יותר יצירתיים מחברות אחרות ולמצוא את הדרך למשוך את הלקוחות שלכם באמצעים קצת יותר זולים – אך בהחלט אפקטיביים.
במאמר הבא ננסה לתת לכם את הכלים לבחור במקורות השיווק הנכונים כדי שתוכלו לשווק את העסק או המוצר שלכם בזול יחסית ועדיין לראות תוצאות שיספקו אתכם. לא תאמינו איזה אפשרויות קלות ויעילות קיימות בעולם השיווק – רק צריך להשקיע קצת זמן, יצירתיות והמטרה היא כמובן – מעט כסף, בשביל להביא את הלקוחות אלינו. אז מה למעשה צריך לעשות?
דיוור ישיר
כמעט לכל בית עסק יש את קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלו. כלומר, אם לקוח כבר רכש אצלנו מוצר (באינטרנט למשל) הוא לבטח השאיר את הפרטים שלו כך שנוכל ליצור איתו קשר בבוא העת. במקרה כזה, אפשר לקחת למעשה את כלל הלקוחות שלנו ולשלוח להם דיוור ישיר (מייל, פקס, מכתב לבית העסק) אשר מדווח להם על שינויים בעסק שלנו, על מבצעים חדשים שעשויים לעניין אותם ועוד. מדובר בשיטה מאוד אפקטיבית אשר הוכיחה את עצמה בעבר במקרים רבים ובתי עסק בוחרים בה מתוך ידיעה שהיא בהחלט מניבה רווחים נאים.
השיטה הישנה והטובה. הכנת הפליירים לא דורשת יותר מדי, אין צורך להשקיע יותר מדי כסף ואפשר לחלק אותם באמצעות כוח עבודה זול שיספק תוצאות מידיות. בתי עסק רבים מעידים על כך שלאחר חלוקת פליירים שלהם, העבודה שלהם עולה פלאים גם אם לא במאות אחוזים, אז בכמה אחוזים בודדים וזה כבר שווה להם את החלוקה. עם זאת, צריך לדעת שלא להגזים ולחלק את הפליירים בזמנים הנכונים ולהמתין בין חלוקה לחלוקה.
התמקדות באזורים פוטנציאליים
בתי עסק רבים יכולים לדעת מה פחות או יותר האזורים הפוטנציאליים שבהם הם יצטרכו לפרסם וכך אפשר לפרסם באופן נקודתי ברשתות החברתיות ובגוגל, כך שלמשל, עסק שנמצא בכפר סבא ומוכר מוצרי מזון, לא צריך לפרסם את עצמו יותר מדי באזור חיפה כי כך הוא לא יהיה אפקטיבי כלל.
כותב המאמר הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה ויחב"ל. מתמחה בסקירת מוצרים ושירותים במגוון רחב של תחומים. מאמין במחקר מעמיק לפני הצגת מסקנות.