כל עסק – בין אם מדובר על עסק שנמצא בתהליך ההקמה ובין אם מדובר על עסק ותיק ומוכר זקוק למיתוג עסקי איכותי. המיתוג העסקי הוא השם והזהות של העסק והוא חייב להתאים לקהל היעד שיכול להיות: צעירים, נשים בהריון, בעלי עסקים, הייטקיסטים, מבוגרים או כל קהל אחר.
היום, בעידן בו עסקים קמים ונופלים במהירות והתחרות קשה צריך כל בעל עסק לבדל את עצמו משאר המתחרים ולגרום לקהל היעד לבחור לקבל שירות ממנו ולא מבעל עסק אחר. אפשר להבין שמדובר על תהליך לא פשוט שדורש השקעת מחשבה, זמן, אנרגיות, כספים והרבה יצירתיות וחשיבה רעננה. מיתוג ממוקד שמתבצע בצורה נכונה ייצור עניין בקרב קהל היעד, יגרום לזרימה של לקוחות חדשים וישמר את הלקוחות הקיימים.
הדרך למיתוג מוצלח כוללת כמה פרמטרים
הדרך למיתוג מוצלח חייבת לכלול כמה אלמנטים מרכזיים ומכיוון שרוב בעלי העסקים מתמקצעים בנושא עיסוקם ולא במיתוג הם מחליטים לפנות אל חברות פרסום ושיווק שמתמחות בכך ויודעות כיצד לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר. אז מה כולל תהליך המיתוג? מיד נעמוד על כמה פרמטרים חשובים שלא ניתן לפעול בלעדיהם.
אם אתם מעוניינים למתג את העסק שלכם חשוב שתדעו מהם השלבים החשובים שיש לבצע.
לפניכם 5 שלבים מרכזיים שצריך לבצע בכל תהליך של מיתוג עסקי:
1. צברו ידע – הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להכיר את המוצר או המוצרים שאתם משווקים. בשלב זה עליכם לבדוק על אילו צרכים המוצר עונה, מהו קהל היעד שלכם, מהם היתרונות והחסרונות של המוצר, מיהם המתחרים שלכם בשוק ומהם היתרונות והחסרונות של המוצר שלהם ושל דרכי השיווק שלהם, איך המוצר שלהם ממותג, כיצד הם מתייחסים ללקוחות שלהם ומהם המחירים שהם גובים. תוכלו למצוא חלק נכבד מהמידע באמצעות גלישה באתרים באינטרנט.
2. הבינו מהו הערך המוסף של המוצר שלכם – הכינו רשימת תכונות שגורמות למוצר שלכם להיות שונה משאר המוצרים של המתחרים – זהו הערך המוסף שלו ואותו יש להדגיש באופן מיוחד משום שהוא חלק משמעותי מהמיתוג. את התכונה המרשימה ביותר או את התכונות המושכות ביותר שמופיעות ברשימה יש להדגיש במיתוג העסק ולהתאים אותן לקהל היעד.
3. עיצוב לוגו – הלוגו הוא קמע משום שהוא האלמנט עמו צריך קהל היעד שלכם להזדהות. הלוגו יכול להיות מתורגם לסמלים, מילים, צבעים וצורות ועליו להתאים לאופי המותג ולהיות רענן, מקורי, מדויק ומובן.
4. פרסום במדיות שונות – מיתוג ופרסום העסק צריכים להתבצע במגוון ערוצי מדיה. פרסום בטלוויזיה, פרסום ברדיו, פרסום באמצעות פליירים, פרסום באמצעות שלטי חוצות, בניית אתר אינטרנט עם תוכן שיווקי, שליחת ניוזלטרים לאימיילים ושימוש בפייסבוק, באינסטגרם וברשתות חברתיות אחרות יאפשרו לעסק להגיע לקהל יעד נרחב ולהגדיל את רמת החשיפה ללקוחות הפוטנציאליים. כמובן שיש להתאים את סוג המדיה בה המוצר מפורסם לתקציב שלכם.
5. יצירת כרטיס ביקור דיגיטלי – אם בעבר היו בעלי העסקים מדפיסים כרטיסי ביקור בבית הדפוס הרי שהיום פינו כרטיסי הביקור המודפסים את הבמה לכרטיסי הביקור הדיגיטליים שניתנים להפקה דרך אפליקציה. כרטיס ביקור דיגיטלי מכיל יתרונות רבים: הוא נגיש, נוח לשימוש, ניתן להפצה דרך הסמארטפון כך שאפשר לשלוח אותו בקלות בוואטאפ, במייל או בהודעת SMS, ניתן לעצב אותו בדרכים שונות ולהוסיף את הפרטים הדרושים שכוללים את המייל, כתובת העסק, הטלפון והפקס ואפשר לקשר אותו לאתר של העסק, ל- WAZE, ליוטיוב ועוד מגוון אפשרויות. יתרון נוסף של כרטיס ביקור דיגיטלי הוא שהוא חוסך כספים משום שבעל העסק לא צריך להשתמש בשירותים של בית הדפוס ולהדפיס כרטיסי ביקור רבים. מעבר לזאת, בניגוד לכרטיסי הביקור המודפסים את כרטיסי הביקור הדיגיטליים הלקוחות הפוטנציאליים לא מאבדים משום שבעידן שלנו אנשים שומרים את הסמארטפון קרוב לליבם.
הקפדה על 5 הפרמטרים שהזכרנו תאפשר לכם למתג את העסק בצורה איכותית כך שהמוצר או המוצרים שאתם משווקים יקלטו במוחם של הלקוחות הפוטנציאליים (לרוב המותג נקלט בתת מודע) וישלפו ברגע הנכון, בצורה זו תוכלו להביא את העסק שלכם להצלחה.
אולגה לבקוב, מנכ"לית בחברת ביטפיקס מערכות בעם