מה זה שיווק מפה לאוזן?
מה זה לקוח מפהלאוזן?
האם לקוח מפה לאוזן הוא לקוח טוב יותר מלקוח מזשמן?
האם לקוח מפה לאוזן הוא לקוח טוב יותר מלקוח שמגיע מפרסום? מדף באינטרנט? מגוגל?
מה מייחד אותם? איך הם מגיעים אלינו? ויותר מזה...מדוע הם לא מגיעים אלינו?
באחד המחקרים שפורסמו ב Zendeskבאינטרנט מצוטט כי: 54% מהנשאלים שיתפו 5 אנשים אחרים ויותר בנוגע לניסיון רע עם בעל עסק בעוד ש רק 33% מהנשאלים שיתפו ניסיון טוב עם 5 אנשים או יותר.
במחקר אחר צוטט כי רק 1 מתוך 11 לקוחות ישתפו ניסיון טוב עם אנשים אחרים בעוד 1 מתוך 3 ישתפו ניסיון רע.
נובע מכך ששירות טוב ואפילו מצוין מספיק טוב כדי למנוע שיווק מפה לאוזן רע, אך זה אינו מספיק לעודד שיווק מפה לאוזן טוב.
שיווק מפה לאוזן טוב הוא מאוד מאוד איטי! במיוחד לעסק קטן שרק נפתח עם מעט מאוד לקוחות.
מה מיוחד בלקוחות מפה לאוזן:
1. הם בדרך כלל מבושלים יותר לסגור עסקה
2. הם נחמדים יותר
3. הם אמינים יותר
4. מערכות היחסים ארוכות טווח יותר
5. יש להם נטייה להפנות יותר לקוחות.
כדי להשיג לקוחות כאלה במהירות גדולה יותר, על איש/אשת העסקים לצאת מה"מערה" הנקראת בית. לצאת מ"המערה" הנקראת עסק. ולפגוש עוד אנשי עסקים לשיתופי פעולה.
לדוגמא: מעצבת פנים צריכה לפגוש עוד מעצבי פנים, אדריכלים, קבלנים, אנשי מקצוע מתחום הבניין: נגרים, מהנדסים, סטייליסטים ועוד...כל פגישה כזו פותחת ערוץ ללקוחות.
אדריכל יכול להפנות עבודות לקבלן. נגר יכול לקבל עבודות ממעצבת פנים.
גם מעצבת פנים יכולה לקבל הפניות ממעצבת פנים.
לפעמים את הלקוחות הגדולים ביותר נקבל מהמתחרה הגדול ביותר שלנו.
רוצים דוגמא: לקוח "מהגיהנום" לא תפנו אותו למתחרה שלכם? רק כדי להיפטר ממנו? תפנו! והנה הפלא ופלא, שבוע עבר ומתקבלת שיחת טלפון מהמתחרה: "תודה, תודה, על ההפניה, סגר עסקה והתחלנו לעבוד יחד. "
דוגמא נוספת: "אני מצטער מאוד , אני במילואים חודש, אבל יש לי בעל מקצוע תותח שאני יכול להפנות אותך אליו..."
בניית קבוצה של קשרים חזקים הנפדשת באופן קבוע היא שיטה נהדרת להתמיד ולייצר הפניות אחד לשנייה.
כן. כיום לא קוראים לזה יותר שיווק מפה לאוזן. השם העדכני הוא: שיווק בעזרת הפניות עסקיות.
באנגלית זה היה פעם: word of mouth marketing והיום זה נקרא: refferal marketing.
במאמרים הבאים אתחיל לתאר את השיטה.
בהצלחה לכולכם בעסקים.
ד"ר עופר אלטברגר רופא שיניים, בוגר האוניברסיטה העברית הדסה ירושלים 24 שנים, ראשון לציון. מנהל אזור בכיר בארגון הנטוורקינג הגדול ביותר בעולם: BNI