חברות הפצה טובות יכולות לשדרג מאוד את כל מערך חלוקת הדואר, תוך כדי פילוח והגעה לקהלי יעד אפקטיביים
הדואר בישראל עובר תהליך התייעלות נרחב מאוד בשנים האחרונות. אם בעבר היינו תלויים אך ורק בדוורים שמעבירים את הגלויות והמכתבים, כיום השימוש הוא בעיקר לחבילות ולמסרים פרסומיים. בדואר עושים מאמצים כבירים לייעל את המערכת ולמנוע עיכובים מיותרים, למרות שיש עוד דרך ארוכה מאוד כדי להגיע לשלמות.
הנדבך הנוסף בתחום חלוקת דואר הוא מסרים פרסומיים. הרבה מאוד חברות מוצאות כי מדובר בדרך אפקטיבית מאוד להגיע ללקוחות פוטנציאליים. אין כל ספק שעלונים הנכנסים לתיבת הדואר ותלי דלת הנתלים על דלת הכניסה הם אפקטיביים הרבה יותר מכל שלט חוצות או פרסומת בטלוויזיה, מהם אנשים כבר מתנתקים באופן אוטומטי.
האדם הממוצע נחשף לכל כך הרבה תוכן פרסומי ביום יום, באופן מודע או לא מודע, והוא לומד לסנן את מה שהוא לא צריך. כאשר המסר הפרסומי מגיע אליו עד הבית, אין לו ברירה אלא להסתכל, ובין אם הוא זורק את העלון או לא, הוא נחשף למסר שיכול מאוד להיות רלוונטי אליו. הרלוונטיות היא חשובה מאוד פה, כי חלוקת דואר אפקטיבית יכולה לעשות את ההבדל בין פרסומת טובה לפרסומת שלא משיגה את המטרות שלה.
פרסום נכון
חלוקת דואר אפקטיבית אשר נעשית על ידי חברה ייעודית יכולה להגדיל באופן ישיר את המכירות. כיום יש חברות הפצה טובות, אשר עוזרות בהגהת המסר, פילוח אזורים ואפילו חלוקה, זאת על מנת להשיג אפקטיביות מלאה של תקציב הפרסום. כאשר מסר טוב ונכון מגיע לאנשים הנכונים, הפרסומת עושה את שלה באופן מלא.
בישראל יש הרבה אזורים מפולחים גם כך. יש שכונות מלאות באוכלוסיות ספציפיות מאוד גם חרדים בבני ברק, רוסים באשדוד, כפרים של הציבור הערב ודיור מוגן לציבור המבוגר. לכן, קל מאוד להגיע לשכונות הללו עם מסרים ממוקדים ולהגדיל באופן ישיר את המכירות. גם בחברות הקטנות שתקציב הפרסום שלהן קטן וגם בחברות הגדולות, שמשקיעות מיליונים על פרסום בפריים טיים בטלוויזיה, יש צורך לפרסום אפקטיבי של חלוקת דואר על ידי חברות הפצה טובות.
אפשר לזרוק הרבה מאוד כסף על פרסום ולא להביא תוצאות, אך אם עושים זאת נכון, אפשר להוציא סכומים קטנים יחסית ולפגוע בקהל יעד מפולח מאוד, אשר ירצה לבדוק את המבצע או המסר שהוצע לו, לאור קרבה ורלוונטיות לצרכים שלו. חברות הפצה הן חשובות מאוד למערך הפרסום בכל חברה ויכולות לעשות את ההבדל.
רונן יעקב