אפשרויות הפרסום והשיווק בימינו מתפתחות ללא הרף בכל יום שעובר. היום, כל בעל עסק יכול עם ידע מינימלי לפרסם את המוצר שלו בכל רשת חברתית קיימת, המספקת פלטפורמה למיקוד ופילוח של קהל היעד – לפי גיל,מין, תחומי עניין ועוד ..
כשבוחנים את נושא השיווק והפרסום ניתן, לחלק אותו לשני ערוצי שיווק עיקריים :
שיווק ממוקד ושיווק לא ממוקד.
שיווק ממוקד – הכוונה היא לפרסום המוצר שלכם לקהל יעד מסוים שתחומי העניין שלו מתאימים למוצר שאתם משווקים . דוגמא לפרסום ממוקד ניתן לראות למשל בשלל ערוצי המדיה , כגון רשתות חברתיות , ערוצי טלוויזיה ורדיו . דוגמא טובה לפרסום ממוקד בערוץ טלוויזיה – קחו למשל תכנית ספורט המשדרת משחק כדורגל – הרי ידוע שרוב הצופים יהיו גברים ולכן רוב הפרסומות לאותה רצועת תוכן תהיה מותאמת לגברים – מכוניות ספורט, סכיני גילוח , ועוד מוצרים גבריים בהתאמה .
דוגמא נוספת לשיווק ממוקד – שימוש בכלי הפרסום של גוגל או פייסבוק. פלטפורמת הפרסום שלהן מאפשרת לכם לבחור באופן מוחלט ומדויק את קהל היעד שלכם לפי פילוח של גיל, מין, תחומי עניין, שפה, אזור מגורים, סטטוס אישי ועוד שלל אפשרויות .
אם כן אז מהו שיווק לא ממוקד ?
הכוונה היא בפרסום מוצר במרחב הציבורי, ללא שליטה בקהל הצופה בפרסומת שלכם. לדוגמא פרסום על גבי שלטי חוצות, לבוש , פרסום על גבי תחבורה ציבורית וכל שטח פרסומי המצוי במרחב הציבורי .
כיום, דרך טובה לשווק מוצר היא באמצעות פרסום המוצר על גבי מוצרי פרסום ממותגים כגון אביזרי אופנה בדמות תיקים או כובעים עם הדפסה של הלוגו שלכם, צמידי סיליקון, הדפסה על חולצות ועוד. האם שמתם לב מה רשום על החולצה של האיש או הגברת היושבת לידכם באוטובוס או במסעדה לדוגמא ? בדיוק כך ! ואת המוצרים הללו אתם יכולים לשווק לקהל הרחב בכל חנות, אפילו בחינם, וזאת על מנת לתת ללוגו שלכם להראות ע"י הקהל הרחב .
ישנם כיום מספר רב של בתי דפוס להדפסה על חולצות ואתרים לייבוא מוצרי שיווק שיכולים לכם את כל הדרוש ליצירת המותג שלכם לכל מטרה.
דבר נוסף שחשוב לזכור - אחידות ויזואלית של המותג. למה הכוונה ? כשאתם יוצרים לוגו , יש לקחת בחשבון מהו גוון הצבע העיקרי, סוג הפונט של הלוגו, ועוד נושאים עיצובים וזאת על מנת ליצור זיכרון מובנה של שם העסק שלכם בקהל הרחב וליצור מצב שהרעיון שלכם, המותג – העסק שלכם, ייצרב בתודעה בבהייה של שבריר של שניה כאשר מישהו מביט בלוגו.