דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקוחות מפה לאוזן הם הלקוחות הטובים ביותר 

מאת    [ 19/07/2017 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 3022 פעמים ]

מה זה שיווק מפה לאוזן?

מה זה לקוח מפהלאוזן?

האם לקוח מפה לאוזן הוא לקוח טוב יותר מלקוח מזשמן?

האם לקוח מפה לאוזן הוא לקוח טוב יותר מלקוח שמגיע מפרסום? מדף באינטרנט? מגוגל?

מה מייחד אותם? איך הם מגיעים אלינו? ויותר מזה...מדוע הם לא מגיעים אלינו?

באחד המחקרים שפורסמו ב Zendeskבאינטרנט מצוטט כי: 54% מהנשאלים שיתפו 5 אנשים אחרים ויותר בנוגע לניסיון רע עם בעל עסק בעוד ש רק 33% מהנשאלים שיתפו ניסיון טוב עם 5 אנשים או יותר.

במחקר אחר צוטט כי רק 1 מתוך 11 לקוחות ישתפו ניסיון טוב עם אנשים אחרים בעוד 1 מתוך 3 ישתפו ניסיון רע.

נובע מכך ששירות טוב ואפילו מצוין מספיק טוב כדי למנוע שיווק מפה לאוזן רע, אך זה אינו מספיק לעודד שיווק מפה לאוזן טוב. 

שיווק מפה לאוזן טוב הוא מאוד מאוד איטי! במיוחד לעסק קטן שרק נפתח עם מעט מאוד לקוחות.

מה מיוחד בלקוחות מפה לאוזן:

1. הם בדרך כלל מבושלים יותר לסגור עסקה

2. הם נחמדים יותר

3. הם אמינים יותר

4. מערכות היחסים ארוכות טווח יותר

5. יש להם נטייה להפנות יותר לקוחות.

כדי להשיג לקוחות כאלה במהירות גדולה יותר, על איש/אשת העסקים לצאת מה"מערה" הנקראת בית. לצאת מ"המערה" הנקראת עסק. ולפגוש עוד אנשי עסקים לשיתופי פעולה.

לדוגמא: מעצבת פנים צריכה לפגוש עוד מעצבי פנים, אדריכלים, קבלנים, אנשי מקצוע מתחום הבניין: נגרים, מהנדסים, סטייליסטים ועוד...כל פגישה כזו פותחת ערוץ ללקוחות.

אדריכל יכול להפנות עבודות לקבלן. נגר יכול לקבל עבודות ממעצבת פנים.

גם מעצבת פנים יכולה לקבל הפניות ממעצבת פנים.

לפעמים את הלקוחות הגדולים ביותר נקבל מהמתחרה הגדול ביותר שלנו.

רוצים דוגמא: לקוח "מהגיהנום" לא תפנו אותו למתחרה שלכם? רק כדי להיפטר ממנו? תפנו! והנה הפלא ופלא, שבוע עבר ומתקבלת שיחת טלפון מהמתחרה: "תודה, תודה, על ההפניה, סגר עסקה והתחלנו לעבוד יחד. "

דוגמא נוספת: "אני מצטער מאוד , אני במילואים חודש, אבל יש לי בעל מקצוע תותח שאני יכול להפנות אותך אליו..."

בניית קבוצה של קשרים חזקים הנפדשת באופן קבוע היא שיטה נהדרת להתמיד ולייצר הפניות אחד לשנייה.

כן. כיום לא קוראים לזה יותר שיווק מפה לאוזן. השם העדכני הוא: שיווק בעזרת הפניות עסקיות.

באנגלית זה היה פעם: word of mouth marketing והיום זה נקרא: refferal marketing. 

במאמרים הבאים אתחיל לתאר את השיטה.

בהצלחה לכולכם בעסקים.

ד"ר עופר אלטברגר רופא שיניים, בוגר האוניברסיטה העברית הדסה ירושלים 24 שנים,  ראשון לציון. מנהל אזור בכיר בארגון הנטוורקינג הגדול ביותר בעולם: BNI


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב