מכנס הרכיבה לרוכב הדו גלגלי מהווה בעצם את העור השני שלו .תפקיד המכנס להגן על גוף הרוכב בזמן נפילה על החלקים הרגישים כמו פיקת הברך והברך הקדמית והאגן וגם כמובן להראות טוב.
מה חשוב לדעת כשבאים לבחור מכנס ?
1- האם הוא ייתן לך את הבטיחות המקסימאלית
2-האם תרצה שישרת אותך רק ברכיבה או גם להשתמש בו ביום יום .
בשוק קיימים מספר סוגי מכנסיים מיצרנים שונים .כיצד מוודאים שנקבל את המכנס בעל המיגון הטוב ביותר המתאים לנו.?
השילוב האידיאלי מבחינת מיגון הוא שילוב בין מיגונים סופגי חבטות עם תו תקן ובתוספת בד KEVLAR שאינו נקרע בשפשוף המצוי באזורים בהם אין מיגון קשיח.
יש לקחת בחשבון שבזמן החלקה במרבית המקרים יחליק הרוכב על צדו של הגוף ולפיכך המכנס חייב להכיל מיגון סופג חבטות שמכסה גם את פיקת הברך וגם עוטף את הברך בחלקה הקדמי והצדדי . להשלמת מעטפת המיגון עדיף שיהיה גם מיגון סופג חבטות באגן בחלק שמעל הברך.
רוב המכנסיים המוצעים כיום בשוק מספקים את המגונים המתוארים בלבד .האם זה מספיק להגן עליך הרוכב (ת)? ובכן לא בדיוק .
בזמן מפגש עם האספלט או עם דרך עפר -נוצר חיכוך וחום רב .החום הרב עלול לקרוע את המכנס ובמקומות שהמיגון הקשיח לא מגיע העור שלנו בעצם חשוף ובזמן החלקה קיימת סכנת פציעה וחתכים .
הפתרון הוספת בד KEVLAR שאינו נקרע בשפשוף באזורים הבלתי ממוגנים כמו הברך והאגן .בד הKEVLAR הינו פיתוח של חברת דו פונט ומשתמשים בו גם לשכפ"צים בולמי כדורים, קסדות רפידות ועוד .ניתן לראות ניסוי גרירה של רוכב אמיתי על האספלט באתר חברת ברוש .
ככלל רצוי שהמכנס יהיה מאורר לימי הקיץ וניתן לקל אוורור מקסימאלי ע"י שילוב בדים מנדפי זיעה DRY FIT באזורים שונים ורצוי בחלק האחורי של הברך באזור כיפוף הברך ששם נוצר חום רב יותר
ומה עם היעוד של המכנס ? לרכיבת כביש אפשר להצטייד במכנס דגמ"ח או גינס .קיימים בשוק דגמים שונים חלקם גם נראה סולידי ומתאים אפילו להגעה לעבודה. לצרכי נוחות קיימים היום גם מכנסיים בהם ניתן להכניס את המיגון הקשיח מהצד החיצוני של המכנס. לרכיבת שטח קיים מבחר של מכנסיים בצבעים ודוגמאות שונות .כמו כן קיימת בחנות ברוש אפשרות למיגון המכנס האישי של הרוכב .
כותב המאמר חיים סוקוניק-מהנדס-מנהל ברוש יצרני בגוד ואביזרים לרוכבי דו גלגלי
www.brosh.com