לא פשוט לנהל מחלקת מכירות איכותית ולא קל להיות מנהל מכירות טוב. לכן, הרבה בעלי עסקים פונים לאופציה של ניהול מכירות במיקור חוץ
אחד האתגרים הגדולים ביותר של כל עסק הוא לנהל מחלקת מכירות מוצלחת. המכירות יכולות להיות מאוד בעייתיות, כי לא משנה כמה המעטפת היא טובה ואיכותית, ועד כמה המוצר או השירות הוא מושלם, עדיין צריך לגרום לאנשים לשלם עליהם. מחלקת מכירות היא תמיד מחלקה רועשת ולחוצה ועבודה בה לא מתאימה לכל אחד.
בכל מחלקת מכירות יש יעדים ומטרות והמוכרים רוצים למכור על מנת להכניס עוד בונוסים ועמלות. זוהי סביבת עבודה תחרותית מאוד, שגורמת לאנשים לפנות לאחת משתי דרכים – או לעזוב מרוב תסכול או לדחוף את עצמם כמה שיותר על מנת להכניס עוד קצת כסף למשכורת. מעל כולם עומד מנהל מכירות שתפקידו להגיע ליעדים, אך זהו תפקיד כלל לא פשוט.
מנהל מכירות צריך להיות זה שמתווך בין בעל העסק לעובדים, וזה אף פעם לא פשוט. הוא מרגיש את הלחץ מלמעלה ומלמטה והוא צריך לתמרן בין יעדים ובין בקשות של עובדים. ניהול הוא לא קל כי הוא דורש כלים מקצועיים וכלים אישיים כאחד, ולא פשוט למצוא אנשים כאלה, שיוכלו לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר.
יתרונות רבים
בעקבות הקושי למצוא מנהלי מכירות טובים, הרבה מאוד בעלי עסקים פונים לאופציה של ניהול מכירות במיקור חוץ. יש כיום הרבה חברות שמספקות שירותי מכירות דרך גורם שאינו קשור לעסק ויש לכך כמה יתרונות. ראשית, העובדים הם אינם עובדים החברה ואין צורך לשלם להם שכר מלא. כמובן שיש השתתפות כלשהי, כולל תמריצים, אך זה לא מתקרב לעלויות של מחלקה שלמה אותה צריך לגייס, להדריך ולנהל.
יתרון נוסף הוא התחרויות שיש בשוק. כאשר חברה אחת לא מספקת את הסחורה, אפשר לפנות לחברה אחרת וכאשר בעל העסק מחזיק את כל הקלפים ביד, הוא יכול לתת יעדים שהם גבוהים מאוד ולראות איך החברה מתכוונת להחזיר לו את ההשקעה.
כל אחד רוצה להצליח, גם העובדים בחברה החיצונית ולכן הם לומדים את העסק ואת המוצר ועושים את הכל כדי למכור אותו, וזה לא משנה אם הם אינם עובדי החברה. מכיוון שהם אינם עובדי החברה, אין צורך להתמודד עם הבקשות והגחמות שלהם, ולא צריך לדאוג לתנאים שלהם ולחשוש מפני התפטרות או פיטורין. מעטים הם האנשים שיכולים להצליח בתור מנהלי מכירות ולכן לפעמים עדיף ללכת לאופציה הקלה ולקחת אחד שעושה זאת בצורה חיצונית ויכול להצליח הרבה יותר.
רונן יעקב