כיום- קשה לנו – ללקוחות הממוצעים במדיה הדיגיטלית לזכור או להבין, כי עד לפני שני עשורים בלבד ( זמן קטן ואפסי ביחס לתולדות האנושות הכללית ובתוכה תקופות המסחר, הקניין והפרסומות)- ערוצי תקשורת ההמונים ובפרט כלי הפרסום המרכזיים היו הטלוויזיה המסחרית, הרדיו ( עם הלוגו המפורסם והבלתי נשכח- "הפרסום ברדיו עובד..") ואחריהם נגררת העיתונות הכתובה...
הולדת רשת האינטרנט- כאשר נולדה לעולם היוותה מעשה קסם תמהוני, שבתחילה עורר את חשדם של לא מעט משתמשים בעולם. עבר זמן ולאט לאט החלה הרשת להתפשט ולהפוך לאמצעי תקשורת מרכזי ומוביל ובמיוחד כדרך חיפוש מהירה ומוכחת במיוחד, יעילה, נגישה וזולה במיוחד. עם ההתפתחות המהירה במיוחד של כל העולם הדיגיטלי וכמובן במקביל עם התבססותה של רשת האינטרנט – ניתן בהחלט לומר, כי חשיפתו של עסק לקהל לקוחות רחב ככל האפשר תלויה במידה רבה בקיום אתר אינטרנטי מבוסס ומקצועי.
בעל עסק שלא משכיל להבין שהשיווק והפרסום עברו כבר מזמן לערוצי תקשורת מרכזיים ובראשם- רשת התקשורת העולמית- האינטרנט- שם ניתן למצוא דרכים שיהוו את מימוש הפוטנציאל הגלום בעסק הקיים- בעל עסק כזה- פשוטו כמשמעו- יפסיד את ההצלחה השיווקית והכלכלית שעשויה להיות טמונה ביכולת העסקית.
כאשר חברה נמצאת מחוץ לקצב, מחוץ למסלול- אינה מעניקה את החשיבות האדירה שיש לרשת האינטרנט כרשת תקשורת המונים המכילה תכנים ותחומים- הגדולה והפעילה בעולם- אין ספק שימיה ספורים...
כאשר חברה או עסק מחליטים להמשיך לפרסם את עצמם רק באמצעי תקשורת ההמונים ומסלולי הפרסום הקלאסיים- הרדיו או העיתונות הכתובה- אין כלל ספק, כי הפגיעה הכלכלית בהם תהיה אנושה ובלתי הפיכה.
איך "מוציאים לאור" אתר שיווקי של חברה מסחרית? הביטוי "להוציא לאור" שמוכר לנו שנים כה רבות דווקא מתחום ההוצאה לאור של ספרים ומאמרים, כתבי עת ופרסומים שונים בהחלט יכול להעתיק את מקומו ולהתחבר באופן מושלם לרעיון של פרסום שיווקי וכלכלי דרך רשת האינטרנט ובפרט באמצעות שימוש במנועי החיפוש המקובלים ובראשם- איך לא- גוגל.
ברור, שעם הקמת אתר אינטרנטי יש לשכור איש תוכן מנוסה, מקצועי וקפדן על מנת לחשוף את האתר לציבור גולשים רב ככל האפשר ולהפוך אותו לרלוונטי יותר בעיניהם. מקדם האתרים כבר יוכל בוודאות למצוא דרכים בעזרת שימוש במילות מפתח נפוצות ובמילות קוד משמעותיות לפצח את היכולת ולחדור במהירות וביעילות למימוש העסקי של האתר. ככל שקהל הלקוחות יהיה נגיש וזמין יותר לאתר, ככל שהאתר יהווה תחום פופולרי ומרכזי בהתעניינות של גולשים רבים ככל האפשר- כך תיעשה בו למעשה מלאכת המחשבת של אופטימיזציה.
לסיכום - שיווק דיגיטלי ובכלל כל הקשור לתחום קידום אתרים במנועי חיפוש כובש וימשיך יכבוש את חיינו, הקידמה מושכת לשם.
אריק כהן חדשות bn