כל החנויות, כל נותני השירות וכל בתי העסק – נמצאים שם! אנחנו יכולים להתרווח על הספה עם כוס קפה ולצאת לסיור בחנויות בכל הארץ ואפילו העולם. אך אם נשים לב, לא כל אתר נהנה מחשיפה במידה שווה. למה זה כך? ננסה לבדוק.
רשת האינטרנט היא היום המרכז המסחרי הגדול ביותר בעולם. כל נותני השירות וכל החנויות והעסקים – נמצאים שם! יש לנו כיום גישה לכל מקום בעולם ובקלות רבה אנחנו יכולים להתרשם מהתוצרת אשר מציעים לנו גם בחנויות אי שם.
רבים שואלים - למה האתר שלנו לא מופיע כאשר אנחנו כותבים בשורת החיפוש את השירות אותו אנחנו מציעים? מה טוב יותר במתחרים שלנו אשר אותם אנחנו מוצאים מיד בדף הראשון של גוגל כאשר האתר שלנו קבור אי שם בסוף הדף השמיני?... התשובה היא - קידום אתרים בגוגל! זה לא שהאתר שלנו פחות טוב. אך הקידום – זה מה שעושה את ההבדל.
כתיבת תוכן רלוונטי – ישבח את האתר
חשוב לדעת כי אתר אינטרנט אינו מסוגל להתפרסם מעצם היותו. האתר חייב פרסום וקידום על מנת שגוגל ישתכנע כי יש לנו כאן משהו מעבר לסטנדרט. רק אם האתר שלנו ימצא חן בעיני גוגל הרי שגוגל יציג אותו בין ההצעות הראשונות אשר אותם הוא מציע לגולשים אשר מחפשים שירות באותו נושא.
הקידום האורגני של האתר נעשה במידה רבה באמצעות כתיבת תוכן. כשאנחנו דואגים כי באתר שלנו יהיה תוכן רלוונטי אשר כולל מילות מפתח אשר קשורות לנושא של האתר שלנו הרי שהאתר יקבל מעמד טוב בעיני גוגל. כאשר גוגל מרוצה מהאתר שלנו הוא גם ידרג אותו גבוה יותר בין שלל האתרים וההצעות אשר אותם מחפשים הגולשים.
קידום אתרים בגוגל באמצעות קידום מימוני
אז עד עכשיו דברנו על האפשרות של הקידום האורגני. זוהי בעצם השפה הטבעית של גוגל – תרתי משמע. באמצעים אורגניים מסבירים לגוגל בטוב טעם את איכותו של האתר. אך אם אנחנו רוצים לראות פתרונות מהירים וקידום מהיר מבלי להמתין יותר מידי זמן לתוצאות כפי שקורה עם הפרסום האורגני, יש לנו גם הקידום המימוני. הקידום המימוני מאפשר לנו ליהנות מפרסום מהיר ויעיל מבלי שיהיה עלינו להמתין ולהשקיע בצעדי צב.
אז למה שלא נעשה כולנו רק קידום מימוני? אז זהו שגם כאן יש כמה בעיות. נפרט.
• קידום מימוני – קידום יקר – הקידום המימוני הוא קידום שעולה כסף. גוגל לא יציב את האתר בראש הרשימה מבלי שתתקבל על כך תמורה. בדרך כלל כל קליק של גולש שייכנס לאתר שלנו באמצעות הפרסום – יחייב אותנו בתשלום. מה שעשוי להסתכם בסופו של דבר בסכום כסף משמעותי.
• קידום מימוני – קידום שאינו מחזיק מעמד לאורך זמן – בעיה נוספת שיש בקידום אתרים הממומן היא שהפרסום לא יכול להחזיק מעמד לאורך זמן. ברגע שאנחנו מפסיקים את השירות האתר שלנו נעלם שוב ושוקע במצולות.
אז במה כדאי לבחור?
כאן כדאי לבדוק מה אנחנו בעצם רוצים. האם אנחנו זקוקים לפרסום מהיר וקצר טווח, או שלא אכפת לנו להמתין ובלבד שהפרסום יהיה לאורך זמן.
חברות הקידום ידעו לייעץ לנו בדרך כלל בעניין.
אריק כהן חדשות bn