אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחת הטיפול בילדכם תתפלאו הוא קשור בכם יש לכם הרבה מה לעשות על מנת למקסם את הרווחים של ילדכם מהטיפול בריכבה בו הם לוקחים חלק.
אתר את הטיפים המרכזיים לפי שלבי הטיפול עצמו
איינטק - הראיון הקליני לאחר קבלת ההפניה מתקיים ראיון עם ההורי המטופל חשוב כי תשאלו את המטפל שאלות מעולם אין להפריז בערך של שאלה מדוייקת בנוסף לכך לתפיסתי חשוב להקפיד על כנות ועל מסירת כל הפרטים בנוסף עם תציינו למטפל שאתם מוכנים לבצע גם עבודה בעצמכם עם הילד/ה ושאתם תשמחו להנחיות.
בנוסף יש לתאר את הדברים בצורה פתוחה לאחרונה זוג הורים תיאר לי ילדה אשר אובחנה באוטיזם נכון להיות היא מאובחנת על הספקטרום האוטיסטי . (נכון להיום ... ) זו תבנית לשון חזקה והרבה פחות מקבעת בראש של המטפל מאשר הוא ככה וככה או תמיד כככה וככה.
הקיפדו על להחליף פרטים עם המטפל פלאפון - במידה ויש מטפלים נוספים באותו הילד רצוי לזמן פגישה של כל העוסקים בדבר על מנת שיגדרו מטרות ויכלו להיות בקשר עד להשגתם האחד עם השני ויחליפו רעיונות וכלים במידת הצורך. הרבה מוחות זה כוח גדול כל עוד הם עובדים בתיאום.
השלב השני - הטיפול הריאשון - הקפידו להגיעה רבע שעה לפני הטיפול ולוודא כי הילד חובש קסדה (משלב מסויים רצוי שתהיה לילד קסדה משלו אני ממליץ אחרי 6 טיפולים כשרואים שהילד מתמיד) אפשר לצפות בנעשה כאן מאוד חשוב לא להעיר לילד על הרכיבה הרבה הורים מנסים לעודד את הילדים ובכך פוגעים ביכולת הקשב שלהם וקוטעים את הקשר הטיפולי שנוצר. לגטימי לעודד בסיטוציות מסויימות אך יש לשים לב לדרך בא מבצעים את זה . לאחר השיעור חשוב לתמוך בילד לשאול אותו איך היה לגרום לו לספר על מה שהיה בשיעור (זה גורם לו לחשוב על מה שקרה בשיעור שוב זו חזרה חשובה על הדברים) . בנוסף רצוי לדווח למטפל איך הילד היה בהמשך היום אחרי השיעור. (במקרים מורכבים אני מבקש מההורים SMS לפני השיעור על מצב הילד ואחרי שיעור שעה אחרי) .
השלב השלישי ההתנהלות השוטפת - חשוב להיות בקשר עם המטפל לעדכן אותו בהצלחות גם כשהן מאוד קטנות וגם במצבים של נסיגה אי אפשר להיות יותר מדי בקשר עם מטפל של הילד רצוי לכתוב את הדברים כשהם עידכון ולסמס מתי נכון לא שנשוחח מאחר ומטפלים חלקם מטפלים רוב היום ולא יכולים לשוחח פלאפונית בזמינות מלאה. במצבים כאלה אפשר גם לשלוח מייל (רצוי שיהיה לכם את המייל של המטפל בילד שלכם) .
אפשרות נוספת בילדים יותר בוגרים שכבר כותבים (בקטנים יותר אפשר להקליט) היא לעודד אותם לרשום את הדגשים של איך היה להם בשיעור איך הם הרגישו מה הם עשו טוב מה הם רוצים לשפר לפעם הבאה . (חשוב בעני גם לילדים אשר רק לומדים רכיבה רגילה) ומה הם יכולים לקחת על עצמם לתרגל בבית (דמיון מודרך של מה שהיה קשה איך הם מצלחים לבצע למשל)
לפעמים ההבדל ביין כישלון להצלחה הוא ביכולת לייישם בפרטים הקטנים מאמר זה מכיל כאלו לא מעט תרשמו לעצמכם מה אתם לקחתם מהמאמר ואתם הולכים ליישם עם ילדכם !
תודה שאיכפת לכם מילדכם . בשמם !