צמיחת הטכנולוגיה בשני העשורים האחרונים, הפכה את העולם שלנו לגלובלי וקטן. בניגוד לעבר, שנאלצנו לחכות שמישהו יגיע לעבודה או הביתה, כדי שנתפוס אותו, ושהיינו מחכים למכתב מחבר בחו"ל, כדי לראות תמונה שלו
לבני הנוער שגדלים היום, הסיטואציה שהוצגה בכותרת, נראית ביזארית לחלוטין, הם רגילים שבתוך שניות ניתן להגיע לחבריהם בניכר. אך הקטנתו של העולם לא נגמרת רק בתקשורת בין אישית בין בני אדם רחוקים, אלא בעיקר באפשרות לייצא ולייבא בקלות כמעט כל מוצר שנחפוץ בו.
חנויות העתיד
החנויות האלקטרוניות שכולנו קונים בהן, ובראשן עלי אקספרס, איביי ואמאזון, מצליחות להרוויח בענק, ולהגיע לכל בית, על ידי שכלול טכנולוגי של מנגנוני הפצה ושיווק. השדרוג בטכנולוגיה עוזר לחברות הענק האלה, להגיע לכל אדם בצורה הרבה יותר ישירה ומותאמת אישית, וגם עוזר להן לנהל את מערכי ההפצה בצורה חסכונית.
החברות הללו עושות כל שביכולתן כדי להקדים ולחדש את הטכנולוגיה הקיימת, זאת בשל הרצון להתקרב אלינו כמה שניתן. אמאזון מנסה לצפות אילו מוצרים לקוחותיה יזמינו בקרוב, כדי לקרב את המוצר למחסן הקרוב ביותר לביתם, כך ניתן לחסוך עלויות וזמן. בעתיד הקרוב נוכל לראות פיתוחים טכנולוגיים נוספים שמטרתם, היא לצמצם את הזמן שלוקח לנו להזמין מוצר, כדי להקטין את המרחק בינינו לבינם עוד קצת.
כבר היום ישנן טכנולוגיות שמזמינות מוצרים אליכם הביתה, בלחיצת כפתור פשוטה או באמצעות זיהוי קולי. אמנם בישראל השירותים הללו רק נכנסים לשוק, אך בארה"ב הן כבר פועלות ביתר שאת.
שיווק מותאם אישית
הבשורה הגדולה ביותר שהעולם החדש מביא איתו, היא היכולת להגיע לכל בן אדם ובן אדם, על פי ההרגלים שלו, לפי האזור בו הוא גר, ועל פי החברים הקרובים אליו. הבשורה הזו בשילוב הפצה קלה, רחבה וזולה הופכת את עולם הקניות באינטרנט לקניון הגדול בעולם.
גוגל ופייסבוק הפכו את עולם הפרסום והשיווק האינטרנטי, לדבר הכי חם בעולם הפרסום. בעזרת ביג דאטה ויכולות ניתוח מתקדמות, הפכו את הפרסום המסורתי בטלוויזיה ובעיתונים לנחלת העבר כמעט. השינוי הגדול הוא ביכולת הפילוח שישנה באינטרנט. כאשר חברות ענק מפרסמות בטלוויזיה או בעיתונים, קשה לאמוד את מידת החשיפה, ואת עומק החשיפה של הפרסומות לקהל היעד.
קשה לנתח במדויק מי צפה בפרסומת הטלוויזיונית, בעוד שפרסומת בפייסבוק נחשפת רק לקהל הרצוי, וגם אותו אפשר לפלח ולדקדק אותו, לקראת פרסומות עתידיות. כך נראה לפעמים, שהאתרים הגדולים יודעים יותר מאתנו, מה אנחנו צריכים ורוצים.
כותב המאמר הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה ויחב"ל. מתמחה בסקירת מוצרים ושירותים במגוון רחב של תחומים. מאמין במחקר מעמיק לפני הצגת מסקנות.